Met losrijden ging het al minder. Wel los door het lijf, maar niet voldoende van de grond.
En dan tijdens de proef laat ik het er helemaal bij zitten. Zij had de pijp al leeg omdat ik te lang losgereden had en ik vergat helemaal dat ik nog een buitenhand heb en doordat ik te lang losgereden had, was ze niet meer voorwaarts.
Met als resultaat impulsverlies, impulsverlies, impulsverlies.
Schouderbinnenwaarts kreeg ik haar niet aan mijn buitenhand. (Ja, wat wil je als je je buitenhand naar voren steekt

Travers, appuyementen, eenv. galopwissels, allemaal impulsverlies.
Ja, dan baal ik enorm van mezelf. Dan laat ik mijn paard toch wel weer enorm in de steek.
Misschien moet ik meer proefgericht gaan trainen. Meer op de letter rijden en preciezere stukken midden- en verzamelde gangen.
En door meer proefgericht te trainen, hoop ik dat ik mijn paard niet zo laat zitten tijdens de proef.
Iemand anders nog tips om te blijven rijden tijdens de proef?
En hierbij ook weer het bewijs dat een paard thuis best ZZ-L niveau lijkt te hebben (ja, de wissels en kwart pirouettes gaan al goed) en op wedstrijd nog geen normale Z proef neer kan zetten.
En mijn merrietje is dan nog zo geweldig braaf. Een beetje hinniken naar het veulen, maar verder helemaal niet raar doen. Superpaard!