vraagje over HC starten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

vraagje over HC starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 18:14

ben geloof ik alle regeltjes vergeten nu ik alweer ruim een jaar niet ben gestart, maar hoe zat het ook alweer met HC starten?

ik zit nml met het volgende: Q is afgekeurd als sportpaard ivm zware ataxie, wat blijkt, t is geen ataxie en hij is weer 100% bruikbaar dankzij behandelingen van Steffi, en we zijn nu weer aan t trainen tot we weer op Z1 niveau zijn en dan wil ik graaaaag weer starten

maar nu zei de lesgever op de club, ach dan start je toch HC, ik ben degene die de coupons op moet sturen naar de bond, haal ik jouw coupon eruit, niemand die doorheeft dat jij met een afgekeurd paard start(dit zei ze omdat Amev schijnbaar geen toestemming meer wil geven om met ene afgekeurd paard toch te mogen starten)

maar, om HC te starten moet je toch een startkaart hebben? en ja die kan ik dus niet aanvragen met mn afgekeurde paard, iig niet zonder toestemming van de Amev

en al zou het allemaal geregeld kunnen worden, hoevaak mag je dan HC starten?

nouja, voorlopig trainen we rustig verder en eind november doe ik buiten mededinging(en zonder startkaart) mee op het concours wat onze club organiseerd, in het Z1 dus, pas als dat goed gaat wil ik weer echt gaan starten of proberen die vrijstelling te krijgen, maar was nu toch benieuwd hoe het ook alweer precies zat met HC starten

alvast bedankt

Patriesja

Re: vraagje over HC starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 18:32

alsje HC wilt starten moet je een startkaart hebben!! en ook coupons zelfs.... heb je dat niet mag je ook niet starten... bij ons kan je wel voor de vereniging starten en daar heb je niets voor nodig!!!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 19:51

klopt dat dacht ik dus ook, maar de instructeur van de club bedacht zich dus wrsch pas te laat dat als ik met mn afgekeurde paard een startkaart kan aanvragen ik net zo goed gewoon kan starten ipv HC starten, maar ik wist het dus niet helemaal zeker meer

voor de vereniging starten kan bij ons niet, maar ze maken voor mij op onze wedstrijd een uitzondering, eind nov. starten we iig 1x en nouja verder zie ik wel wat ik doe en hoe het gaat

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 19:56

Bij ons op de rijvereniging hoef je geloof ik geen startkaart te hebben om HC te starten. Ik heb namelijk eind 2004, toen ik nog geen startkaart had (ook nog niet in aanvraag) ook gewoon HC gestart. En dat doen er meerdere. Verder mag je ook zo vaak HC starten als je wilt, tot jij vind dat je hoger kan.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 20:26

idd, je mag zo vaak als je wil HC starten

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 23:38

ja maar vorige week vrijdag hadden wij concours... daar startte albert 2 paarden HC (van andere mensen) .. maar hij moest wel mooi coupons komen brengen.... moest van de jury!!!!!!!!!!!!!!!!!! en hij had dus geen coupons ( niet eens een startkaart) en toen mocht hij voor de vereniging starten!!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 08:57

Ik ga de KNHS wel even een mailtje sturen, ik wil nl. precies hetzelfde weten, goed Renske?

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 09:15

Je mag HC starten maar moet wel een startkaart hebben en idd coupons van het goeie paard. Welleicht dat je op je eigen vereniging zou mogen starten maar buiten de deur moet je dus echt startkaart en coupons hebben.

Maar renske is je paard dan nog steeds afgekeurd? kan je hem niet opnieuw laten keuren en dit doorgeven aan de amev?

iig veel succes

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 09:48

Er zijn nieuwe regels omtrent het statrten maar voor een HCstart heb je een startkaart nodig en moet je gewoon coupons opsturen. Maar er is nu ook de regel dat je 1x per klasse lager kan starten dus bijv 1x L2, 1x M1, 1x M2.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 10:19

Inderdaad, je hebt gewoon een startkaart nodig en coupons. En waar je ook aan moet denken. De wereld is klein. Ze zien je allemaal rondrijden op concours, en voor je het weet lekt het uit.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 17:46

michele schreef:
Je mag HC starten maar moet wel een startkaart hebben en idd coupons van het goeie paard. Welleicht dat je op je eigen vereniging zou mogen starten maar buiten de deur moet je dus echt startkaart en coupons hebben.

Maar renske is je paard dan nog steeds afgekeurd? kan je hem niet opnieuw laten keuren en dit doorgeven aan de amev?

iig veel succes

hij is nogsteeds afgekeurd, met als belangrijkste reden dat herkeuren en dna goedkeuren=geld terugbetalen, en dat geld is deels gebruikt voor zijn behandelingen(en hij heeft nogsteeds af en toe een controle behandeling nodig, wil dat geld dus daarvoor apart houden en niet aan Amev terug betalen)

wat ik wil proberen(maar bij Amev was er op dat moment niemand die er een duidelijk antw op had) is toestemming te krijgen om hem weer te mogen starten
heb moeten tekenen dat ik hem zonder hun schriftelijke toestemming niet op opfficiele wedstrijden uitbreng, maar nu hoor ik van alle kanten dat ze die toestemming zo goed als nooit geven, vandaar dat ik dus graag eerst wil starten en kijken of het de moeite is om bij Amev die vrijstelling te krijgen, vandaar dat dus de lesgever zei dan start je toch gewoon HC, maar dat gaat dus niet zonder startkaart...

eind november start ik hem op een pofficiele wedstrijd, maar dan zonder startkaart etc(is door ons zelf georganiseerd, hebben al vaker mensen zonder startkaart hun proefje mogen rijden en wel dus door jury beoordeeld worden) en gaat dta goed, dan idd maar eens met Amev overleggen...

@ scum, het was niet mn bedoeling om eindeloos HC te starten zodat idd iedereen me ziet(al weten er maar weinig dat Q is afgekeurd, zelfs binnen de eigen vereniging is de helft t alweer vergeten) maar t was dus bedoeld om HC te starten om zeker te zijn dat het de moeite waard is om die vrijstelling te gaan aanvragen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 20:52

Idd heb je voor HC starten altijd een startkaart en coupons nodig. Een heleboel verenigingssecretariaten weten dit niet en juryleden willen ook nog wel eens een oogje dicht doen.

Het rare is dat ik mijn startkaart nog heb en niet heb in hoeven leveren bij de AMEV. Ik kan zelfs nog geld terugvragen bij de KNHS omdat ik niet heb kunnen starten dit jaar. Ik vraag me af of de AMEV en KNHS echt wel samenwerken op het gebied van afgekeurde paarden.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:10

het lijkt mij wel erg raar..... als Amev en KNHS echt samenwerken.... maar ik dacht dat met afkeuring de verzekering je paard koopt??? en je m dan kwijt bent??

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 12:18

saffier schreef:
het lijkt mij wel erg raar..... als Amev en KNHS echt samenwerken.... maar ik dacht dat met afkeuring de verzekering je paard koopt??? en je m dan kwijt bent??

nee Amev zei dat als ze mijn afgekeurde sportpaard van me ovenemen, hij de handel in gaat als recreatiepaard, slachten doen ze nml alleen als t paard echt nergens meer bruikbaar voor is
om dat te voorkomen had ik 2 opties:
1)meegaan tijdens het slachten
2)hem terugkopen en dan of zelf hem houden, of hem alsnog laten afmaken

omdat Q alleen in de bak iets onregelmatig was, heb ik besloten hem terug te kopen en te houden vor de recreatie, en hem te laten behandelen zodat hij misschien verbeterde

en nu is hij dus weer 100% goed!

@ Fitz, mijn moeder zit in t bestuur van de club en is degene die de startkaarten etc regelt, ze heeft mn startkaart opgezegd toen Q werd afgekeurd.
heb wel nog veel coupons over trouwens, maarja die gaan gebruiken om HC te starten terwijl we als combinatienummer niet meer bestaan is ook weer zoiets...(al zouden die niet terugkomen bij de KNHS want degene die het op moet sturen zou mijn coupons er tussenuit halen)

Amev en KNHS werken idd niet geweldig samen volgens mij, maar vind t risico om zomaar te gaan starten en startkaart aan te vragen vrij groot, heb amev inmiddels gemaild(bellen al geprobeerd toenw as er niemand die een antwoord had) hoe het zit met toestemming verlenen om te mogen gaan starten

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 18:45

Bij deze het antwoord van de KNHS:

Citaat:
Beste *****,

Je mag te allen tijde HC starten. Je moet dit wel duidelijk op jouw coupon schrijven. Als je wilt starten, of dit nou HC is of wel voor punten, moet je een actieve startkaart hebben. Jij zult dus opnieuw jouw startkaart moeten laten activeren alvorens je weer wilt gaan starten.

Hopende u zo voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,

Medewerkster Basisdienstverlening
Regio Gr, Fr, Utr, NH en ZH

Helaaspindakaas moeten we dan toch opnieuw onze startkaart activeren/aanpassen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 21:21

tnx voor het mailen Imker

idd zullen we toch opnieuw een startkaart moeten aanvragen...heb inmiddels contact gehad met Amev, die willen mn polisnr hebben voordat ze iets zeggen over wel/geen toestemming geven om te starten, had gehoopt er gewoon een antw op te kunnen krijgne, we hebben nml flinke ruzie gehad met amev vroeger ivm desje, dat zullen ze nog wel weten ben ik bang maarja dat zou hun beslissing niet mogen beinvloeden!

las ergens in een ander topic dat je met een paard met zenuwsnede nooit meer mag starten, geloof dat fabienne dat zei? iig ik neem aan dat je met imker weer richting wedstrijden wil gaan(of je bijrijdster) maarja aan alles hangen flink wat regeltjes, om het makkelijk te houden zegmaar

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:36

Je hebt idd een startkaart en coupons nodig, je zou maar net een jury treffen, die het er niet mee eens is.

Mss heb ik een andere oplossing. Bij de FNRS zijn ze momenteel bezig om nieuwe proeven t/m de M erbij te maken. Mss is het iets om bij den FNRS manege te gaan starten? Dan hoef je alleen maar een paspoort aan te vragen en om je paard wordt niet gevraagd. Alleen klasse Z, dat kennen ze nog niet , maar dan kun je weer wat wedstrijdjes rijden.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:42

Grrr, ik heb het idd nog even nagevraagd met de zenuwsnede en idd het mag niet... Ach, ik wist het wel ergens, maar toch. Ik hoop dat ze op onze club nog eens coulant willen zijn en mijn coupons er tussenuit willen vissen als ik eens mee wil rijden in de B, maar ik had liever 3x per jaar officieel HC willen starten.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 23:31

Renske, stel Amev had Q verkocht als recreatiepaard. Wordt weer een keer doorverkocht en komt bij iemand terrecht die er wedstrijden mee wil gaan rijden?? Kan iemand (KNHS of Amev) haar dan tegenhouden? Zo nee, dan zie ik niet in waarom JIJZELF niet met hem zou mogen starten??
Stel die vraag eens aan Amev

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 23:45

griebels schreef:
Renske, stel Amev had Q verkocht als recreatiepaard. Wordt weer een keer doorverkocht en komt bij iemand terrecht die er wedstrijden mee wil gaan rijden?? Kan iemand (KNHS of Amev) haar dan tegenhouden? Zo nee, dan zie ik niet in waarom JIJZELF niet met hem zou mogen starten??
Stel die vraag eens aan Amev

Inderdaad... en je leest toch ook weleens dat afgekeurde paarden die zgn. naar de slager gaan, later als sportpaard te koop worden aangeboden ? Denk je trouwens werkelijk dat de KNHS en Amev die gegevens uitwisselen ? Volgens mij mag dat geeneens i.v.m. de privacy of zo