Niet starten op kampioenschap/heeft dat consequenties

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

db1

Niet starten op kampioenschap/heeft dat consequenties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 15:45

Ik heb selectie gereden voor de gelderse kampioenschappen, het gaat om paarden in het M1. Er zijn nu twee wedstrijden geweest ik ben 4e en 5e geworden met twee keer 165 punten. Er mogen er 8 door naar de gelderse, het is dus wel bijna zeker dat ik er heen mag. Aangezien de voorselectie's vrijdag zijn heb ik vrij gevraagd op mijn werk, ik krijg dus met geen mogelijkheid vrij!!!! K zooi!!! Het is vakantie periode, slechte bezetting, bla bla bla. Het lijkt er dus op dat ik niet kan starten. Nu las ik in de regelementen van 2003 dat als je selectie rijd en niet start een boete krijgt, is dat ook echt zo?
Laatst bijgewerkt door db1 op 29-06-05 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsemarie

Re: Niet starten op kampioenschap/heeft dat consequenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 15:57

Ik zou het niet weten maar kan je je niet gewoon ziek melden? (Moet voor een keertje toch wel kunnen...) Of met iemand anders ruilen? (ik weet niet wat voor werk je doet...)

db1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 16:01

Dat is het probleem, me ziek melden kan nu niet meer, dan weten ze gelijk waarom. Ik had misschien beter geen vrij kunnen vragen en dan gewoon ziek kunnen zijn! Dom van mezelf! Ruilen wordt ook niets, degenen die vrij zijn zijn nl op vakantie en daardoor is de bezetting zo slecht.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 16:01

Als je je tijdig afmeld niet volgens mij Bel anders de Knhs even of de kring

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:11

@vossie: ach.. dan hadden zij maar niet zo moeilijk moeten doen met vrij-geven

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:55

Volgens mij ben je verplicht om aan de kampioenschappen mee te doen als je je geselecteerd hebt. Je kunt alleen ontheffing krijgen met een dokters- of dierenarts verklaring. Ik weet dat de boete vroeger 150 gulden was, ik weet niet hoe het nu is...
Ik zou i.i.g. de KNHS even bellen om het na te vragen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 07:25

Interessant topic. Ben hier namelijk ook benieuwd naar. Heb me vorig jaar met de hackney's gekwalificeerd voor de Hippiade, ben daar echter niet gaan rijden, omdat de NAS-keuring op dezelfde dag viel. Heb al wel maanden van te voren gezegd tegen de VHN dat ik niet naar de Hippiade ging. Achteraf heel veel commentaar gehad vanuit de VHN dat ik niet gereden had. Ook dit jaar zit ik weer in dezelfde situatie. Zaterdag is de selectie voor de Hippiade (is tevens het kampioenschap voor regio zuid) en het is vrijwel zeker dat ik me daarin selecteer voor de Hippiade. (Beste 7 mogen gaan, en volgens mij hebben er zich maar 7 geselecteerd om mee te doen aan dit zuidelijk kampioenschap .) Aangezien ik de Hippiade 3 keer niks vind (hackney's worden ondergeschoven, en het komt regelmatig voor dat je een ineens uur moet wachten nadat je losgereden hebt en dat ze andere rubrieken of barragers oid er ineens tussen doen), denk ik erover om weer naar de keuring te gaan.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:48

Bij ons in de regio is dat nooit geweest. Ik heb me nog altijd geselecteerd, maar omdat ik de kampioenschappen niet zo'n leuke wedstrijden vind wil ik er niet heen. Ik zei dan gewoon tegen de secretaresse van onze club dat ik niet wilde en dan meldde zij me af.

Zoiets kun je toch niet gaan verplichten? Dan kun je dus geen wedstrijden meer rijden die als selectie bestempeld zijn (en dat is bij ons in de regio bijna alles).

Toledo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:22

He Vossie!

Dat zou toch mooi vervelend zijn zeg!!

Volgens mij heeft het geen consequenties, zolang je het maar aangeeft als je de uitnodiging binnen krijgt!

Hopelijk tot in Dinxperlo dan, anders zaterdag in Heteren he?

Groetjes!

Toledo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:23

He Vossie!

Dat zou toch mooi vervelend zijn zeg!!

Volgens mij heeft het geen consequenties, zolang je het maar aangeeft als je de uitnodiging binnen krijgt!

Hopelijk tot in Dinxperlo dan, anders zaterdag in Heteren he?

Groetjes!

Toledo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:23

Oeps, sorry tweemaal...

db1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 09:27

Ha toledo, wat een gezeur he!! Ik zie je denk ik zondag wel in heteren, komt goed!

Wat betreft het niet starten, heb kringbestuur gebeld en die zeggen dat er officieel een boete voor staat, maar ze gaan nu kijken of ze dit kunnen oplossen omdat deze reden volgens hun net zo'n geldige reden is als ziekte van paard en/of ruiter, dus wordt vervolgd.......

Wil je wat voor me doen, ik heb bubbie een pb gestuurd ivm stallen in ermelo voor de pavo cup, ik weet niet hoe vaak ze op deze site kijkt. Wil jij het haar ff doorgeven dat ze kijkt of dat jij eventueel mij haar email adres pbb. Dank je alvast!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:35

vossie schreef:
Ik heb selectie gereden voor de gelderse kampioenschappen, het gaat om paarden in het M1. Er zijn nu twee wedstrijden geweest ik ben 4e en 5e geworden met twee keer 165 punten. Er mogen er 8 door naar de gelderse, het is dus wel bijna zeker dat ik er heen mag. Aangezien de voorselectie's vrijdag zijn heb ik vrij gevraagd op mijn werk, ik krijg dus met geen mogelijkheid vrij!!!! K zooi!!! Het is vakantie periode, slechte bezetting, bla bla bla. Het lijkt er dus op dat ik niet kan starten. Nu las ik in de regelementen van 2003 dat als je selectie rijd en niet start een boete krijgt, is dat ook echt zo?

Zou je niet met het bestuur kunnen afspreken dat je na je werk rijdt? Of is dat te moeilijk?

db1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 09:45

Helaas ik werk tot 1730, zou misschien wel een uurtje eerder weg kunnen maar meer ook niet, en dan is het nog wel een uur rijden naar het terrein, dat wordt dus denk ik moeilijk.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:04

Volgens mij kan je wel gewoon op een selectie wedstrijd rijden, maar dan moet je op je coupon vermelden dat je niet aan de selectie wedstrijd mee wilt doen, dus dat je gewoon voor jezelf rijdt en voor de prijzen van die dag.

Whateverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:12

Hej,

nee je hoeft de kampioenschappen niet te rijden ook al ben je afgevaardigd, dit moet wel tijdig door gegeven zijn in mijn kring, kring helmond is dat voor 6 juli, als je voor die tijd afmeld ben je geen inschrijf geld schuldig en een boete krijg je dan ook niet...

Meld je je later af, maar nog op tijd zodat ze een reserve combinatie kunnen opbellen, dan ben je alleen het startgeld verschuligd, bel je af maar te laat zodat er geen reserve combinatie meer gebeld kan worden ben je startgeld EN een boete verschuldigd, hoeveel die is weet ik niet...

Anders moet je even kijken op de site van je kring... ik weet niet welke kring je zit, ik zit in kring helmond daar is de site www.knhskringhelmond.nl , misschien jou kring op de plaats helmond intype?

in ieder geval succes ermee;)

Doeiidoeii

Alice