poll vraag over bixi's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wel of geen sporen in de bixi's

1/ ben er mee eens dat de sporen verboden moeten worden in de bixi's
Geen stemmen
2/ben er niet mee eens dat de sporen verboden moeten worden in de bixi's
Geen stemmen
3/ het maakt mijn niet uit of die kinderen in de bixi's met of zonder sporen rijden
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

loes-freke

poll vraag over bixi's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 11:14

wie vind dat je wel of niet met sporen mag rijden met bixi's.

die gene die vinden dat je NIET met sporen mag rijden in de bixi's
laat dan een bericht hier achter of stuur een e-mail naar de knhs onder naam van linda peeters dat je er niet mee eens ben dat die kinderen in de bixi met sporen mogen rijden.
hoe meer 'tegen sporen' in de bixi hoe beter het is.
dan kan ze deze voorleggen bij de commisie van de knhs.

ik ben er tegen, nu na zien van de bixi's wedstrijden.

Pink_Horizon

Re: poll vraag over bixi's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 17:54

Ik ben zelf nooit bij een Bixie wedstrijd geweest maar ik stel me dan echt kleine kindjes voor die maak wat raak trappen en sjorren.

Echter zou mijn verzorgster ook nog bij de Bixie mogen starten (12 jr) en die rijdt op mijn hengst standaard met sporen (heb ik haar aangeraden) en niet omdat het stoer is, of hij harder moet, of een onzinnige reden, puur om voor hem de hulpen duidelijker te krijgen. Wieke is overigens ook de enige op stal die dat mag van mij.
Dus in principe ben ik TEGEN het rijden met sporen, maar indien goed gebruikt (en wat dus zeker wel kan bij een minder jarige) heb ik er geen moeite mee.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 18:03

tot en MET 12jr en het jaar dat ze 13 wordt mag ze uit rijden.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 18:49

Ja daarom. Mijn verzorgster is 12 dus zou in principe Bixie mogen starten en die laat ik wel met sporen rijden. Dus wil daarmee aangeven dat niet alle "bixie-klantjes" enkel kunnen trekken en stompen.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 07:25

tot nu toe neem ik aan dat iedereen er mee eens is dat de kleine kinderen met sporen mogen rijden in de bixi's?

shirana17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:19

Bixi is naar mijn idee om die kinderen te leren wat wedstrijden zijn en daarbij ben ik van mening dat je een paard/pony moet kunnen rijden zonder sporen. En ik wil niet zeggen dat ze allemaal daar niet mee kunnen rijden, maar sporen moet je verdienen...

Ik rij met en zonder sporen, maar ik begin op elk paard zonder! en ik vind dat sommige mensen misbruik maken van het gebruik van sporen.

Sporen zijn om de hulpen te ondersteunen en te verduidelijken.
Ik denk niet dat deze kinderen dat over het algemeen nodig hebben.

Ik bedoel maar die pony's lopen nog lang geen Z. Bixie is voor de kinderen waarvan de ouders nog niet zeker weten of het kind ermee verder wil en dus geen dure startkaart willen aanschaffen.

Ik denk dat veel mensen het gebruik en het effect van sporen onderschatten. Sommige pony's hebben het niet nodig of kunnen het met alleen een zweepje ook goed af.

(Maar was het nou wel of niet toegestaan om te rijden met sporen in de bixie's??? )

Maar ff voor de duidelijkheid, dit is MIJN mening, een ander kan daar een hele andere visie op hebben.

Groetjes

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 11:20

bedankt voor je bericht met je mening

en eerst zeiden ze vrijdag voor de wedstrijd dat niet mog en maandag zeiden ze het van wel omdat ik wilde weten waarom 99% wel met sporen reden.

het staat dus dat WEL MAG, maar na het gezien te hebben vond ik dat ze meer de ponys aan spoorde met sporen omdat ze de hakken in de pony zetten ipv de zijkant van hun benen.

en toen ik dat vertelde, zeiden ze bij de knhs dat als er te veel mijn menig deelde konden ze dat in de commissie voorstellen omdat te gaan veranderen.

dus mensen kunnen zelf een e-mail sturen naar de knhs omder naam van linda zie hier boven aan.
of reageren en stemmen op deze poll vraag,
dan stuur ik deze terzijne tijd door naar de knhs.

dus mensen deel je mening ook als je er wel voor ben "voor sporen".

alle meningen gelden.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 14:24

de poll doet het weer is niet k hoop dat dat snel is opgelost want dit is opzich wel nuttig
ik vind dus ook dat er zonder sporen gereden moet worden in de bixi, mn zusje heeft ook een paar keer bixi gereden (zonder sporen), k heb dr toen niet opgelet de andere kinderen dat toen wel had...
maar zij mocht van mij geen sporen om, om de reden dat ze dr benen gewoon niet genoeg stil kan houden en af en toe nog schopt met aandrijven (klein meisje op E-pony komt amper onder het zadel uit )... ik vind dat iedere pony (en paarden trouwens ook) gewoon gereden moet kunnen worden zonder sporen, die zijn voor de verfijning en daar is bij die kleine kindjes geen sprake van

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 20:39

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 12:30

Ik vond ook dat in de bixie zonder sporen moet worden gereden. Vind wel dat als je er goed mee opgaat je er best mee mag rijden, maar niet in de bixie, want dan wil iedereen in 1 keer met sporen. Ik heb ook 2 jaar bixie gereden en dat heb ik zonder sporen gedaan. Ik was toen 1 van de oudste die dat reed en al die andere kindjes waren iets van 7 ofzo en die schopte hun eigen zadel helemaal stuk.