dagje van de uitersten...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

dagje van de uitersten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 18:58

voor het eerst sinds 20 maart weer weg... in de tussentijd een hoop gebeurt met dit paard, nav een zware hersenschudding heb ik echt mijn twijfels gehad of ik hem ooit nog zou moeten vlechten, maar: ja dus!
Niet dat ik vond dat hij echt alweer klaar was om mee te gaan, maar voor de ringervaring leek het me wel weer eens nuttig.

Wedstrijdterrein zag er super uit, binnen losrijden en 2 ringen op zand.
Goed, rustig (??) opzadelen, paard alsmaar draaien, kijken, beetje vervelen. Ach, het was ook al even geleden allemaal. Vervolgens losrijden. Hij was erg fris en aangezien het dan ook nog nodig is steeds vlak achter me langs te galopperen terwijl er alle ruimte is...
maar ok, had geen zin te wachten tot hij echt ging ontploffen, dus al vrij snel gaan draven en galopperen. Hij begon fijn, maar ging al te klieren, stilstaan enz. Toch even erdoorheen geduwd en dan naar de ring.

Nog eventjes stappen en draven en de eerste proef kon beginnen. Zo snel ik de ring in draafde voelde ik dat hij erg ging spannen, en probeerde dus rustig even een rondje te rijden. Het leek allemaal te lukken, tot ik na het groeten voorwaarts moest: alle kanten zaten erop, maar vooruit was echt onmogelijk vond hij. (juryauto was eng, en de heg en de trailers daarachter, kortom, veeeel te spannend allemaal)
uiteindelijk ging het wel, maar hij hield heel erg vast, daardoor erg veel taktfouten en onregelmatige stukjes. Jury liet me na de proef bij zich komen om dat te zeggen: Ik zei, dat weet ik, maar hij is toch echt al een aantal keer helemaal nagekeken door DA. Het antwoord was: ik ben geen DA natuurlijk, maar als ik het zo zie heb jij een heel groot probleem.

Goed, lekker motiverend. Ik wist niet of ik nog de 2e proef in moest, voelde me ook behoorlijk afgezeken door haar. Als ze mn paard echt kreupel vindt: meldt het tijdens de proef en stuur me weg, ga niet achteraf op zo'n manier daarover beginnen. (overigens, als een jury mij gewoon op een normale manier zegt dat mn paard onregelmatig gaat kan ik dat prima hebben, want ik weet dat hij dat af en toe doet, de rede is alleen nog steeds onvindbaar).

eigenlijk moest ik meteen doorstarten, maar toch even rondje gedraafd en de omstanders vonden hem ook niet onacceptabel lopen, dus toch maar 2e proef in gegaan.

Deze ring was volgens mij veel enger (parasols ed) maar paard keek er niet naar. Wel wat foutjes (rechtsomkeerd te groot, weinig tot geen middengalop getoond en wijken is ook nog niet geheel bevestigd) maar over het algemeen een fijn gevoel. Zeker na die eerste proef.

en dan de punten, eerste proef 134 (eerste plaats was 151) en 2e proef hadden we allemaal winst. Erg fijn, ik ging uit van 156 ofzo toen. Wat blijkt: eerste met 166!! (en dat met 2x een 4 voor het wijken....)

166 is misschien een iets vertekend beeld, had van mij ietje minder mogen zijn, maar ok. Die 134 hadden er ook best 6 meer mogen zijn, dus zo is het altijd wat
Feit is dat ik wel met een goed gevoel weer thuiskwam, en wat ben ik blij dat ik die 2e proef toch gestart heb!

Udo2001

Re: dagje van de uitersten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 19:37

Nou, dat had ik dus ook vandaag. Reed twee nette proeven met hier en daar een klein slordigheids foutje. Het was b dressuur, krijg ik de eerste proef 3e met 170 punten en de tweede had ik 146 punten. Ik weet ook af en toe niet wat die jury's willen zien

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 19:41

Gefeliciteerd met je 2de proef. Gewoon lekker aan vast houden. Je hebt jury's die gewoon wat anders willen zien dan jij ze kunt laten zien, dat is nou eenmaal zo. Ken het probleem helaas erg goed. Het is ook niet fijn dat je zo aangesproken wordt tussen je proeven...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 19:51

ja, nouja, mn punten ben ik ook niet ontevreden over. Vond de eerste zelf ook zeker niet boven de 145 waard, en of je dan 134 hebt of 140, maakt ook niet meer uit
alleen de manier waarop was wel een beetje kl*te, om het zo maar te zeggen..
maar idd, verder blijven het gewoon jury's, ofwel: gewoon mensen. Ieder zn voorkeuren, ieder zn dag...

maar voor jou wel balen Udo2001, zeker als je een goed gevoel hebt is het rot als de jury het er niet mee eens is!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 23:00

nouw, gelukkig dat je 2e proef idd gereden hebt
en het geeft je wel weer een goed gevoel na zo'n gesprek met die 1e jury, als je dan toch in je 2e proef winst haalt, dikke winst
het is ook vaak de manier waarop mensen je aanspreken... als iemand zo tegen mij praat als die jury bij jou deed wordt ik niet vrolijk van, maar als het op een normale toon gezegd wordt... dan kan ik het wel hebben

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 09:38

ja precies, ik ben echt niet moeilijk ofzo, en kan echt tegen de waarheid
maar ga niet doen alsof ik een dom blondje ben dat gewoon door blijft schoppen op een zwaaaaar kreupel paard als dat gewoon niet waar is.

maargoed, heb met die 2e proef denk ik wel duidelijk gemaakt dat ze ongelijk had