Kur op muziek: Hoeveel meter minimaal uitgestrekte draf?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dooozzz

Kur op muziek: Hoeveel meter minimaal uitgestrekte draf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 22:09

Ik doe een poging een kur op muziek te maken, klasse Z2, en heb een vraag. Ik heb bedacht om aan het eind van de proef de uitgestrekte draf te laten zien en wel van F naar I, om dan op de AC-lijn nog een stukje rechtuit te rijden en op G af te groeten. Nou vraag ik mij dus af of het stuk van F naar I lang genoeg is, aangezien dat de enige keer is dat ik de uitgestrekte draf laat zien. In de normale proeven rijdt je altijd wel een keer een hele diagonaal uitgestrekte draf. In het proevenboekje staat wel vermeld hoeveel meter minimaal je de verzamelde en uitgestrekte stap en zijgangen moet laten zien maar dit dus niet....

sanne_

Re: Kur op muziek: Hoeveel meter minimaal uitgestrekte draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 23:24

Ka hoor, dat mag, midden- en uitgestrekte gangen moeten in draf en galop op een rechte lijn van minimaal 20 meter worden getoond. Het is wel risky om het zo te maken, als je tijdens het rijden wat 'voor' ligt op je muziek moet je het juryhokje ongeveer binnenrijden als je op je muziek wilt afgroeten Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:20

Citaat:
De uitgestrekte draf en galop dienen op de rechte lijn te worden getoond

Meer staat er niet over in. Maar als het 20 meter moet zijn is het goed! van F naar I is:
10²+24²=676
wortel van 676= 26 meter

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:35

Sjonniej schreef:
Citaat:
De uitgestrekte draf en galop dienen op de rechte lijn te worden getoond

Meer staat er niet over in. Maar als het 20 meter moet zijn is het goed! van F naar I is:
10²+24²=676
wortel van 676= 26 meter

Eh, kan nooit Haha! Verward
Baan is 20x60, en je rijdt uitgestrekte draf over méér dan de helft van de baan, en dat zou 26 meter zijn?

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:55

Pythagoras, klopt wel hoor...
10 = helft van korte zijde rijbaan,
van F tot R is 12 x 2 = 24 meter...
F zit nl. 6 meter uit de hoek... Jeej wiskunde met deze temperaturen, het gaat niet goed hierzo :s

dooozzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 19:48

Oké, tis me duidelijk, bedankt! Sanne, bedankt voor extra tip, maar doe juist beide keren dat ik de proef doorgereden heb er (iets) te lang over. Kijken of ik met stukjes afsnijden wel binnen de 5 minuten blijf, anders nog weer puzzelen om em een beetje te verkorten!