Raar commentaar...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Raar commentaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 20:39

Gister was ik in Veghel op wedstrijd, Startte E-B. (Toevallig iemand op bokt in mijn ring?)
Het ging echt SUPER, was echt ontzettend tevreden. Iedereen die het had gezien zei dat het minstens 2 winstpunten waard was, en dat was het voor mijn gevoel ook, aangezien ik bijna al mijn proeven 2 punten rijd vond ik het nu helemaal waard!
Maar helaas, ik had maar 157 punten!
En vreselijk raar commentaar!
Op mijn coupon stond namelijk:

Niet vierkant (2 x)
Meer lengtebuiging
Meer strekken
Pony mag verzamelder lopen

Volgens mij had de jury een zonnesteek ofzo! Ik start B!!!! Koe
Waar je MIDDENdraf rijd, en geen uitgestrekte draf... Sigaar

Wat vinden jullie daar nou van?

Margon

Re: Raar commentaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:42

Ik rijd dan ook B maar ik heb zo iets belachelijks nog nooit meegemaakt
Verzameld hoeft pas vanaf de M! Strekken tsja.... 9 van de 10 keer als je een paar passen gewoon goed middendraf doet heb je zo een 7! En niet vierkant en dat van lengtebuiging vind ik echt belachelijk.
Jeeetje jureert die jury alleen maar M of Z normaal gesproken of zo?
Maar toch gefeliciteerd met je winstpuntje Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 20:44

Ja mijn middendraf ging wel goed, normaal hebben we daar een 8 voor, nu was het wel wat minder omdat ik 's ochtends al had gesprongen en het zo warm was, maar minimaal een 6-je was wel op zn plaats geweest. Hij verruimde zn passen netjes en kwam netjes terug.
Maar nee, een 4 vond ie meer op zijn plaats blijkbaar. Scheve mond

Bedankt trouwens. Knipoog

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:49

Hmmm.
Lengtebuiging kan ik me ook in de B wel voorstellen, bijv. op een volte. Ook een B-paard moet correct buigen in het lijf.
Vierkant hh, en verzameling, dat zou geen commentaar op een B-coupon moeten zijn.

Ik vind het klinken alsof deze jury gewoon "slechte" omschrijvingen geeft aan hetgeen hij/zij ziet, "meer strekken" kan bijvoorbeeld "meer verruimen" mee bedoeld worden in de middendraf, en dat is een prima opmerking. Bij het woord "strekken" klinkt het echter meer naar de uitgestrekte draf.

Kan me voorstellen dat je wat vreemd opkijkt van deze termen op je coupon, hopelijk tref je volgende keer een jury die in elk geval duidelijker en op het juiste niveau/in de juiste termen het opbouwende commentaar kan geven Lachen !

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 21:09

Ik hoop het ook! Knipoog

Vond vooral het laatste erg vreemd, dat mijn pony meer verzamelt moet lopen...... Dat is toch niets voor in de B?
En tegenover andere ponys in dezelfde klasse loopt hij toch al aardig verzamelt..

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:11

Contact opnemen met de jury misschien?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 21:14

Ik had na de prijsuitreiking nog wel rond gekeken of hij er was.. Maar denk dat het weinig nut heeft om nu nog contact op te nemen, hij zal vast niet meer weten wie ik ben.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:18

Daar zit wat in, wel erg vreemd.. Gewoon lekker gaan springen, is tenminste niet zo'n jurysport Knipoog

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:21

Hmmmm...volgens mij was de jury vergeten om te schakelen naar de B Knipoog

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:10

Ik rij C-B, krijg ik van dat commentaar dat ik meer moet veruimen, en een ander meisje van 9, rijd ook CB op dezelfde pony als ik (we delen haar Tong uitsteken), alleen zij rijd haar niet aan de teugel, krijgt ze commentaar dat ze ronder moet lopen! Dan heb ik echt zoeits van: tis maar een C pony, en nog maar B!!!!

Nouja, echt vaag iig..