selectie wedstrijd, kring? ik snap er niks van

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

selectie wedstrijd, kring? ik snap er niks van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 18:48

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe dat zit met selectiewedstrijden? Ik dacht als je er 2 (of meer) wint dat je dan naar de gelderse mag.... Maar nou hoor ik weer iets vaags over kringen?'
Hoe zit dat? Ik woon in aalten, welke selectiewedstrijden kan ik dan?

Revanches

Re: selectie wedstrijd, kring? ik snap er niks van

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:55

hey meike...wat goed dat je 1 geworden bent!! was het in je selectie proef of in de andere proef???
je hebt idd gelijk dat als je 2x 1 word in de selectie proeven, dat je dan naar de gelderse mag.
de selecties voor de ponys zijn in jou kring:
*winterswijk
*Laren
*lichtenvoorde(moet nog komen) Knipoog
dus je maakt nog kans,als je tenminste wle in de selectieproef 1 geworden bent Knipoog

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 19:01

Ja mar,hoe weet ik nou welke mijn selectieproef was? En Lichtenvoorde heb ik me niet voor ingeschreven, dus dan heb ik maar 1 selectiewedstrijd gewonnen, dan mag je zeker niet naar de gelderse?
Ik kan me nu zeker ook nietr meer opgeven voor lichtenvoorde?

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:01

ik woon in noord-brabant en kring oirschot (als ik het goed heb Tong uitsteken ) maar wij hebben 6 selectie wedstrijden waarvan je er 2 mag laten vallen...als je de andere 4 zo goed mogelijk rijd mag je door...ik mag dus al niet door want heb de 1e 2 niet gereden omdat mijn pony toen nog stil stond ivm peesblessure..nu heb ik zondag de 3e selectie wel gereden en was 8e..niet goed genoeg dus..maar dat maakt mij niks uit want ik ben al blij dat ik weer mag rijden Haha!

Gefeliciteerd met de 2 keer 1e plaats!!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:16

Volgens mij verschilt het echt per kring. In onze kring (Utrecht) rijd je 2 selectiewedstrijden en rijd je dus 4 proeven. Al de 4 de proeven gelden als selectieproef. En als je dan tijdens de 1e selectiewedstrijd 2x 1e wordt dan kun je er van uit gaan dat je naar de regionale mag. Volgens mij vallen de 2 slechtse proeven af.
Maar goed, nogmaals ik weet niet of dit voor elke kring geldt.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:20

En weet iemand hoe dat zit in Noord Holland ??

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:43

Jeetje wat raar dat dat allemaal zo verschilt per regio... Ik dacht dat het overal hetzelfde was. Bij ons (Kring 3, Westland) waren er 3 selectiewedstrijden waarvan je er sowieso 2 gereden moet hebben wil je überhaupt in aanmerking komen voor de kringkampioenschappen. Rijd je alledrie de selecties (wat deze keer niet mogelijk was omdat er één was afgelast) dan tellen de beste twee wedstrijden.

Op alledrie de selectiewedstrijden worden er twee proeven gereden die beiden meetellen voor de selectie. Door middel van plaatsingspunten wordt bepaald wie er door mogen naar de kringkampioenschappen (ben je eerste, dan heb je 1 plaatsingspunt, tweede dan heb je er 2 enz. enz.). Degene met de minste plaatsingspunten staat dus bovenaan en gaat door.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:49

Is inderdaad raar (wij rijden maar 2 selectiewedstrijden). Zeker als jullie je moeten plaatsen voor kringkampioenschappen. Onze laatste selectiewedstrijd is tevens kringkampioenschap. Diegene die die dag het beste, over 2 proeven, heeft gepresteerd is kringkampioen van die klassen en kan er dan ook vanuit gaan dat deze naar de regiokampioenschappen mag.

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:53

woensdag avond is er belavond voor lichtenvoorde
ga naar www.knhs.nl en zoek bij lijsten dan naar
plaats vragender en daar kun je het telefoon nummer.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:57

dan willen jullie niet weten hoe erg het bij ons is.

ik rij dus bij regio vechtdal(overijssel) en daar heb je maar..ja niet schrikke! 1 selectie wedstrijd. en om precies te zijn is dit 1 proef! t is echt te erg. als je een pechdag hebt ben je gelijk de klos. of je pony kreupel of iets degelijks. ik vind het fijner om meerdere selecties te hebben en je dr een aantal mag laten vallen, maar een boel verenigingen willen niet meewerken om kampioenschappen te organiseren. heel vaak is het bij dezelfde vereniging. volgensmij zijn wij de enige regio die maar 1 selectie proef heeft..maar vind het echt veel te weinig.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:41

vincentlover schreef:
Ja mar,hoe weet ik nou welke mijn selectieproef was? En Lichtenvoorde heb ik me niet voor ingeschreven, dus dan heb ik maar 1 selectiewedstrijd gewonnen, dan mag je zeker niet naar de gelderse?
Ik kan me nu zeker ook nietr meer opgeven voor lichtenvoorde?

meike als je nou slim bent,bel je naar je secretaresse,en vraag je of je nog bij kunt schrijven voor lichtenvoorde Knipoog
enne btw.weet je zeker dat je eerste was in de selectieproef en niet in die andere 2e proef???of heb je er maar 1 gerede??

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:50

In november word ik 18 en wil nog graag verder met
wedstrijden, hiervoor moet ik naar de paarden.
Ik rijd nu L springen categorie D.
Maar als ik naar de paarden ga in welke klasse
moet ik dan beginnen?

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 23:59

@ chagrijntje , gewoon in de klasse B *LOL*

lijkt mij ook het handigst qwa verschil wat je nu rijd !!
Maar wees gerust , je mag je jaar uitrijden dus tot 31 dec 00.00 mag jij ponywedstrijden rijden !

Ik ben 9 mei 18 geworden en kan ook nog gewoon doorstarten Haha!

Nu spring je een parcour van 90 cm , en B paarden is 1 meter en als je een verhoogde barrage hebt 1.10 ! Dat zou al M of Z zijn voor je pony , en je hebt nog andere galopsprongen ook !

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 00:08

Soraya92 schreef:
En weet iemand hoe dat zit in Noord Holland ??

Ja Ja

Je schrijft je in voor de kringkampioenschappen(voor mij 30 juli in Middenbeemster, weet niet waar jij moet rijden Dat hangt van je vereniging af).
Als je op de kring in het springen start mag je automatisch door naar de regiokampioenschappen, rondkomen hoeft op de kring niet eens Clown

Regiokampioenschappen moet je je geloof ik wel zelf voor inschrijven, gaat niet automatisch (of je kunt coupons voor de regio inleveren bij de kring, dat moet ik zelf nog even navragen)

Om op de regio dressuur te mogen rijden moet je je (iig bij de paarden) voor selecteren op de kringkampioenschappen.

Regiokampioenschappen voor Noord-Holland zijn het weekend van 13-14 augustus op Wieringen.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:09

Mijn vereniging zit in Schoonloo, weet iemand welke selecties ik dan kan rijden ? Bloos Ik heb me ingeschreven voor Gasselte, maar weet iemand hoeveel je er in Drenthe moet rijden ?

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:46

Als je bij Schoonloo lid bent, moet je niet in Gasselte selecties rijden, maar in Coevorden.
Knollegruun valt namelijk onder kring ZuidOost.

Kring Noord - CH Gasselte - 9 +10 Juli
Kring Zuid Oost - CH Zuidenveld (te Coevorden) - 22+23+24 Juli
Kring Zuid West - CH Zuidwolde - 24+25+26 Juni

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 12:28

Wanneer is lichtenvoorde dan? Kan ik me daar nu nog voor inschrijven?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:38

@ Kitty, dat is mooi, dankje wel ! Ik rijd 24 juli ook mee in Coevorden, maar wist niet dat dat ook selectie was ? Moet ik dan nog even doorgeven dat ik selectie wil rijden...Knipoog

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:52

vincentlover schreef:

lichtenvoorde is dit weekend! over 4 dagen!
en.. ik heb gehoord dat de B helemaal vol zat.. maar. bel voor de zekerheid! het zou anders jammer zijn!!!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 18:30

vincentlover schreef:

lichtenvoorde is 19juni geloof ik...of de 26e maar ik zou nu vanaaf nog bellen als ik jou was Knipoog
bel naar je secretaresse!!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 18:58

Wij hebben 2 selectie wedstrijden en de beste van de 2 telt. Tenminste dat is wat ik begrepen heb.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 10:37

Volgens mij is lichtenvoorde op 26 juni kan dat kloppen?
Ik heb gevraagd of ik nog mee kan doen, en ze zouden nog kijken, maar waarschijnlijk niet.....
Had ik nog een vraagje, iedereen vraagt aan mij welke van de twee proefjes was dan je selectieproef? Nou ik heb geen idee, maar dat moet op die coupons staan toch?
Op mijn winnende proef staat klasse: B selectie, is dit dan mijn selectieproef?
Maar op mijn andere proef, die van 154 staat Klasse: B sel.
Verder kan ik op de coupons niks vinden over selectie ofzo.
Hoe zit dit nou?

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 12:38

@ Gomir , dat is mooi want ik moet ook in Middenbeemster , ik zit ook bij kring midden !! Haha!

Met hoeveel pony’s mag je eigelijk totaal starten ? Want ik wil Shetan ,Soraya en Nimzikki alle3 dressuren en springen ! Maar ik vraag me af of dat wel mag ....

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 12:55

Soraya92 schreef:
@ Gomir , dat is mooi want ik moet ook in Middenbeemster , ik zit ook bij kring midden !! Haha!

Met hoeveel pony’s mag je eigelijk totaal starten ? Want ik wil Shetan ,Soraya en Nimzikki alle3 dressuren en springen ! Maar ik vraag me af of dat wel mag ....

een pony mag maar 1 keer meedoen, ruiter verschillende keren, dus t lijkt me wel dat t mag Clown!!!!

Bij ons in kring NOV(Noord Oost Veluwe, en Flevoland n deel geloof ik)is het zo dat je 3 selecties rijd( Hattem, Vaassen en Nunspeet). Daar rijd je 1 selectie proef, en event. een 2e proef maar die telt niet mee voor de selectie. De beste 2 resultaten tellen, en er mogen dan al naar klasse en categorie mensen door naar het RK. Kringkampioenschappen hebben wij niet, in de winter wordt aan het einde van de 3e selectie bekend gemaakt wie er kringkampioen in elke klasse enzo is geworden en dan krijg je n soort doosje met n plaatje erin, in de zomer hebben we dat neit.... dan heb je de titel Kringkampioen, maar verder nixx Knipoog!!!

Sproetje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:19

Ik rij bij de kring Salland (overijssel). Wij hebben 3 selectiewedstrijden en een kringkampioenschap. Van de selectiewedstrijden MOET je er 2 rijden (als je ze alle 3 rijdt vervalt de slechtste). De kringkampioenschap is ook verplicht om mee te doen en telt 2 keer. Het is wel jammer dat die dubbel telt want als je net dan een baal dag hebt heb je alles zowat verprutst.
Maar goed zo weten jullie hoe het hier gaat.