jury heeft helft vd proeg niet gezien!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

muiltje

jury heeft helft vd proeg niet gezien!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 18:47

Afgelopen zaterdag was er een selectie wedstrijd voor het z2 van onze regio. Ik had als eerste gestart van mijn klasse. Was niet helemaal tevreden maar goed.

Riep de jury me na het groeten terug. Ik dacht o jee wat nu?? Zegt de beste man (80+), volgens mij ben je een heel gedeelte vergeten!! En hij begint te vertellen, ik heb geen eenvoudige wissels gezien, geen vliegende wissels en geen contra bla bla. Dus mijn gezicht wist niet of het Huilen zo of zo }> moest staan!! Ik zeg nou meneer, ik ben nu een beetje boos en gestresst ik kom zo even bij u terug want mijn vader heeft het op film staan en dan kunt u zien dat ik het wel degelijk heb gedaan. De bij jury zei overigens niets, ben benieuwd of hij het uberhaupt mee heeft gekregen want de beste man praatte niet echt h luid en duidelijk.

Ik de videocamera terug gespoeld en ja hoor gewoojn alles stond erop!!!!Grr, ik denk dat je je best voor kan stellen hoe je jezelf dan voeld. Dus mijn voorlezer gaat terug naar de jury laat de proef op band zien en weet je wat de "beste",man zegt........
Doei, doei jammer ik heb het niet gezien tot de bolgende x en ze kon gaan!!! Ik ben dus mijn paard op de trailer gaan zetten en huiswaarts gereden ik was boos, verdrietig , verbaasd en alles tegelijk. Maar omdat ik mezelf redelijk goed ken denk ik morgen moet ik met een ander paard starten, ik praat er morgen nog wel een x over met de vereninging. En weet je wat die zeggen:
Soryy meiske maar dat moet je op de dag zelf een schriftelijk commentaar inleveren nu kunnen wij het niet rapporterren!!

Nou ik voel me dus lekker rot, want die jury heeft in mijn ogen dus echt mega fout gezeten. Ik heb via de vereninging de schrijfster gesproken en de punten zijn dus naderhand als nog ingevuld 2 3 en 4en, en dit terwijl de man dus zei dat hij het niet gezien had. Het heeft me mega veel punten gescheeld want bij de andere jury had ik 6 en 7ens.

heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? Zal ik hiervan toch een brief maken en opsturen naar de knhs, ik wil niet dat het een ander ook overkomt door zo'n onoplettende man. Huilen

Sempre

Re: jury heeft helft vd proeg niet gezien!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:52

Echt ontzettend banketstaaf voor je!! Wat zal je balen zeg.... Ach gut
Ik heb nog maar een wedstrijd gehad, maar dat was onderling. Dus ik heb het niet meegemaakt....
Ik zou een brief sturen ja! Wat een %^&#^$... Bloos sorry het schoot er even uit Tong uitsteken
Nouja... ik hoop dat er iig een oplossing komt voor je Verdrietig
Succes Cool

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:55

Echt belachelijk gewoon!!! Nog nooit gehoord dit echt te gek voor woorden. Ik zou hier zeker melding van maken, jammer dat je dit niet meteen op de dag zelf hebt gedaan je hebt immers de video als bewijs. Maar ja daar denk je op dat moment natuurlijk niet aan dat begrijp ik ook wel. Echt schandalig!!! Succes hiermee.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:18

Nee, gelukkig zelf niet meegemaakt, maar wel gezien dat een jury het zo deed. Zat gewoon de helft van de proef in een andere ring te kijken, omdat het daar toch interessanter was...

Erg vaag dat je jury zo reageerde en ik zou het zeker (inclusief videoband en kopie van de coupon) rapporteren bij de KNHS. Dat soort bejaarde heren moeten dan ook maar niet meer jureren.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:46

Zoiets heb ik ook nog niet meegemaakt.
Ik heb het bij de laatste wedstrijd wel aan de stok gehad met een jurylid. Hij kwam uit de auto om me te vertellen dat mijn vrije stap een 4 waard was en dat ik het boekje eens moest lezen. Tot op de dag van vandaag ben ik er nog steeds van overtuigd dat hij het helemaal mis had en de vrije stap wel goed was. (heb het nog nagevraagd)

Maar ik zou het zo aanpakken als Imker hierboven beschrijft. Gewoon alles opsturen onder het motto: niet geschoten is altijd mis. Misschien bereik jij er nu niks mee, maar voorkom je hierdoor wel "ellende" voor andere ruiters in de toekomst. Het moet toch niet gekker worden.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:06

Wat ontzettend rot voor je!!
Heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt!
Zoiets had een meisje van onze ponyclub ook een keer, toen kwam de jury er bij punt 18 ofzo achter dat hij de verkeerde proef had en hij zei toen gewoon: ja, rij maar gewoon door bij punt 19, en voor die onderdelen had ze dus bijna allemaal 4en..
Ik zou als ik jou was gewoon een brief naar de KNHS sturen, niet geschoten is altijd mis Tong uitsteken!

JenRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:10

Ik heb zoiets ook gehad......

Het is bij mij vorig jaar, rond deze tijd gebeurt. Ik reed toen op mijn shetlander (Niej lachen Tong uitsteken ).
Ik reed toen mijn L2 proefje. Die jury ging gewoon tijdens mijn proef (!!!) hamburgers bestellen! Ze keek totaal niet naar me proefje! Uiteindelijk, gewoon door gereden. Zolang ik er 'gewone' goede punten voor kreeg dan zat het wel goed.
Uiteindelijk, bij de prijsuitreiking; Een 1 op me protocol! Zonder commentaar erbij.
Ik loop naar d'r toe.
'Waarom heb ik hier een 1, zonder dat er een reden bijstaat?'
'Ik heb het niet gezien' zegt ze.
Oh! ik was zo kwaad! Maar goed, kreeg precies hetzelfde antwoord als jij, toen ik het vroeg aan de vereniging.
Niks meer aan te doen. Dit is al te lang geleden om er wat aan te doen. Ik kom vaak genoeg jury's tegen die alles doen, behalve wat ze moeten doen.
Ik zou als ik jou was wel een brief aan de KNHS sturen, maar ben wel bang dat ze er niks mee doen....

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:21

ik heb het zelf andersom mee gemaakt(in mijn voordeel dus) hals strekken en een overgang maken naar de stap, bij het losser laten van de teugels vlucht mijn paard weg en moest ik haar wat lomp weer terug nemen dus halsstrekken homaar en ze was op dat moment puur tegen de hand cijver had echt een 3 moeten zijn maar er stond een 6 dus ja die man heeft ook niet opgelet

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:29

bruine schreef:
ik heb het zelf andersom mee gemaakt(in mijn voordeel dus) hals strekken en een overgang maken naar de stap, bij het losser laten van de teugels vlucht mijn paard weg en moest ik haar wat lomp weer terug nemen dus halsstrekken homaar en ze was op dat moment puur tegen de hand cijver had echt een 3 moeten zijn maar er stond een 6 dus ja die man heeft ook niet opgelet

Of je jury heeft je het schrikken niet aangerekent....Knipoog

Had ik nl pas ook, in het M1, uitgestrekte stap, net naast de ring laat een meisje iets van de heuvel afvallen en springt er zelf achteraan! Paard schrikt, hoofd omhoog, weg vrije stap. Een 7, met als commentaar: storing niet aangerekent (was ook wel bij het laatste stukje) en deze mevrouw is geen kado jury te noemen.

Maar ik zou zeker dit alsnog rapporteren bij de KNHS en gelukkig heb je het op video, dan kan je tenminste iets bewijzen. En een goede les, als er iets is, meteen stappen ondernemen! Soms moet je al binnen een uur (geloof ik) schriftelijk een klacht indienen...

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:33

* het moet niet gekker worden...*
Gewoon naar de knhs gaan/schrijven/bellen. je bent jury, je wordt er voor betaald dus: opletten verplicht!!!!!!!!!

*en ik ergerde me al aan verwisselde protocollen...*

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 23:08

Ik ben bang dat het vervelende in jouw geval is dat er 'gewoon' punten zijn ingevuld, alhoewel ze erg laag zijn. Je kan pas aantonen dat hij beweert het niet gezien te hebben als er overal een 0 staat met 'niet getoond' erbij. Nu kloppen hooguit zijn punten niet, en daar is geen beroep tegen mogelijk. Maar het is wel héél vervelend! Ach gut

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 23:40

Ik had 2 jaar geleden ofzo.. Reed met mijn haflinger maar de jury zat heel de tijd te bellen onder de proef.. Mijn paard sprong de ring uit, had de jury niet eens gezien.. Maar dat was natuurlijk wel in mijn voordeel Haha!
Ik zou idd maar naar de KNHS bellen of schrijven, want ik vind dit niet normaal

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 23:54

Grrr, kan me hier echt kwaad over maken. Ik heb ook idd als schrijver een keer meegemaakt dat een jury de halve proef zat te bellen. En daarna kon ik maar wat 5- en 6-en willekeurig neerzetten. Verwisselde couponnen heb ik ook weleens gehad, ookal zo'n drama! Afgelopen weekend had ik ook het idee dat er echt niet opgelet werd bij mijn proef. Gewoon een volte zeker 3 meter te groot maken, en dan net daar zowat je enigste 7 voor krijgen). Alle punten waren vreemd verdeelt (al was ik het met de totaalscore wel eens, het ging ook echt voor geen meter). Soms heb je echt malloten en de vereniging doet er vaak vrij weinig aan. Inschrijfgeld terug geven zou toch zeker op zijn plaats zijn.
Protest kost trouwens nog geld ook geloof ik, voordat de KNHS uberhaupt je klacht bekijkt!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 00:09

Ik zie trouwens net dat je uit de buurt komt.. Was het Loon op Zand? Zou je me miss de jury even willen pb'en? Stalgenootje van mij heeft ook meegereden in het Z2. En ik had s'middags gereden, misschien is het dezelfde.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 00:16

Jee, dit is wel heel erg!
Jammer dat je de reactie van de jury niet op band hebt...

marijkuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:11

ow dat is echt balen!!
ik heb 1 keer gehad dat de jury begon te toeteren naar mij, dacht de jury dat ik punt 14 oversloeg terwijl ik nog maar bij punt 10 was... ik was toen ook mega kwaad, jury heeft toen zijn excuses aangeboden en toen ik mijn coupon terug kreeg stonden er alleen maar 7ens en 8en op!! deed liep voor mij duzz wel goed af!

maar ik zou als ik jou was zeker weten wel een klacht indienen!!

tootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 10:35

Marijkuh....
Kwaad worden is niet altijd terecht.
Een jury is ook een mens en fouten kunnen gemaakt worden, net zoals de ruiter zich wel eens vergist. Helemaal met tig combinaties in een baan. Dat je dan uit je concentratie bent oke, maar om dan boos te worden op iemand die er in wezen voor jou zit.....

Verhaal van muiltje is heel anders. Dat is gewoon niet terecht. Ik denk niet dat het nu nog nut zal hebben naar de KNHS te gaan, maar voor een volgende keer zou ik zeggen... zoek de federatievertegenwooriger op

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 12:05

Een jury ziet een heleboel combinaties, en dus ook een heleboel onderdelen. En dus kan het ook voorkomen dat je als jury een onderdeel niet helemaal goed hebt gezien of gemist hebt. Op de jurycursus is mij geleerd, dat je in dat geval een 6 moet geven voor dat onderdeel.

Dus zomaar wat drieen en vieren geven vind ik een rare manier van oplossen. De vereniging heeft wel gelijk dat je schriftelijk protest had moeten aantekenen, maar ik kan me voorstellen dat je wat overrompeld was. Ik zou ook een brief sturen naar de KNHS, met de videoband erbij. Nou maar hopen dat de jury het dan naar de KNHS ook wil toegeven dat hij het niet gezien heeft. Staat er ook nog commentaar bij die slechte punten?

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 12:12

wat een ongelovelijke :@!@*^%$# ik heb t ook al eens gehad maar dan met 2 dinge eerst de middendraf en de stap stond ook in me proef ja niet getoond:S nou ik later na me proef ook naar die jury met me paps camera en ik had t wel gedaan me pa heeft gelijk brief gestuurd naar de knhs hij was echt pisneidig..maja soms heb je van die jury's waarbij je hun ogen met een blakbandje vast zou moete zetten...omdat ze hun domme ogen niet kunnen ophouden ik zou alsnog een bezwaar schrift indienen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 12:44

lieferdje schreef:
.maja soms heb je van die jury's waarbij je hun ogen met een blakbandje vast zou moete zetten...omdat ze hun domme ogen niet kunnen ophouden

Nou ja, met zo'n instelling zou ik meteen stoppen met het rijden van dressuurwedstrijden.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 13:39

Als jij de jury al niet serieus neemt, waarom zouden zij jou dan wel serieus nemen? (en zoals Scum zegt: waarom neem je dan nog de moeite om te starten).

Tss Rolleyes

tootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 13:43

Scrum.. Volkomen met je eens!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 13:56

Ik zal als ik jou was als nog contact opnemen met de KNHS. Ik vind dat je dit tegen hun moet vertellen zodat ze er iets aan kunnen doen. Erg Rot voor je..!

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 15:00

Chely schreef:
*en ik ergerde me al aan verwisselde protocollen...*

Ja ik ook! Wie zegt dan dat die coupon van jou is..

Maar dat is indd wel balen zeg!!

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 16:51

Scum schreef:
Een jury ziet een heleboel combinaties, en dus ook een heleboel onderdelen. En dus kan het ook voorkomen dat je als jury een onderdeel niet helemaal goed hebt gezien of gemist hebt. Op de jurycursus is mij geleerd, dat je in dat geval een 6 moet geven voor dat onderdeel.

Dus zomaar wat drieen en vieren geven vind ik een rare manier van oplossen. De vereniging heeft wel gelijk dat je schriftelijk protest had moeten aantekenen, maar ik kan me voorstellen dat je wat overrompeld was. Ik zou ook een brief sturen naar de KNHS, met de videoband erbij. Nou maar hopen dat de jury het dan naar de KNHS ook wil toegeven dat hij het niet gezien heeft. Staat er ook nog commentaar bij die slechte punten?

nee geen commentaar en de ander jury heeft er 6-en en 7ens voor gegeven en mijn galop is mijn sterkste punt met dit paard. Ik heb ook met de shrijfster gesproken. Ach het is nu weer gebeurd, heb het x verteld en nu kan ik er mee leven maar er is wel een brief onderweg. Mocht het vaker zijn voorgekomen of nog komen dan hoop ik dat de beste man gewoon niet meer gevraagd word.