Gister voor het eerst gestart in de Midden Beemster.
Mooi groot terrein maar wel voor het eerst op gras.
IJzers zaten lossig aan de voorkant en de hoefsmid zou deze week komen maar dat was dus eigenlijk te laat.. Maar gelukkig heb ik een supersmid en stond hij zaterdagmorgen nog voor mijn neus zodat we met nieuwe schoenen op pad konden.

San weet inmiddels wat er komen gaat als ik midden op de dag kom en we gaan wassen, vlechten dus heeft dan ook redelijk wat stress op de poetsplaats..Of was ik dat nou

Maar als hij eenmaal op de trailer staat is de rust weer terug dus konden we mooi op tijd op pad.
Op het terrein was het toch allemaal wel erg groot en ruim.. En vloog de paniek toch wel wat naar mijn keel. Gelukkig liep hij lekker op zijn ijzers met kalkoenen dus dat was wel fijn. Had hij ook nog nooit op gelopen.
En gelukkig HEKJES, wat was ik daar blij mee toen ik dat zag

Manlief liet me wel gelijk alleen en dat ging bij mij niet helemaal goed.. Ik zag allemaal ongelukken voor me gebeuren (in gedachten) dus zat met behoorlijke spanning op mijn paard.. Want het was nu toch wel erg groot en ruim hier.. Aangezien ik mijn vriendin ook aan de kletter over het wedstrijdterrein heb zien gaan gaf me dat toch niet zon fijn gevoel.. Dus losrijden ging met behoorlijk wat spanning.. Maar op zich bleef hij hardstikke braaf en maakte ik me drukker dan nodig ..

Eerste proef was dus ook nog gespannen..
Hij sprong deze keer wel weer keurig aan.. en bleef dan ook braaf in de linkergalop (middengalop niet echt durfen tonen) Maar geen gebok zoals de laatste 4 wedstrijden. (allemaal spanning bij mij vandaan)
Maar wijken, halthouden (Wat zie ik daar

Tweede proef voelde een stuk beter.
Hij liet me niet in de steek en ik durfde wat meer te gaan rijden.
Dat resulteerde in een vierde plaats !! Met 158 punten.. En daar was ik erg blij mee.
Het was voor het eerst in de L1 dat ik het gevoel had dat ik het toch wel kon met mijn kanjer.. Er zaten nog wel wat dingetjes bij die verbeterd mogen worden maar daarintegen zaten er ook heel veel verbeterde stukken tussen vergeleken met voorgaande proefen ! Ook mijn Middenstap een 8.. En die reed ik in het begin voor vieren.

Al met al weer een dag met veel ervaring ! En ben ik toch wel heel erg blij met dit puntje ! Het voelde nu echt wat meer verdient dan de vorige in de L1.. Maar het blijft een jurysport. Gelukkig maar En ik moet echt wat gaan doen aan mijn wedstrijdspanningen.. Iemand nog tips