WK jonge dressuurpaarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RDJ

WK jonge dressuurpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 19:07

Vandaag was de laatste selectiedag voor de afvaardiging naar het Wereld Kampioenschap jonge paarden, wat gehouden word in het Duitse Verden. Ik kon bij deze selectie helaas niet aanwezig zijn. Op internet heb ik hiervan ook nog geen uitslagen kunnen vinden. Ik ben erg benieuwd wie er is geweest, wat men ervan vond en natuurlijk wie er nu uiteindelijk zijn afgevaardigd.

Pino24

Re: WK jonge dressuurpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 20:00

Ik ga sowieso de zaterdag samen met een vriendinnetje. Ik ga zus aanmoedigen als ze door mag (sisther de jeu) Maar de uitslag wordt morgen bekend gemaakt. Spannend!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 20:11

Wanneer is Verden eigenlijk?

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 20:37

1,2,3 juli

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 23:37

Ben ook wel benieuwd welke paarden er allemaal door zijn.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 08:23

IK ga zelf naar Verden met het jongkwpn, heb er echt super veel zin in.

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:05

Ik ga ook weer naar Verden, hopen dat we op zijn minst weer kunnen evenaren wat we verleden jaar gehaald hebben.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 12:06

alabastro schreef:
Ik ga ook weer naar Verden, hopen dat we op zijn minst weer kunnen evenaren wat we verleden jaar gehaald hebben.

Kun je geen DVD opnamen van hem maken tijdens zijn proeven? Bloos Wordt alsmaar nieuwsgieriger naar hem. Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 12:33

saluut schreef:
1,2,3 juli

Ow..... zou ook heel graag heen willen, maar ik geloof dat ik dan niet kan.... Huilen

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:25

Wel niet voor Nederland, maar hij zal waarschijnlijk wel mogen gaan denk ik!

Citaat:
Sir Sinclair op weg naar Verden 14-06-2005

De KWPN-hengst Sir Sinclair is met een tweede plaats in de voorselecties in de VS goed op weg naar het WK jonge dressuurpaarden in Verden.

Tijdens de Oost-Amerikaanse selectie voor het WK jonge dressuurpaarden in Verden wist de KWPN-hengst Sir Sinclair (Lord Sinclair x Flemmingh) opnieuw overtuigend te presteren. In Raleigh, North-Carolina, wist de bruine hengst een overwinning in de preliminary-test te boeken met de fraaie score van 85%, terwijl hij in de final-test met 84% op de tweede plaats eindigde.
In de preliminary-test werd Sir Sinclair energiek voorgesteld door zijn amazone Dorie Addy-Crow en imponeerde hij met zijn goede gangen in een zeer harmonieuze verrichting. In de final-test was de hengst wat vermoeider en sloop er een fout in in een galopwissel. De jury was ook over deze verrichting zeer te spreken: "De stap van Sir Sinclair is mooi bergop en ruim. We hadden hem hier best een 10 voor kunnen geven. In de galop was hij wat gespannen en had hij zich wat losser in de rug moeten laten en gaf hij een kleine bok in een van de galopwissels."
In totaal behaalde Sir Sinclair een eindscore van 8.44. Naaste concurrent, de Hannoveraanse hengst Royal Prince (Rohdiamant x Prince Thatch) plaatste zich in de eerste kwalificatie als tweede met 81%, maar wist de tweede kwalificatie winnend af te sluiten met 89%. De eindscore van Royal Prince kwam hiermee uit op 8.58, een nipte voorsprong op Sir Sinclair van 0.14 punten.

Ook op de shortlist voor Verden die over alle selectiewedstrijden van Amerika opgemaakt wordt, staan beide hengsten op de eerste en tweede plaats.

(Bron: Monica Drohm, bew. CvA voor KWPN)

Mij kan je dit jaar weer vinden in Verden. Knipoog

monnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:15

Turbo Magic mag in ieder geval door, zo staat te lezen op de site van Tommie Visser.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:43

monnes schreef:
Turbo Magic mag in ieder geval door, zo staat te lezen op de site van Tommie Visser.

idd Lachen

Citaat:
14-06-2005 - Turbo Magic Door!!

Net bekend gemaakt: Turbo mag definitief door naar het WK in Verden. Hij zal daar meedoen in de competitie van de 5 jarige Dressuurpaarden.Het WK zal plaatsvinden in het Duitse Verden van 1 t/m 3 Juli 2005.

www.tommivisser.nl

Afbeelding

RDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 18:45

Ik moet wel zeggen dat het KWPN behoorlijk sloom is met het uitgeven van nieuwsberichten en uitslagen. Ook de uitslagen van de stamboekkeuringen laten erg lang op zich wachten. Blijkbaar is er al bekend wie er door mogen, maar wordt dit niet mede gedeeld. Erg jammer, want ik ben toch wel heel benieuwd naar de totale selectie die is afgevaardigd.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:21

Jeetje, wat komt die Skyline uit een fantastische lijn!

DAANN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:27

Ik ga ook alle drie de dagen, m'n tante woond in Verden dus daar slaap ik dan... Ik zal zoveel mogelijk foto's en filmpjes maken en dan plaatsen:D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:29

Aimee schreef:
Jeetje, wat komt die Skyline uit een fantastische lijn!

Ja wist je dat niet? Tis aangewezen hengst geweest en komt uit de moederlijn van mijn overleden hengst Insulation. De stam van Rene Franssen, de Ottie-Vottie lijn.
Democraat x Michelangelo en dan de moeder van Insulation nl. Atradin v. Formateur x Nanet v.Cadmus xx. (Nanet is de moeder van Mondriaan)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:38

Dat wist ik niet eerder, ik zag inderdaad wel Insulation staan. Waarom is deze Democraat niet goedgekeurd? Lijkt me een gaaf beest uit een hele beste en kostbare lijn, ik heb ook een merrie uit die stam gereden.... geweldig dier!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:46

Tja waarom worden hengsten niet goedgekeurd? Vaak zijn de gene met de beste karakters in een verrichtingsonderzoek waar ze flink achter de broek aangezeten worden het moeilijkste te bewerken.
Hij is nu echt superbraaf en nog steeds hengst. Ik vind ook dat hij een kans had moeten hebben. Misschien komt het nog wel als hij goed gaat presteren en op gaat vallen.

Zo vallen er heel veel hengsten uit in het verrichtingsonderzoek op basis van (wat ik vind) verkeerde gronden. Die beestjes worden vaak zo achterna gezeten dat de echte goeien met karakter het laten merken dat ze het daar niet mee eens zijn. En dus kunnen ze vertrekken.... Koe

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:05

Ik ga er ook nog ff heen, ff zien wat voor Duits talent zich in de picture rijdt..en Sir Sinclair uiteraard.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:16

Aimee, John heeft Skyline altijd gereden. Echt een super gave bok!!
Hij is reserve paard voor verden.
Door zijn:
Special D (hoe kán dat in godsnaam...?)
Sense (jazz merrie van HP?)
Sister de Jeu!!!!!!!! Met Ed
S..... met Liseon Kamper
Spargo met Theo Hanzon

De rest weet ik niet. Maar dit kreeg ik te horen in een telefoongesprek begin van de middag.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:25

Lachen Ik dacht al dat het die Democraat van John zou zijn Saluut, gaaf zeg!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:48

saluut schreef:
Special D (hoe kán dat in godsnaam...?)

Heb je hem zien lopen Saluut? Ben wel benieuwd Lachen

Hoe zit het nu trouwens met Scandic?

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:58

Special D geselecteerd? fantastisch, een hengst met een kort voorbeen die één drafkunstje kan moet de NL vlag verdedigen? Denk daarbij ook nog even de mogelijke selectie van een 5 jarige grasmaaier en de overwinning is al bijna in Duitse handen

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 23:02

Basvdv schreef:
Special D geselecteerd? fantastisch, een hengst met een kort voorbeen die één drafkunstje kan moet de NL vlag verdedigen? Denk daarbij ook nog even de mogelijke selectie van een 5 jarige grasmaaier en de overwinning is al bijna in Duitse handen

Nou nou niet te negatief he... Special liep vorig jaar nog op zeer verdienstelijke wijze de finale (beste KWPN-hengst geloof ik). Paard is sindsdien niet echt geëvolueerd, vind ik ook niet! Hoewel... met Diederik heb ik hem nog niet bezig gezien. Daarom ben ik benieuwd.

Wat de Duitsers betreft... Lord Loxley vond ik ook meer van voor generaal en achter soldaat.

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 23:29

Met betrekking tot Lord Loxley heb je helemaal gelijk..De meid die er op zit kan zeer zeer goed rijden. LLoxley is geen natuurtalent maar een goed opgeleide hengst. Lord Loxley staat overigens reserve voor Duitsland.