raar commentaar van jury!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

raar commentaar van jury!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 12:29

hallo,
ik had gister wedstrijd in heerhugowaard noord, het ging best lekker etc.. maar nou heb ik een vraagje aan jullie (vooral Jury leden hier op bokt)
toen ik mijn coupons terug kreeg stond er bij mijn eerste proefje achter verzorging een 7 met als commentaar KNEVELS..... Verward ik wist dus niet wat het betekende / waar het op sloeg.... ik heb namelijk nix aan mn tuig etc. wat niet mag....
ik dacht dat de desbetrefende jury al weg was, dus aan de andere jury gevraagd, die wist het ook niet, en zei ook dat haar nix was opgevallen
maar die wist wel te vertellen dat de andere jury nog bezig was, en dat ik het daar maar ff moest vragen..... dus ik er heen... en gevraagd... wat bleek?? die teugel stopjes (om ervoor te zorgen dat je martingaal niet vast komt te zitten aan de gespen van je teugels) waren dus knevels, en als ik die er af had gehad had ik een 8 voor verzorging gehad, want dit stond niet mooi en het was overbodig (staat ook in de regelementen???) in de B en L1 kon het nog wel maar van af de L2 niet meer.... en als je springt en dressuur rijdt, kan je ze er ook beter af halen en van die rubberen kopen, en die met springen gebruiken want die waren makkelijk te wisselen....... ik dacht echt dat mijn mond niet verder open kon vallen...... dit vond ik echt heel stom......
ik zie ook 9 van de 10 mensne gewoon hier mee rijden, en ik heb er ook nooit aan gedacht om ze eraf te halen..... gewoon omdat IK mij er niet aan stoor......
wat vinden jullie hier nou van???

xxx Jessy

Let_be

Re: raar commentaar van jury!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:33

Tsja teugels met knevels: springteugel
Zonder: dressuurteugel
Naam zegt het eigenlijk al, en dat 1ne puntje. Geen ramp toch?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:34

dat vind ik erg overdreven!!
Maar hoe weet je zo zeker dat je anders een 8 had gehad? Misschien was het gewoon een opmerking voor de volgende keer, maar voor zover ik weet mogen de knevels gewoon aan de teugels blijven zitten, ik heb er nog geen commentaar op gehad.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 12:35

neej het is ook zeker geen ramp, maar ik vond het erg raar dat zij zich er zo aan stoorde.....

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 12:36

@ Ania----> Ze heeft zelf gezegd dat ik een 8 had gehad als ze eraf waren.....

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:04

Het is wel wat overdreven, vind ik ook.
Nu ik alleen thuis rijd zitten ze er nog aan maar ze hebben voor mij geen nut. Maar ik haalde ze er eigenlijk ook altijd af toen ik nog wedstrijden reed.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:15

Hmmz, ik heb daar eigenlijk nooit bij negedacht. ik heb ze op mijn dressuurhoofstel niet zitten. Maar ik vind het wel een beetje overdreven, misschien hebben ze geen nut maar de jury heeft er toch geen last van. Sjonge he Tong uitsteken

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:18

tja.. jury's daar kun je niet veel van op aan! tenminste.. dat vind ik!

ff offtopic: ik had zaterdag wedstrijd en tussen de 1ste en de 2de ( ik Tong uitsteken) zat 11 punten! verders had iedereren in de 140!
en bij mij stond ook nog eens meer buiging...... :S TELKENS! dan denk ik toch : HALLO! in de B hoef je paard NIET aan de teugel te lopen! als hij maar nageeflijk loopt! echt.. ik vond het zo raar! daar door kreeg ik 149 punten! en wie 1ste was had 160 punten! maar.. die 160 punten had ze ook wel verdient! Lachen
en.. de jury's van tegenwoordig die kijken alleen naar: is die buiging mooi gemaakt? loopt ie mooi aan de teugel? went ze op tijd af?
maar ze kijken niet naar hoe het paard loopt! of hij heel soepeltjes loopt of juist heel stijfjes aan de teugel loopt!
maarja.. je doet er niets aan!

en.. het is maar 1 puntje oke! maar toch! als het dan om de selectie gaat! en je bent dan 3de i.p.v. 1ste omdat bijv. 2 mensen waren met 163 punten en omdat jij dan knevels aan je teugels had 162 punten.. dus die van 163 punten waren voor de selectie allebei 1ste endan ben jij 3de.! dat scheelt dan wel!

maar ik neem dus aan dat dit geen selectie was?

of je valt dan net buiten de prijzen! maarja!

of je had dan net heel iets beter moeten rijden! Tong uitsteken

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:18

narrator schreef:
tja.. jury's daar kun je niet veel van op aan! tenminste.. dat vind ik! Tong uitsteken iedere jury vind iets anders mooi!

ff offtopic: ik had zaterdag wedstrijd en tussen de 1ste en de 2de ( ik Tong uitsteken) zat 11 punten! verders had iedereren in de 140!
en bij mij stond ook nog eens meer buiging...... :S TELKENS! dan denk ik toch : HALLO! in de B hoef je paard NIET aan de teugel te lopen! als hij maar nageeflijk loopt! echt.. ik vond het zo raar! daar door kreeg ik 149 punten! en wie 1ste was had 160 punten! maar.. die 160 punten had ze ook wel verdient! Lachen
en.. de jury's van tegenwoordig die kijken alleen naar: is die buiging mooi gemaakt? loopt ie mooi aan de teugel? went ze op tijd af?
maar ze kijken niet naar hoe het paard loopt! of hij heel soepeltjes loopt of juist heel stijfjes aan de teugel loopt!
maarja.. je doet er niets aan!

en.. het is maar 1 puntje oke! maar toch! als het dan om de selectie gaat! en je bent dan 3de i.p.v. 1ste omdat bijv. 2 mensen waren met 163 punten en omdat jij dan knevels aan je teugels had 162 punten.. dus die van 163 punten waren voor de selectie allebei 1ste endan ben jij 3de.! dat scheelt dan wel!

maar ik neem dus aan dat dit geen selectie was?

of je valt dan net buiten de prijzen! maarja!

of je had dan net heel iets beter moeten rijden! Tong uitsteken

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:23

anydale schreef:
Hmmz, ik heb daar eigenlijk nooit bij negedacht. ik heb ze op mijn dressuurhoofstel niet zitten. Maar ik vind het wel een beetje overdreven, misschien hebben ze geen nut maar de jury heeft er toch geen last van. Sjonge he Tong uitsteken

De jury heeft er toch ook geen "last" van dat je pony niet goed gepoetst is. Het heeft gewoon met het plaatje te maken.

Je weet nu dus voor de volgende keer dat je ze er beter af kan halen...wel banketstaaf dat het om een hele punt gaat.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:38

Ik vind het vreemd en eigenlijk ook niet terecht. Helaas kun je aan dit soort vreemde "jury-eigenschappen" weinig doen. Als je die dingen niet gebruikt kun je ze er beter afhalen. Ik heb even snel gekeken, maar ik heb inderdaad geen glad leren teugels met knevels liggen...

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:41

Ook even off topic, narrator, Buiging en aan de teugel lopen zijn twee verschillende dingen. Knipoog
Aan de teugel word ook wel AFbuigen genoemd maar met buiging zal de jury LENGTEbuiging bedoeld hebben waarschijnlijk.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 13:41

voor mn punten had het nix uitgemaakt, ik had 154 en anders dus 155 dus nog steeds nix.... ik kan me voorstellen (zou ik ook hebben) dat als een pony/paard niet gepoetst is dat je je daar verschrikkelijk aan stoort...... maar ik denk ook dat ik dat soort commentaar persoonlijk na het proefje zou geven.... maar ik had hier ook nog nooit commentaar over gehad..... en als ik het tot nu toe hoor, hier verder ook niemand...

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:03

Van die knevels vind ik echt onzin!
Ik rijd M1 + 4 wp en ik heb die knevels er ALTIJD aanzitten omdat ik nou eenmaal ook spring en cross Tong uitsteken
En ik heb er nooit commentaar op gehad.. ( rijd nu zo ongeveer 6 jaar wedstrijden ofzo, eerst nog met andere pony )
Dus als al die tig jury's geen last van die knevels hebben dan moet die jury zich ook maar aanpassen vind ik Tong uitsteken
Mijn broer rijdt zelfs Z1 dressuur met 5 winstpunten en die heeft zelfs ALTIJD die knevels aan zijn hoofdstel zitten ( hij springt ook ) Haha! en zelfs Z jury's hebben er blijkbaar geen last van! Haha!

kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:21

Dat heb ik nog nooit mee gemaakt! ik vindt het wel een beetje overdreven hoor om daar commentaar over te gaan geven

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:44

kweenie schreef:
Ook even off topic, narrator, Buiging en aan de teugel lopen zijn twee verschillende dingen. Knipoog
Aan de teugel word ook wel AFbuigen genoemd maar met buiging zal de jury LENGTEbuiging bedoeld hebben waarschijnlijk.

en.. wat is lengtebuiging precies? dat het paard lengte heeft in zijn hals en nageeflijk loopt.. maar.. hij liep niet aan de teugel dit keer Tong uitsteken en.. hij liep wel nageeflijk.. ik had de teugels normaal..
en sorry.. dan was het mijn fout!! Knipoog

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:08

Wat een onzin! Goede tip trouwens! Wel gefeliciteert met je winstpunt!

gr. roos

illy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:18

Onze pony komt in de Z dressuur uit en wij hadden ze ook op de
teugels zitten, (hebben teugels met suede omslag) en ik weet dat
vanuit mijn ponytijd het niet mocht. Wij hebben ze zaterdag
dus voor de bestegaande pony rubriek van de teugels afgesloopt. Tja reglementen.............

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:25

lengtebuiging is de buiging van je paard van hoofd tot "staart". Waarschijnlijk had je dan ook niet genoeg stelling (de buiging in de hals naar links of naar rechts zoals in een wending) Lengtebuiging is dus de buiging in het hele lichaam van het paard naar links of naar rechts... Hoop dat je er iets van begrijpt...
o,ja over wat je zei met die knevels aan de teugels, ik vind het ook onzin let er als jury ook niet op maar officieel mag het niet. Ik rijd in de Z ook nog steeds met die dingen eraan...

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:53

Je kan ze er voortaan er beter af halen, dan krijg je er ook geen commentaar meer over en heeft niemand er last van, even nog iets anders op mijn protecol stond bij de middendraf: Loperig. Wat bedoelen ze daar precies mee?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:02

Toevallig heb ik pas bij een jury zitten schrijven die er ook een opmerking over maakte (niet op het protocol zette overigens) maar ik heb ze er zelf ook altijd aanzitten.
Eigenlijk kunnen ze er best wel af, want met springen gebruik in een andere set teugels, dus heb ik ze niet nodig voor het gebruik met de martingaal.
Maar ik heb er zelf nog nooit commentaar op gehad en in de M2 krijg je toch geen punt meer voor verzorging, vandaar dat ik ze eigenlijk maar heb laten zitten, gewoon lui eigenlijk...

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:08

Maaiikii schreef:
Je kan ze er voortaan er beter af halen, dan krijg je er ook geen commentaar meer over en heeft niemand er last van, even nog iets anders op mijn protecol stond bij de middendraf: Loperig. Wat bedoelen ze daar precies mee?

dan gaat je paard ipv ruimer, sneller en maakt ''ie'' juist kortere en te overhaaste passen. beter kan ik het niet uitleggen?!!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:24

over die martingaal stopper: dat heeft een jaar of twee geleden in de p&s gestaan. en als het daar in heeft gestaan dan had je dat moeten weten en dan wist je ook dat je daar 1 punt aftrek voor krijgt. (zo ziet de knhs het). Zeker niet elke jury weet dat en denk ook dat het merendeel van de ruiters het niet weet. Iedereen die ik het verteld gelooft mij niet maar het is toch echt zo.

Ik zou de naam van de jury wel willen weten die dit heeft gemeld. Zou je mij die kunnen pben

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:25

zwaar overdreven

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:32

IK moest ze van mijn instructeur tvens jurylid er ook afhalen. Hij zei dat het in de M niet meer mocht. Ik wist dat ook niet. Maar ze zijn eraf, mis ze verder ook niet.

Een vriend die niets van paarden wist dacht dat ik erg boos zou worden op de jury toe er op coupon stond: paard spoort niet....... Haha! Haha! Haha! Haha!