dressuur zonder ijzers en dan op gras als het regent :S

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein117

dressuur zonder ijzers en dan op gras als het regent :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 21:17

Hallo,

Ik heb een wedstrijd morgen op gras in Beekbergen bij Riant. Nou is het niet al te best weer geweest en kan het dus best glad zijn op het veld. Mijn paard heeft geen ijzers omdat hij dat gewoonweg nog niet nodig heeft gehad. Hij is niet megalomp, maar soms een klein beetje. Ik ben bang dat het morgen niet doorgaat omdat het dus te glad. Ik weet niet of hij erg kan glijden of dat hij dat juist niet doet. Wie heeft er tips???? Vind het echt balen namelijk dat het glad is, ik ga me paard er niet op kapot lopen, dat zeer zeker niet. En ik weet ook niets vervangends wat ik voor morgen kan gebruiken zodat hij niet uitglijdt. Ik had gehoopt op mooi weer, volgens mij iedereen wel Boos! maarja.....het is nu niet anders en nu weet ik even niet wat ik hiermee moet. Ik hoop dat iemand zinvolle tips heeft. Het is een tinker x iets rijpaardsachtigs.
Afbeelding

Afbeelding

Wie ow Wie helpt me even met beslissen, alvast bedankt

greets marjolein

Anika1

Re: dressuur zonder ijzers en dan op gras als het regent :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:26

Ik weet niet in welke klasse je rijd maar een vriendin van mij rijd Z zonder ijzers ook op nat gras enzo dus ik denk niet dat het een heel erg probleem is hoor. Als je nou gaat springen word het naruurlijk een ander verhaal maar dressuur is best te doen. Gewoon gaan dus!! Succes.

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:38

Zonder ijzers geeft meer grip dan ijzers, vandaar dat ze met ijzers er kalkoenen onder doen. Ben een keer kalkoenen vergeten in te doen, en het regende. Kon iets minder middendraf en middengalop. Reed toen nog B . En dat was toen best te doen.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:41

De weides hier vallen best mee, het was allemaal keihard en kurkdroog ook vanmorgen nog, terwijl het vannacht wel geregend heeft.
Hier is overdag maar 1 buitje gevallen en vannacht blijft het droog!

Dus ik denk (en hoop) dat het morgen goed te doen is. Ik moet ook starten (B) zonder ijzers!

Marjolein117

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 21:53

ik rijd in de B. dus het kan dus wel als je maar uitkijkt. bedankt voor jullie adviezen!

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:13

Volgens mij is met ijzers op nat gras veel gladder hoor!!! Voordeel van ijzers is dat je er wat in kan draaien...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 03:31

Je kan idd beter zonder ijzers rijden dan met ijzers zonder stiften. En als t B is zal t vast wel goed gaan. Succes!

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:49

Ik ben 1 keer zonder ijzers op nat gras zo gigantisch onderuit gegaan. In de galopvolte gleed mijn paard zo op z'n zij. Gevolg was dat ik er met een gebroken voet onder lag. Ik ga dus NOOOOIT weer zonder ijzers het gras op (wel met kalkoenen dan natuurlijk he).

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:32

Ik vond het terrein heel goed te rijden. Tenminste ik hoorde wel wat mensen klagen dat het glas was, maar ik had er geen last van (terwijl mijn paard toch een redelijke lompe en harde galop heeft)

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:34

een paard loopt toch ook gewoon in de wei als het regent?
er zijn een heleboel die dat zo doen!
je poedersuiker het altijd proberen, heb je bij het inrijden als zoiets van: ik glij
, dan kun je beter stoppen

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 19:18

hee, op zich kan je wel zonder ijzers rijden maar met ijzers+kalkoenen heeft je paard net wat meer grip maar vooral in een B-proef is het zonder ijzers makkelijk te doen. Ik had vandaag een wedstrijd in Woudenberg( super ringen), de grond was niet nat, gewoon goed.