ik heb vandaag sel. wedstrijd gehad in De blesse ik reed L1 & was 3e met 166pnt . Nu vraag ik me af ben ik al rechtsstreeks geselecteerd of moet ik nog de sel. wedstrijd in Haskerhorne rijden ???
Dit valt te lezen op de site van Regio Friesland bij outdoor wedstrijden, selectievoorwaarden:
In onderling overleg met de drie kringen is afgesproken dat kandidaten minimaal een 55% score moeten hebben behaald in de dressuur om afgevaardigd te worden naar de Regiokampioenschappen. Voor het springen betekent dit dat een kandidaat niet uitgesloten c.q. gediskwalificeerd mag zijn en geen 16 strafpunten meer mag hebben dan de winnaar.
In de Kringen worden alle categorieën geselecteerd, met uitzondering van de klassen M, Z en ZZ Springen voor zowel paarden als pony’s.
Springruiters die meerdere paarden/pony’s tot hun beschikking hebben kunnen deze in eerste instantie onbeperkt doorgeven zodat de Regio ze in Ermelo ter controle kan aanbieden. Op 16 juli 2005 moet men dan uiterlijk aan de wedstrijdsecretaris van de Regio doorgeven met welke paarden/pony’s men in welke klassen men wil deelnemen. Voor dit aantal paarden is men dan ook startgeld verschuldigd. Tot één week voor de regiokampioenschappen heeft men dan verder nog de mogelijkheid om in de definitief opgegeven lijst paarden te wisselen uit de groep die men in eerste instantie ter controle heeft aangeboden. De kosten hiervoor bedragen €20,- per mutatie.
Iedere kring tracht twee wedstrijden uit te schrijven voor de selectie. Het beste resultaat van deze twee wedstrijden in bepalend voor de klassering.
Je kunt het beste even alles doorlezen op de site, dit is nog niet alles.
Wij waren ook derde!! in baan 2(B) paarden en volgens mij hebben ze direct bij de prijsuitreiking verteld wie er zeker waren van een plekje! Voor ons was het totaal onverwachts, Ulysses was voor de 2e keer in zijn leven op wedstrijd, en op gras, en in de regen, en geen ijzers cq proppen en toch halen ze 165 punten.
Ik heb het net op video gezien, lekker voorwaarts, soms komt zijn neus er wel erg ver uit( lees: komt gewoon omhoog) Maar heerlijk gedurft en Saskia is eraan blijven rijden! Nog 100 verbeter punten, maar toch, heel knap gereden.
De laatste vier onderdelen( stap, aandraven, halthouden en vrije stap) allemaal 7ens plus 2x 8 voor middendraf. Een moeder kan soms zo trots zijn.