juryleden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fanclubE_Gal

juryleden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 11:27

ik was zondag op het nk dressuur en het viel mij op dat salinero al weer niet stil stond. het lijkt erop alsof ze daar totaal geen aftrek voor krijgt.
Als ik dat zou doen met een wedstrijd zou ik echt wel een 3 krijgen.
weet iemand hier meer van??

paardengek3

Re: juryleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 11:29

Het lijkt me zo van:
Het is Anky van Grunsven.
ik was er zelf niet bij, dus kan er niet veel over zeggen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:07

-> wd

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:22

Tja, het zal ook meespelen welke achternaam je hebt....
Toch is het wel zo dat ze bij sommige onderdelen in de basissport strenger zijn dan bij het hogere werk (bijv. vierkant halthouden is er ook zo een).

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:23

Bij een kür op muzien mag een paard dribbelen tijdens het halthouden, daar letten ze niet op Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 16:07

Nou Tamara, was dat maar waar ... ook in de basissport wordt er op 4-kant en stil halthouden gelet bij de kur op muziek.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 17:10

ik weet heel zeker dat iig in de grand-prix het halthouden niet beoordeeld word. Het hoort gewoon niet bij de kür.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:24

hoezo hebben ruiters die een kur gaan rijden in de b tot z2 wel aftrek omdat hun paard niet stilstaat?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:27

Wel flauw idd, want als t toch niet beoordeeld wordt, waarom moet je t wel doen dan?! Ze hoort daar een 0 voor te krijgen, want t is niet uitgevoerd! (als ze t wel beoordelen) Die man die 2,5 pirouet draaide (hoe je dat ook schrijft) kreeg ook een 0! (al had ie volgens mij gedwiskwalificeerd kunnen worden)

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:31

in de grand prix tellen een boel belangrijkere onderdelen dubbel enzo dus dan valt zo'n klein puntje snel in het niet, als het al meetelt maar dat weet ik niet.

Ik vind dat ook totaal niet van belang hoor, dat dat paard te heet is om stil te staan doet mi geen inbreuk op de proef. Juist knap dat ze zo'n paard zo netjes rond gestuurd krijgt.

Ik las ook laatst ergens dat ze het zelf ook irritant vond dus er zal vast wel aan gewerkt worden Knipoog voor zover je daar aan kan werken.
Laatst bijgewerkt door Lenn op 11-06-05 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

jimny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:34

in een intervieuw zei Anky zelf ook dat Salinero tijdens de proef niet kan stilstaan, moeilijk te oefenen als hij thuis en tijdens het losrijden het wel keurig doet. word aan gewerkt.....

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:35

haha grappig ik had net precies hetzelfde erbij gezet Clown

Kyona schreef:
Toch is het wel zo dat ze bij sommige onderdelen in de basissport strenger zijn dan bij het hogere werk (bijv. vierkant halthouden is er ook zo een).

Ik denk dat je dat anders moet zien. In de hogere dressuur ligt de nadruk gewoon op belangrijkere/moeilijkere dingen.
Het is niet zo dat in de lagere klassen sommige dingen strenger zijn, daar is juist elke oefening gelijk.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 23:17

Zover als ik weet begint het beoordelen pas vanaf het halthouden tot aan het halthouden.

fanclubE_Gal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 23:00

ik heb net even de proef van de grand prox special opgezocht en daar staat dit:
1 A Binnenkomen in verzamelde galop
X Halthouden, groeten, voorwaarts in verzamelde draf

en aan het einde ook. Ik weet niet hoe het in de kur zit maar hier staat het dus duidelijk. Natuurlijk tellen er een aantal dingen zwaarder mee, maar op indoor brabant kon je de punten vrijwel gelijk zien. ik kan het me niet meer precies herrinneren maar volgensmij stond daar een normaal punt.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:05

Tja belachelijk eigenlijk. Ik snap sowieso die punten daar soms niet helemaal. Ook bij indoor brabant afgelopen jaar grand prix. Isabell Werth moest een piaffe rijden, paard komt in verzet en gaat stuiteren. 5-10 meter voorbij de letter gaat het paard pas piafferen. Ik geloof dat de helft van de juryleden haar nog een 6 gaven. Anky had 4-en en 5-en geloof ik op het NK. In de basis kom je er niet zo makkelijk mee weg als je paard zo slecht stilstaat. Ik heb hier ook ergens gelezen dat een paard bij de young riders gewoon viertakt galop liep en nog bij de 1e 5 zat. Als je het zo gaat bekijken jureren ze in de basis naar verhouding veelste streng. Maar toch lukt het bijna niemand een succesvolle overstap te maken van het Z2 naar het ZZ-licht. Omdat er in de basis ook heel veel sinterklazen zitten die punten kado geven denk ik.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:08

Bij de clinic die ze gaf op Groenekan zei ze juist dat doordat Salinero niet stilstond het haar veel punten kostte. Ik denk dus dat het wel degelijk meetelt Knipoog

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 11:13

Anky zelf zegt:
En tja, het halthouden heeft hij niet laten zien, daar wordt ik gek van. Thuis en met losrijden gaat het goed, maar nu moet het nog in de ring gebeuren!"

Nagelbijten / Gniffelen gelukkig ben ik niet de enige die hier last van heeft