help ik wil naar de pavo cup!!!!!!!!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

help ik wil naar de pavo cup!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 19:25

wat moet een paard van 4 jaar allemaal kunnen voor de pavo cup ik wil namelijk met mijn paard mee doen maar weet niet precies wat de regelementen hier voor zijn help

XUlyssesX

Re: help ik wil naar de pavo cup!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:30

hej..

voor mij precies hetzelfde... ik wou net een nieuwe toppic openen... dus mag ik met die van jou meedoen?

Zazou_Murier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:37

staat volgend mij IDS de laatste volgens mij en op www.kwpn.nl

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 20:45

tuurlijk altijd leuk om nog iemand te vinden die het zelfde wil als ik

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 21:23

oliebol we kunnen niet meer mee doen

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 22:02

Vierjarige:
opstellen, stap, draf, galop, tempowisselingen, wijken voor de kuit (arbeidstempo), op de grote volte hals strekken, rijden van overgangen.

Dit moet een 4 jarige kunnen Knipoog
Je kanb geloof ik nog wel inschrijven behalve Heerjansdam

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 22:14

maar alleen met een kwpn'er..dus je hebt al weer wat concurrentie minder ;-b

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 22:29

Verplaatst van VMR naar WD.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:49

BRON: http://www.kwpn.nl

PAVO Cup

De PAVO Cup is een kweekvijver voor vier- en vijfjarige dressuurtalenten. De voorselecties vinden ieder jaar plaats tijdens de Centrale Keuringen en de halve finale en finale tijdens de KWPN Paardendagen in Ermelo.

Aanlegtest
Bij de kampioenschappen voor vier- en vijfjarige dressuurpaarden wordt in wedstrijdverband de aanleg van jonge dressuurpaarden getest. De paarden hoeven geen L- of M-proef te lopen, maar kunnen laten zien wat ze in huis hebben door het tonen van de verrichtingen die we verderop in deze tekst nog even voor u op een rijtje zetten. Daarbij hoeft een volte niet precies tien meter te zijn en hoeft een verrichting niet precies bij een bordje begonnen te worden. Tijdens de selectiewedstrijden komen tegelijkertijd drie combinaties in de baan. Gedurende ongeveer een kwartier kan de jury de capaciteiten van de paarden beoordelen.
Het jurycorps bestaat uit minimaal twee, bij voorkeur drie personen en wordt zoveel mogelijk gevormd uit de volgende groeperingen: één uit het KWPN-jurykorps, één uit het KNHS-dressuurjuryledenkorps en één uit de actieve ruiters/amazones en trainers. De ringmeester zal aangeven wanneer de combinaties de gevraagde verrichtingen moeten laten zien, zodat het jurycorps gezamenlijk het protocol kan invullen. De opzet van de halve finale en de eerste beoordeling van de finale is gelijk aan die van de selectiewedstrijden. De eerste beoordeling van de finale is open voor de beste 25 paarden van de halve finale. De beste zes paarden per jaargang uit deze beoordeling worden vervolgens in het tweede gedeelte getest door twee gerenommeerde gastruiters/-amazones.

Gevraagde verrichtingen
De volgende verrichtingen worden tijdens de wedstrijd op verzoek van de jury getoond:

Vierjarige:
opstellen, stap, draf, galop, tempowisselingen, wijken voor de kuit (arbeidstempo), op de grote volte hals strekken, rijden van overgangen.

Vijfjarige:
opstellen, stap, draf, galop, tempowisselingen, schouder binnenwaarts (minimaal 20 meter), op een volte 12-15 meter hals strekken, rijden van overgangen.

Deze verrichtingen worden gevraagd om naar aanleiding daarvan de cijfers voor de protocolonderdelen te geven. Dat betreft de onderdelen:

stap (20), draf (20), galop (20) (zuiverheid, regelmaat, kwaliteit/bruikbaarheid)
gedragenheid & souplesse (20) (gedragenheid, buigzaamheid, souplesse, ruggebruik, nageeflijkheid, mogelijkheid tot verzameling/verruiming
algemene indruk (10) (algemene indruk als dressuurpaard in uitstraling, karakter, bewegingsmechanisme, gewilligheid)
exterieur (10) (bouw, correctheid/kwaliteit beenwerk, conditie)
Tevens wordt een korte beoordeling gegeven van de presentatie door de ruiter of amazone, een beoordeling die geen invloed heeft op de cijfers op het protocol.

Inschrijving voor de PAVO Cup 2005 kan door middel van het aangifteformulier.
Reglementen PAVO Cup 2005 (PDF)

Selectiewedstrijden 2005
Houten, 1 juli (gesloten)
Vrouwenpolder, 2 juli
Dronten, 7 juli
Heerjansdam, 8 juli (vol)
Sevenum, 9 juli
Luttenberg, 12 juli
Veghel, 16 juli
Tolbert, 19 juli
Ermelo, 21 juli
Midden Beemster, 23 juli
Gorredijk, 27 juli
Exloo, 4 augustus

Halve finale vierjarigen Ermelo: 23 augustus
Halve finale vijfjarigen Ermelo: 24 augustus
Finale vier- en vijfjarigen Ermelo: 25 augustus

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 19:49

Elisa2 schreef:
maar alleen met een kwpn'er..dus je hebt al weer wat concurrentie minder ;-b

nee hoor de voorondes mag je gewoon meedoen met een duitser.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 13:28

ik heb me ingeschreven voor die op 4 augustus met mijn paardje

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 11:02

Meedoen in Exloo getuigt van lef...omdat het de laatste selectiemogelijkheid is, komen daar altijd veel mensen uit heel Nederland die ergens anders net de boot hebben gemist en toch een kans denken te maken - potentiele toppers dus.
Onze ervaring (nooit zelf meegedaan, maar wel veel van dichtbij meegemaakt), is dat in het Noorden in Tolbert de wat mindere goden aantreden (hoewel Christa daar altijd wel is met haar stal, maar er is overal altijd wel ergens een topper) en dat je daar dus wat meer kans maakt.
Het is ook goed om je te realiseren dat de PAVO cup zich de laatste jaren heeft heeft ontwikkeld tot kampioenschap voor 'bestgaande jonge rijpaarden'. Je paard moet dus echt wat over hebben, 3 bovengemiddelde basisgangen, los, buigzaam...
Vorig jaar een aantal combinaties gezien die keurig hun winstpuntjes zouden halen in gewone wedstrijden, maar absoluut uit de toon vielen in een veld van goedgaande, lichtvoetige krachtpatsers.