Wedstrijd met oud zadel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Wedstrijd met oud zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 17:16

Ik heb een nieuw (dressuur)zadel besteld die elk moment kan binnenkomen. Volgend weekend heb ik een wedstrijd en dan zou hij binnen moeten zijn. Maar stel dat het elkaar net zou kruisen (waar ik dus al vanuit ga) en hij komt ná m'n wedstrijd heb ik dus eigenlijk geen zadel. Nu heb ik wel een veelzeidigheidszadeltje liggen waar ik hier thuis mee spring en nu al nood mee rijd, maar hij is al wat ouder en het is een Vzh. Zou ik daar gewoon mee (kunnen) rijden of krijg je daar commentaar over bij je verzorging ofzo?

Sjel

Re: Wedstrijd met oud zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:19

Nou, ik vind niet dat ze jou daar op af mogen rekenen.
Er zijn ook mensen die misschien geen mooi nieuw duur zadel kunnen betalen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:22

Nee hoor, er zijn mensen die met een heel oud zadel rijden omdat die vaak ook heel lekker rijden. Als het zadel in een nette staat verkeerd, moet het ook geen probleem zijn.
Ik start in het springen met een zadel van 17 jaar oud, nog nooit commentaar opgehad. Maar het gaat ook niet om de leeftijd of kleur van het zadel.
De toestand en de pasvorm van het zadel zijn van belang.

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:23

Volgens mij niet. Ik heb eerste wedstrijden met een erg oud dressuurzadel gereden. Nooit wat van gehoord, op een gegeven was het zelfs stuk. Altijd een 7 of 8 voor verzorging net als de anderen trouwens...

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 17:27

Het zadel past prima, dat is geen probleem. (ik zit er alleen iets minder op, maar dat is een ander verhaal Bloos )

Hier even een foto

Afbeelding

Ik heb er ook een bruin hoofdstel bij dus het is in ieder geval 1 geheel.. Haha!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:50

Nou ik vind het er netjes uizien Lachen Daar gaan ze je echt niet op afrekenen! Niet iedereen heeft veel geld om een duur zadel te kopen Lachen

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:05

Het zadel ziet er gewoon goed en verzorgd uit dus de jury gaat vast geen lage punten geven alleen omdat je een wat ouder zadel hebt, als het zadel verder goed ligt en er onderhouden uitziet is het verder prima.
Veel succes met de wedstrijd!

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:13

Nee daar rekenen ze je echt niet op af!
Ik ben met mijn pony Nederlands kampioen geworden in de M2dressuur op een oud bruin Daaleman vzh zadel dat geschat is op ong. 30 jaar oud. Het zweetblad was ook ingescheurd aan de bovenkant, maar dat zag je niet echt als je op het zadel zat.

Dus nee, ze rekenen je er niet op af!
veel succes met je wedstrijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:18

Ik heb ook een heel oud stubben veelzijdigheidszadel. Zit heerlijk! Ook altijd mee gestart, nooit commentaar op gehad.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:21

Nee hoor kan prima! Bij ons starten een hoop mensen met de manege paarden en pony's KNHS en die rijden ook op hele oude zadels!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 18:22

ok ik ben gerustgesteld Haha!
nu maar hopen dat ik blijf zitten op het zadel Tong uitsteken

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:20

YMKE je loopt er schandalig bij.....haha GRAPJE. Clown

Maak je niet druk daar letten ze echt niet op!! Ze moeten naar jouw paardje en naar de ruiter kijken (smile Haha! )kijken niet naar het zadel!

Ben het wel eens met hierboven niet iedereen heeft het geld op een schitterd mooi zwart/bruin/redwood passier (kwijl.....) zadel te kopen!

zucht......wanneer vind ik nou eindelijk een geschikt passier zadel....... Dromen

Komt goed joh! Ach gut