Oefenspringen waar en wanneer in NH?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Oefenspringen waar en wanneer in NH?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 14:06

Hoi,

mijn bijrijdster ging laatst meedoen met een springwedstrijd, wat nogal beroerd was gelopen (sprong 1 heeft ze 3x geweigerd, dus uitgebeld zonder gesprongen te hebben). Het inspringen ging wel erg goed moet ik zeggen (maar dat was op zand, en parcour op gras).

Nu zat ik te denken dat ze anders misschien beter een aantal 'oefenparcourtjes' af kan gaan om de pony wat meer 'ervaring' op te laten doen en wat meer routine op te bouwen.

Dus mijn vraag Haha! : waar houden ze in N-H oefenparcourtjes, en wanneer (en waar je dat eventueel kan vinden op internet ofzo), vanaf zo'n 40 a 50cm (beetje rustig opbouwen).

Ik weet dat de Zaanse Ruiters dit nog wel eens organiseren, maar ik weet nooit wanneer Scheve mond

Alvast bedankt!

Dennis

Re: Oefenspringen waar en wanneer in NH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:35

Heb je daar trouwens een startkaart voor nodig?

Het lijkt me ook wel leuk om een keer met mijn pony's te doen. Helaas zal ik niet verder komen dan het oefenspringen. Want om nu met een pony van ong 1m B paarden te starten Tong uitsteken.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 16:42

Dennis schreef:
Heb je daar trouwens een startkaart voor nodig?

Het lijkt me ook wel leuk om een keer met mijn pony's te doen. Helaas zal ik niet verder komen dan het oefenspringen. Want om nu met een pony van ong 1m B paarden te starten Tong uitsteken.

Nee, volgens mij niet...

Haha, dan ga je er toch 'onder'door ipv eroverheen? Wedden dat je sneller bent? Haha!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:02

neehoor heb je geen startkaart voor nodig, bij de wieringermeerruiters(middenmeer) is het vanavond...je kan smiddags ook al komen(moet je wel even bellen) 'avonds is het met instructie en mag je 2 rondjes doen!
smiddag zovaak als je wilt, aangzien er dan toch niemand is
bij ons is het elke maand...even de site kijken: http://www.wieringermeerruiters.com

bij Knap op stal hebben ze geloof ik ook oefenspringen. moet je even op hun site kijken..(weet hem niet uit me hoofd)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:00

In Middenmeer is er iedere maand oefenspringen. Dat was vanavond en is over 4 weken weer. Geloof dat dat 9 juli is.

In Assendelft is er iedere tweede donderdag van de maand oefenspringen tussen 11 en 21. Kost geloof ik 6 euro per paard. Meer info kun je vinden op www.hps-knap.nl

Zaanse ruiters weet ik niet precies uit mijn hoofd, daar kom ik nooit met oefenspringen.

Vaak kun je ook op gewone wedstrijden een oefenrubriek rijden. Als dat goed gaat kun je daarna ook meteen nog B voor promotie starten.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:11

Waar ligt middenmeer Precies?

loess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:26

Zaanse Ruiters is elke eerste donderdag van de maand vanaf een uur of zeven.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:32

Middenmeer ligt direct naast de A7 vanaf de afslag Middenmeer of Wieringerwerf.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:36

nou in manege Reigershof is er woensdagavond en donderdag middag oefenspringen de site in www.reigershof.nl

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:41

Dat is wel een heel eind rijden vanuit NH hoor Knipoog

Reigershof ligt toch ergens in Brabant of ben ik nou zo in de war Verward

lonnevanck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:06

L.R en P.C "DeWieringermeerruiters"

Organiseren een oefenparcours springen op
.
Donderdag 7 juli aanvang 18.00
Donderdag 4 augustus aanvang 18.00
Donderdag 1 september aanvang 18.00
Donderdag 29 september aanvang 18.00
Donderdag 27 oktober aanvang 18.00
Donderdag 24 november aanvang 18.00

Voor Paarden en Ponies.

Overdag op afspraak tel:0227-656279.

o.l.v. Hans van Kalsbeek .

Inschrijven op de dag zelf bij secretariaat.
S’winters
2 Rijhallen van 20 bij 60 m, dus binnen losrijden!
Zomers:
Buiten op gras

Info: Jakob den Engelsen tel: 0227-656279
1775 RB Middenmeer.
Tel: 0227-501015.

Springwedstrijd : Paarden op zaterdag 20 augustus

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:54

gomir schreef:
Vaak kun je ook op gewone wedstrijden een oefenrubriek rijden. Als dat goed gaat kun je daarna ook meteen nog B voor promotie starten.

Eh, hoe hoog zijn die oefenrubrieken dan? Ik ben een dressuurmuts, en vind B al hoog.... Haha! Ik ben nu aan het overwegen om met mijn paard van 1.70 het oefenlaag van de pony's te gaan springen... Maar ja, op een wedstrijd is dat ook zo knullig.

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:02

Hoi, hoi,

Er is op dit moment een zomercompetitie gaande in Heerhugowaard - Noord. Zij hebben iedere woensdagavond in de maand juni een springwedstrijd waar ook het oefenparcours op het programma staat. Haha! Je hebt hier niet perse een startkaart voor nodig en je mag het parcours twee keer rijden.
Voordat het eerste parcours start mag je eerst met zijn allen inclusief de paarden de ring in om de hindernissen te bekijken en te verkennen. Je kunt je paard hier dus op een hele gemoedelijke manier aan de parcoursen laten wennen.
Kijk voor informatie en het adres op www.stoeterijdetoekomst.nl.
Je kunt je opgeven via 06-53852450. Pling

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 18:01

ik weet niet of het voor jou dicht bij is maar volgens mij heeft de gunterstein ook oefenparcour www.manegegunterstein.nl

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 00:15

sphinxie schreef:
gomir schreef:

Eh, hoe hoog zijn die oefenrubrieken dan? Ik ben een dressuurmuts, en vind B al hoog.... Haha! Ik ben nu aan het overwegen om met mijn paard van 1.70 het oefenlaag van de pony's te gaan springen... Maar ja, op een wedstrijd is dat ook zo knullig.

Wisselt weleens per wedstrijd, maar meestal is er oefen laag en oefen hoog. Laag is dan cm of 60, hoog 80 of 90.

Gewoon doen joh! Niet denken maar rijden Haha! (dat probeerde ik mezelf zondag ook in te praten toen ik het M weer eens binnen ging rijden Clown )

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 09:13

gomir schreef:
In Assendelft is er iedere tweede donderdag van de maand oefenspringen tussen 11 en 21. Kost geloof ik 6 euro per paard. Meer info kun je vinden op www.hps-knap.nl

Is echt een aanrader hoor! Knipoog

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:25

gomir schreef:
Wisselt weleens per wedstrijd, maar meestal is er oefen laag en oefen hoog. Laag is dan cm of 60, hoog 80 of 90.

Gewoon doen joh! Niet denken maar rijden Haha! (dat probeerde ik mezelf zondag ook in te praten toen ik het M weer eens binnen ging rijden Clown )

60 cm is wel te doen... M ga ik nooit halen, maar ik kan me voorstellen dat je dat probeert te denken. Het is jammer dat mijn paard nou ook niet echt super springt... Lachen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:49

Misschien moet je paard er nog wat handigheid in krijgen, dat kan ook nog Ja

Ik zei ook altijd dat ik nooit hoger dan B ging rijden, maar dit is toch mijn derde paard in het M alweer Knipoog En heel misschien dat ik deze ook nog wel Z ga starten van de winter...(kleine stapjes Knipoog )