Hoeveel selectiewedstrijden moet ik rijden voor Fr. Kamp.???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Hoeveel selectiewedstrijden moet ik rijden voor Fr. Kamp.???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 12:08

Mijn paard heeft pas een veulen gekregen, maar ze loopt nu alweer zo goed dat ik wel wil proberen mij te selecteren voor de Friese kampioenschappen. Helaas kan ik de eerste selectie wedstrijd niet meer opgeven (sluitingsdatum is voorbij). Ik kan wel de teede selectie wedstrijd opgeven, hier wordt 1 proef gereden. Stel ik haal een heel goed resultaat, mag ik dan toch starten op de Friese kampioenschappen?

joyce B

Re: Hoeveel selectiewedstrijden moet ik rijden voor Fr. Kamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:50

Hier de selectieprocedure voor de FK. Bron: www.paardensportfriesland.nl

Zo te lezen telt de best van de twee, heb je maar 1 gereden, dan telt die dus. Maar dit is het advies van Regio Friesland, misschien dat jou kring het anders doet... Kun je daar het beste even controleren...

Citaat:
Wat later dan gehoopt ontvangt u hierbij zoals afgesproken de selectieprocedure voor de outdoorkampioenschappen 2005.

De outdoorkampioenschappen Regio Friesland 2005 zullen op 12 en 13 augustus in Gorredijk worden gehouden. Om de geselecteerde deelnemers in Ermelo te kunnen laten checken is zaterdag 16 juli 2005 de uiterste datum voor de aanlevering van (geselecteerde ) kandidaten. Deze sluitingsdatum is dus voor vrije opgave als selectie gelijk.

De aanlevering van geselecteerde kandidaten dient digitaal te gebeuren. Hiervoor krijgen de Kringen een exel bestand wat geheel dient te worden ingevuld ( is bijgevoegd). Onvolledige bestanden zullen door ons niet meer worden geaccepteerd. Naast het digitale bestand dient de Kring er ook voor te zorgen dat de startcoupons op het wedstrijdsecretariaat van de Regio worden aangeleverd.

In onderling overleg met de drie kringen is afgesproken dat kandidaten minimaal een 55% score moeten hebben behaald in de dressuur om afgevaardigd te worden naar de Regiokampioenschappen. Voor het springen betekent dit dat een kandidaat niet uitgesloten c.q. gediskwalificeerd mag zijn en geen 16 strafpunten meer mag hebben dan de winnaar.

In de Kringen worden alle categorieën geselecteerd, met uitzondering van de klassen M, Z en ZZ Springen voor zowel paarden als pony’s.

Springruiters die meerdere paarden/pony’s tot hun beschikking hebben kunnen deze in eerste instantie onbeperkt doorgeven zodat de Regio ze in Ermelo ter controle kan aanbieden. Op 16 juli 2005 moet men dan uiterlijk aan de wedstrijdsecretaris van de Regio doorgeven met welke paarden/pony’s men in welke klassen men wil deelnemen. Voor dit aantal paarden is men dan ook startgeld verschuldigd. Tot één week voor de regiokampioenschappen heeft men dan verder nog de mogelijkheid om in de definitief opgegeven lijst paarden te wisselen uit de groep die men in eerste instantie ter controle heeft aangeboden. De kosten hiervoor bedragen €20,- per mutatie.

Iedere kring tracht twee wedstrijden uit te schrijven voor de selectie. Het beste resultaat van deze twee wedstrijden in bepalend voor de klassering.

Vanuit de Regio verzoeken wij de Kringen om de objectiviteit van de juryleden tijdens de selectiewedstrijden in het oog te houden.

De klassen waarin de Kring selecteert zijn dezelfde als waar de kampioenschappen in worden gehouden. Dus geen D/E pony’s splitsen.

Kijkt u goed naar een juiste toepassing van de ex aequo regeling. Deze staat in het dressuurproeven boekje vermeld.

Als de Kring op de wedstrijden ook ruiters toelaat die niet deelnemen aan de selectie dient de Kring deze ruiters uit de uitslag te halen alvorens zij tot plaatsing overgaat voor de bepaling van het selectieklassement. Vergewis u er dus van dat u zeker weet of een kandidaat een selectiewedstrijd rijdt. Dit hoort ook op de startcoupon te staan.

Voor de selectiewedstrijden mogen geen wachtlijsten worden gehanteerd. Ook niet als de Kring hierdoor ongelukkig uitkomt met de prijzen. Opgave na de sluitingstermijn hoeft de Kring niet accepteren.

De uitslag van de selectiewedstrijden dient door de Kring te worden bewaard. Dit geld voor zowel de uitslaglijsten als ook de doorslagen van de coupons.

Het aantal kandidaten wat per Kring mag worden afvaardigen is nog niet bekend. Deze zal definitief door de Regio worden bepaald aan de hand van o.a. de aantallen ruiters die zich voor de eerste selectiewedstrijd hebben opgegeven. De Kringen sturen van deze eerste opgave lijst een copie naar het wedstrijdsecretariaat van de Regio. Zodra deze verdeling bekend is zal ik ze mailen en op de site van de Regio plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Andries Smit
Wedstrijdsecretariaat Regio Friesland

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 13:51

Bedankt voor je info; ik had er al even naar gezocht, maar wist niet waar ik het moest vinden. Ik heb me inmiddels al opgegeven!

annet1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:05

ik doe ook mee met de selectie wedstrijd zaterdag in de blesse alleen ik heb geen selectie op de coupon geschreven maakt dat veel uit want ik wil me wel selecteren

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:28

volgens mij is het in onze kring standaard dat je mee doet aan de selectie als je je inschrijft voor de selectiewedstrijden. Vorig jaar werd met nadruk verteld dat je je niet op moest geven als je niet van plan was de FK te rijden als je geselecteerd werd.

Ik rijd morgen mee in de L1 paarden. Baan 4.
Succes morgen!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 00:20

In onze kring moet er wel selectie op de coupon staan, want je mag ook meerijden als niet voor de selectie wil gaan... Dat weet ik dan weer wel Knipoog. Dat is per sel. wedstrijd verschillend denk ik; wat staat er in het vraagprogramma? Anders moet je er gewoon nog even naartoe bellen, of heb je vandaag al gereden?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 07:08

Wat jammer dat ze niet vertellen hoeveel er door gaan.
Saskia is 3e geworden in de Blesse, maar in theorie kan ze dus als 6e geselecteerd worden en misschien niet doorgaan, ofwel...
Dus nu weet je nog niks!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:41

vorig jaar was er maar 1 wedstrijd en mochten de beste zoveel van elke baan overrijden. Dat was toen wel zo duidelijk. van het overrijden mochten de eerste 4 door naar de FK geloof ik.
Hoe het nu gaat is me ook niet helemaal duidelijk. Ik hoorde gister dat de nrs 1 zowiezo door gaan en dat het bij de anderen mede afhangt van de tweede wedstrijd. Maar ja, er was 2,5 baan B paarden en 2,5 baan L1 paarden, dus kwa plaatsingspunten ligt dat niet helemaal eerlijk in mijn ogen en door verschillende juryleden is het ook moeilijk eerlijk % vergelijken...
Ben heel benieuwd hoe dat nu in zijn werk gaat...
Vind over rijden nog altijd het eerlijkst denk ik... Maar goed, over 3 weken zal het allemaal wel duidelijk worden Knipoog

De aantallen die door mogen is afhankelijk van hoeveel mensen meerijden in de eerste selectiewedstrijd. Daarna wordt dus pas door de regio bepaald hoeveel per kring door mogen.
Grote kans dat ze het zelf gister ook nog niet wisten dus...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 10:17

ik heb even gezocht bij onze Kring en daar vond ik een duidelijke uitleg...

Citaat:
Selectiewedstrijden Kring De Drie Stromen
Er in 2005 twee selectiewedstrijden in onze kring zijn:
1 ste wedstrijd op vrijdag 10 en zaterdag 11 juni in De Blesse organisatie de Grensruiters.
2 de wedstrijd op vrijdag 1 en zaterdag 2 juli in Haskerhorne organisatie de Hjouwer.

Men rijdt bij de selectiewedstrijden maar één proef en springt maar één parcours.
Mocht de eerste selectie wedstrijd komt te vervallen, zal er bij de tweede selectiewedstrijd gestreefd worden om twee jury leden per baan te krijgen.
Mocht de tweede wedstrijd komen te vervallen, dan word er geselecteerd naar plaatsingspunten systeem van de eerste selectiewedstrijd.

Voor vragen over de selectiewedstrijden kunnen terecht bij Jolien ten Hoor mail adres: jolientenhoor@wanadoo.nl

Wedstrijdreglement selectiewedstrijden

* Er wordt gereden onder de algemene wedstrijd reglement van de K.N.H.S.
* Opgave alleen via de vereniging.
* Startgeld voor de paarden € 7,50 en pony’s € 6,00 is. Organisatie zelf mag beslissen of er prijzengeld of ere prijzen worden uitgereikt.
* Vanaf de tweede selectiewedstrijd kan men niet meer promoveren tot en met de Regiokampioenschappen.
* Diegene die geselecteerd zijn, zijn verplicht om Regiokampioenschappen te rijden.
* Als men geselecteerd is met meerdere paarden in verschillende klasse’s moet men kiezen met welke paarden men naar de Regiokampioenschappen wil, daar alleen aaneengesloten klasse’s mogen op de Regiokampioenschappen starten.(b.v. B/L1, L1/L2, M1/M2, M2/Z1, Z1/Z2)
* Er twee selectiewedstrijden zijn, waarvan het beste resultaat telt.
* Dressuur minimale score moet zijn van 55% dit is 143 punten en bij de Z 165 punten om afgevaardigd te worden naar de Regiokampioenschappen.
* Springen men niet meer dan 16 strafpunten.
* Geselecteerd word er met behulp van het plaatsing puntensysteem.
* De coupons van de geselecteerden en vrije inschrijving moeten naar Ina Pander, Hogeveensweg 1a 18, 8415 AE Bonte Bok worden gestuurd voor … Juli 2005.

bron: http://www.kringdedriestromen.nl/