Ik moest laat starten dus ik had me paard op de dag zelf ingevlochten, dat doe ik dus nooit meer want ik kreeg van de zenuwen er geen mooi knotje in. Dus wij eindelijk klaar voor vetrek (spullen ingeladen) gaat mijn paard die altijd zo de trailer in gaat de trailer niet meer in.
Dus nog meer zenuwen en stress.
Daar aangekomen meld ik me aan kleed ik me om en zadelt me beste vriendin me paard op.
Dus ik losrijden en het gaat gewoon super.
Hij is wel gestresst, maar hij luistert wel en doet alles wat ik vraag die schat. Dus ik lekker met m babbelen en veel belonen.
Even later mag ik de ring in. Hij is nu flink zenuwachtig (klappert met ze tanden, onstabiel in de aanleuning, zet ze rug strak) dus rij me proef word er middenin me proef behoorlijk getoeterd door de jury.
Ik dacht bij me zelf poedersuiker ben ik verkeerd gereden of is dit de verkeerde proef?
Begint ze heel arrogant tegen me te tieren dat me paard kreupel is en of ik er meteen af wil gaan en naast me paard de ring wil verlaten.
Ik was helemaal van de kaart doe ik dat. Ze roept nog of ik dat zelf niet gemerkt had. Dat had ik niet.
Dus iedereen verbaast en vragen waarom ik de ring uitgestuurd was.
Zelfs de ringmeester die mijn proef aan het bekijken was.
Dus mijn vriendin mijn paard laten lopen om te kijken naar zijn kreupelheid.
Zag ik niets!!!!
Ik hoorde van de ringmeester dat ik al de 2e was bij die jury en dat ie kon regelen dat ik de volgende proef bij de andere jury nog kon doen, maar ik had al geen zin meer (zo hoeft t van mij niet meer en me lol was %200 verdwenen).
Ik heb me paard ingeladen en ben naar huis gegaan.
Iedereen thuis vragen hoe het ging. Ze dachten volgens mij echt hoeveel winstpunten, maar toen ik het vertelde geloofde ze het eerst niet en toen verbazing.
Me instructrise gebelt (waar ik de dag ervoor van moest beloven dat ik niet zenuwachtig zou zijn en minstens met 1 winstpunt thuis zou komen) was ook verbaast en vroeg aan me is het die en die jury.
Dat wist ik niet.
Toen ik ging kijken was het die en dat ik de dag erna dat vertelde begon ze te lachen en zei dat diegene erg slecht bekend stond en dat ze op veel lokaties niet meer welkom is.
Toch heeft ze op mijn verzoek even gekeken of me paard wel rad is (ze heeft veel ervaring met paarden, heeft de masterclass Deurne gedaan en is dierenarts assistente voor paarden).
Er was gelukkig niets.
Dus ik ben gewoon in de zeik genomen!!! Al me famillie en vrienden voor niks gekomen!!! Nou ik ga nooit meer naar die lokatie!!! De bak was niet om over naar huis te schrijven. Helemaal modderig en zwaar.
Later heb ik nog 2 mensen gesproken. Die ook geen hoge pet van die persoon ophadden.
Toen een vriendin van een andere stal mij naar me wedstrijd vroeg en ik het vertelde zei ze"oh dat mens! ze mag bij ons niet meer komen omdat, ze heeft iemand de ring uitgestuurd die volgens haar de neusriem te strak had.
En een vriendin van haar vroeg ook naar mijn wedstrijd toen ik het vertelde zei mijn andere vriendin en raad is wie de jury was en ze had het in 1 keer goed!!!
Ongelovelijk dat dit soort mensen bestaan. Ik had nog liever super lage punten gehad, dan had ik me proef tenminste kunnen rijden, want hij liep super!!!
Sommige dressuur jury's zijn zo niet eerlijk!!!!!

Ik noem uiteraard de naam van de jury en lokatie niet, dat zou niet eerlijk zijn(wat eerlijkheid dan nog voor rol speelt in deze samenleving). Ik moest gewoon ff me verhaal kwijt en jullie mening erover horen... Dus leef je uit!
groetjes Danielle