Gediskwalificeerd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Gediskwalificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 19:39

Zondag had ik een wedstrijd met me "Krack"( Knipoog), dit maal op een lokatie waar ik zelf nog niet gereden had dus het was aardig spannend.
Ik moest laat starten dus ik had me paard op de dag zelf ingevlochten, dat doe ik dus nooit meer want ik kreeg van de zenuwen er geen mooi knotje in. Dus wij eindelijk klaar voor vetrek (spullen ingeladen) gaat mijn paard die altijd zo de trailer in gaat de trailer niet meer in.
Dus nog meer zenuwen en stress.
Daar aangekomen meld ik me aan kleed ik me om en zadelt me beste vriendin me paard op.
Dus ik losrijden en het gaat gewoon super.
Hij is wel gestresst, maar hij luistert wel en doet alles wat ik vraag die schat. Dus ik lekker met m babbelen en veel belonen.
Even later mag ik de ring in. Hij is nu flink zenuwachtig (klappert met ze tanden, onstabiel in de aanleuning, zet ze rug strak) dus rij me proef word er middenin me proef behoorlijk getoeterd door de jury.
Ik dacht bij me zelf poedersuiker ben ik verkeerd gereden of is dit de verkeerde proef?
Begint ze heel arrogant tegen me te tieren dat me paard kreupel is en of ik er meteen af wil gaan en naast me paard de ring wil verlaten.
Ik was helemaal van de kaart doe ik dat. Ze roept nog of ik dat zelf niet gemerkt had. Dat had ik niet.
Dus iedereen verbaast en vragen waarom ik de ring uitgestuurd was.
Zelfs de ringmeester die mijn proef aan het bekijken was.

Dus mijn vriendin mijn paard laten lopen om te kijken naar zijn kreupelheid.
Zag ik niets!!!!

Ik hoorde van de ringmeester dat ik al de 2e was bij die jury en dat ie kon regelen dat ik de volgende proef bij de andere jury nog kon doen, maar ik had al geen zin meer (zo hoeft t van mij niet meer en me lol was %200 verdwenen).
Ik heb me paard ingeladen en ben naar huis gegaan.

Iedereen thuis vragen hoe het ging. Ze dachten volgens mij echt hoeveel winstpunten, maar toen ik het vertelde geloofde ze het eerst niet en toen verbazing.

Me instructrise gebelt (waar ik de dag ervoor van moest beloven dat ik niet zenuwachtig zou zijn en minstens met 1 winstpunt thuis zou komen) was ook verbaast en vroeg aan me is het die en die jury.
Dat wist ik niet.

Toen ik ging kijken was het die en dat ik de dag erna dat vertelde begon ze te lachen en zei dat diegene erg slecht bekend stond en dat ze op veel lokaties niet meer welkom is.
Toch heeft ze op mijn verzoek even gekeken of me paard wel rad is (ze heeft veel ervaring met paarden, heeft de masterclass Deurne gedaan en is dierenarts assistente voor paarden).
Er was gelukkig niets.

Dus ik ben gewoon in de zeik genomen!!! Al me famillie en vrienden voor niks gekomen!!! Nou ik ga nooit meer naar die lokatie!!! De bak was niet om over naar huis te schrijven. Helemaal modderig en zwaar.

Later heb ik nog 2 mensen gesproken. Die ook geen hoge pet van die persoon ophadden.
Toen een vriendin van een andere stal mij naar me wedstrijd vroeg en ik het vertelde zei ze"oh dat mens! ze mag bij ons niet meer komen omdat, ze heeft iemand de ring uitgestuurd die volgens haar de neusriem te strak had.
En een vriendin van haar vroeg ook naar mijn wedstrijd toen ik het vertelde zei mijn andere vriendin en raad is wie de jury was en ze had het in 1 keer goed!!!

Ongelovelijk dat dit soort mensen bestaan. Ik had nog liever super lage punten gehad, dan had ik me proef tenminste kunnen rijden, want hij liep super!!!
Sommige dressuur jury's zijn zo niet eerlijk!!!!! Boos! Hamer Stoom uit je oren

Ik noem uiteraard de naam van de jury en lokatie niet, dat zou niet eerlijk zijn(wat eerlijkheid dan nog voor rol speelt in deze samenleving). Ik moest gewoon ff me verhaal kwijt en jullie mening erover horen... Dus leef je uit!

groetjes Danielle
Laatst bijgewerkt door Lielle op 09-06-05 07:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo in titel

milo

Re: Gediskwalifiseert...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:43

ja, dat echt heel vervelend voor je.
vraag je je af waarom mensen zo doen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:44

Tjonge jonge wat een flauw mens zeg.......

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 19:47

Bovendien deed ze net of ik een dierenmishandelaar was terwijl ik zelf heel erg zeikerig ben op dat gebied. Te mischien wel.
Iedereen die mij een beetje kent zei ook dat het stom was de 2e proef niet te rijden, omdat ik nu met nog meer zenuwen de ring in ga (nu ook nog bang om eruit gestuurd te worden) en daar hebben ze gelijk in.
Laatst bijgewerkt door BailyKarlos op 08-06-05 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:47

Jez*s dat is echt super banketstaaf Boos!
Ik zou teruggaan naar die jury haha maar dat ben ik met me grote mond Knipoog

noddyrulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:54

Wat een stom mens zeg ik zou har wel kunnen wurgen Extreme duivel dat iemand zoiets doet dat is toch zo oneelrijk

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:00

Jeetje, wat een klotestreek! Belachelijk dat zo iemand nog mag jureren eigenijk. Gelukkig ben je er zelf niet heel onzeker door geworden (toch?)

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 20:04

Perlina schreef:
Jeetje, wat een stinkmodder! Belachelijk dat zo iemand nog mag jureren eigenijk. Gelukkig ben je er zelf niet heel onzeker door geworden (toch?)

Nou, eigenlijk wel.
Ik ben al zo nerveus en had het die dag al zo moeilijk, maar dat ie zo fijn liep en zo goed zijn best deed dan verdwijnt dat als sneeuw voor de zon.
Nu ga ik met bonzend hart de ring weer in, ook omdat ik weet dat ze op me volgende wedstrijd zal zijn(daa had ik me al een tijdje terug voor ingeschreven) mijn 1e Concours Hippique.
Ze jureerd mij dan niet, maar mischien gaat ze wel tegen de andere juty's zeggen mij weg te sturen.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:38

jeetje.. dan baal je ook behoorlijk..

voor je paard was het alleen maar goed geweest, die had er nog van kunnen leren

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:39

ach joh komt vast wel goed! hij loopt harstikke lekker aan de foto';s altijd te zien dus nu zal je vast wel een jury hebben die wel normaal is

ik was ook een keer bijna gediskwalificeerd doordat me neusriem te strak zat volges haar, maar je kan er bijna 4 vingers tussen stoppen echt zo dom, sommige jurys

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:40

welkom in de wondere wereld van de jurisport Haha! Haha! Haha!

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:02

BailyKarlos schreef:
Perlina schreef:
Jeetje, wat een stinkmodder! Belachelijk dat zo iemand nog mag jureren eigenijk. Gelukkig ben je er zelf niet heel onzeker door geworden (toch?)

Nou, eigenlijk wel.
Ik ben al zo nerveus en had het die dag al zo moeilijk, maar dat ie zo fijn liep en zo goed zijn best deed dan verdwijnt dat als sneeuw voor de zon.
Nu ga ik met bonzend hart de ring weer in, ook omdat ik weet dat ze op me volgende wedstrijd zal zijn(daa had ik me al een tijdje terug voor ingeschreven) mijn 1e Concours Hippique.
Ze jureerd mij dan niet, maar mischien gaat ze wel tegen de andere juty's zeggen mij weg te sturen.

Nou dat moet je echt niet doen! Je hebt toch van meerdere mensen gehoord dat zij gewoon een typisch mens is? Dat ligt echt niet aan jou, je wilt je toch niet door zo'n mens op je kop laten zitten? Niet doen hoor Ach gut

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:37

Als iedereen die dus klachten over haar heeft een brief schrijft naar de KNHS dan kom je misschien van haar af dit is toch te gek van woorden Boos! het kost je veel tijd en energie en daarbij ook nog geld om te kunnen starten en dan gebeurt je dit nee ik zou het wel weten hoor het zou een ander verhaal worden als je paard echt kreupel was... ja jury's je kan niet zonder maar sommige zou je wel Hamer
en laat je daar niet door kisten juist vol goede moed naar de volgende wedstrijd gaan OK dan!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 23:51

Van sommige juryleden vraag je je toch af waarom ze daar zitten. Soms lijkt het er op dat ze daar zitten om hun eigen frustraties kwijt te kunnen. Gelukkig zijn die in de minderheid en zijn de meeste juryleden best fair. Laat je niet uit het veld slaan door zoiets. Zij is een uitzondering.
Ik had afgelopen zondag ook een nogal negatieve jury. Punten waren wel terecht maar de opmerkingen die op mijn protocol stonden hadden iets minder bot kunnen zijn zeg maar Haha!
Inmiddels ben ik daar redelijk immuum voor geworden en het beestje wat ik mee had was alleen maar mee om te wennen aan de hectiek op een wedstrijdterrein, niet om punten te halen maar echt leuk is het niet.
Geef mij dan maar dat jurylid die we vorige week hadden bij de mendressuurproef. Die kwam even zijn auto uit na de proef om wat tips te geven, echt super OK dan!

Toevallig had ik hem afgelopen zondag ook bij mijn tweede proef. Hij heeft me ook heel eerlijk gejureerd op een faire manier. Met dat ene beestje had ik bij hem weliswaar zes punten meer maar op die hoeveelheid kwam ik daar nog nergens mee Haha! Met mijn andere paard reed ik bij hem veel beter en dat werd beloond.

jimny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 00:06

5 Juni weer een wedstrijd!!!
(dus deze kan ook wel weer weg)

Volgende keer er gewoon weer lekker voor gaan hoor! lekker je eigen proefje rijden waar je hard voor getraind heb, wat voor jury er ook mocht zitten!
Zet 'm op Tong uitsteken

Spetterlover

Re: Gediskwalificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:29

Lekker belachelijk.
Ik zou er gewoon tegen in gaan, dat soort mensen..
Ook zo leuk altijd, je proefje opnemen op band en dan die videoband nog een keer bekijken achteraf, met je protocol erbij, moet je opletten hoeveel dingen er niet kloppen.. Lips are sealed

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:36

jeetje wat stom!

maar liep je paard niet teugelkreupel. dit had ook gekunt..

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:29

Jammer dat sommige juryleden niet uitblinken in communicatieve vaardigheden.... Blijkbaar zie je de jury echt als iemand die overal verstand van heeft, dat je ja-en-amen moet zeggen en ze altijd gelijk hebben.... WAKKER WORDEN want dat is dus niet zo. Laat je niet zo behandelen.... ja, ook ruiters hebben rechten. Kies je wedstrijden met zorg uit om dit soort teleurstellingen te voorkomen.
Veel plezier verder!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:34

Mhh ik zou me niet zomaar laten wegsturen. En idd die andere proef rijden. En erna aan de betreffende jury vragen of ze wat zag. Ook de coupon meenemen van de gediskwalificeerde proef.

Ik zou ook gelijk een klacht indien bij het wedstrijdsec. en een andere jury uit zijn auto trekken om het te bekijken. Je voelt heus wel wanneer je eigen paard kreupel is ja of nee.

Hoe meer mensen een klacht indien van dit soort praktijken hoe eerder er wat aan gedaan wordt. Ga je weg en doe je er niets aan kan die jury de week erop weer mensen onterecht wegsturen.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:02

Ik zou een klacht indienen bij het knhs!
Als er al zoveel mensen weten dat deze jury zoiets vaker doet.
Jullie moeten allemaal persoonlijk een brief sturen. Dus iedereen die hetzelfde heeft mee gemaakt als jij.

Sterkte!

paardhondkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:14

Ik heb wel eens van een jurylid gehoord die ook iemand de ring had uitgestuurd omdat het paard op 3 benen liep. Die mensen hebben terplekke de dierenarts laten komen en deze verklaarde dat er niets mis was met het paard!!!! Dit is dan een ander geval maar misschien had je ook de dierenarts kunnen laten komen. Degene die dat vorige keer heeft gedaan is gewoon verder gegaan met de wedstrijd. Stond de jury voor .......

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 12:49

heidehofs schreef:
jeetje wat stom!

maar liep je paard niet teugelkreupel. dit had ook gekunt..

Ze zei dat het in de rechterschouder zat (alsof ze dierenarts is).
Ze zei niks over teugelkreupelheid.

En ik zag het helemaal niet.

Wat is teugelkreupelheis eigenlijk?? Bloos

azrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:24

Dit was echt zonde van je tijd en geld, ongelooflijk zo'n jury. Ik dacht dat ze paardensport jureerden omdat ze het een leuke sport vonden......

Het kan zijn dat ik fout ben voorgelicht, maar volgens mij heb ik eens gehoord dat een jury niet mag oordelen of je paard kreupel is. Omdat het geen dierenarts is. Dat ze dan wel mogen zeggen dat ze denken dat ie niet helemaal zuiver loopt maar dat ze dan de keus aan jou moeten laten.
Weet iemand hier of dit waar is?
Maar ja dan riskeer je een verliespunt dus dat was natuurlijk ook geen optie. En op dat moment verwacht je natuurlijk ook niet dat iemand dat zomaar zegt.

In ieder geval heel veel succes met je volgende wedstrijd. En hier absoluut niet aan gaan denken. Rijden voor wat jij en je paard waar zijn.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:59

azrael schreef:
Dit was echt zonde van je tijd en geld, ongelooflijk zo'n jury. Ik dacht dat ze paardensport jureerden omdat ze het een leuke sport vonden......

Het kan zijn dat ik fout ben voorgelicht, maar volgens mij heb ik eens gehoord dat een jury niet mag oordelen of je paard kreupel is. Omdat het geen dierenarts is. Dat ze dan wel mogen zeggen dat ze denken dat ie niet helemaal zuiver loopt maar dat ze dan de keus aan jou moeten laten.
Weet iemand hier of dit waar is?
Maar ja dan riskeer je een verliespunt dus dat was natuurlijk ook geen optie. En op dat moment verwacht je natuurlijk ook niet dat iemand dat zomaar zegt.

In ieder geval heel veel succes met je volgende wedstrijd. En hier absoluut niet aan gaan denken. Rijden voor wat jij en je paard waar zijn.

Tuurlijk mogen ze dat wel, als jij een kreupel paard in de ring ziet denk je toch ook 'Wat zielig dat ze daarmee doorrijden'! Volgens mij staat het zelfs in het provenboekje.

Maar deze jury doet dat dus zonder reden..iemand de ring uitsturen. Ze wou zeker eerder naar huis ofzow >;)
Je moet je er echt niks van aantrekken! Ik vind dat zulk soort jury's gewoon niet meer mogen jureren!