springwedstrijd : 1e en 3e !!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

springwedstrijd : 1e en 3e !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 14:42

Hoi, ik had laatst een onderlinge springwedstrijd met mijn 11-jarige Haflingertje Max, een ouderwets type van 1.45m hoog. het was op Ponyclub de Boekhorstruiters te Noordwijkerhout. Eerst moest ik 40 cm springen. Dit ging redelijk, eerst richting de jury om te groeten. Natuurlijk moest hij eerst doen alsof de plaat van een paardenhoofd naast een hindernis doodeng was Haha! , dus flippen en proberen om te draaien. Terug gedraaid, nu weer naar de jury toe en gegroet. Oke, daar there we go !! Clown Haha! al met al ging het best goed, er waren dubbelsprongen, oxers, kruisjes en een triple. Helaas gooide hij bij de laatste sprong, een tripple, de balk eraf en had ik helaas geen barrage... Maar wel had ik vanwege mijn stijl een 3e prijs en een oranje rozet !! Pling Bij mijn tweede keer moest ik 60 cm springen en ging het geweldig. Niks was meer eng, netjes gegroet en geen enkele balk eraf !! Pling ik was foutloos en mocht door naar de barrage. Die was pittig, de hindernissen waren best moeilijk en stonden dicht op elkaar, dus ik moest erg kort sturen maar toch ging dit heel goed. Cool Ook de barrage was foutloos en ja hoor, ik had de 1e prijs in de wacht gesleept !!! Haha! Ik had een kleine beker gewonnen. Wat bleek dus : Max vond dat hij bij 40 cm zijn benen niet zo hoog op hoefde te tillen omdat het zo laag was Dromen Slapen , en gooide daardoor toch bij de triple de balk eraf. Bij 60 cm weet hij dat ie goed zijn benen op moet tillen omdat het hoge sprongen zijn, en dan is hij dus niet zo slordig Tong uitsteken . Mijn tijd met 60 cm in de barrage was 36 sec. ik was niet de snelste, maar ik had gewonnen omdat ze vonden dat ik veel stijl had en beheerst reed. Ik sjees niet, ik ga gewoon in draf en vlak voor de hindernis in galop, recht sturen, tikje erbij en hoppa !! Haha! Hij was zooooo lief !!! Lovers met 60 cm in het parcours zelf stopte hij nog vlak voor een hindernis, dit was een soort hekje met een balk erboven. toen ging hij er toch maar overheen en wonder boven wonder bleef de balk liggen !! Pling Ik ben helemaal trots op mijn kanjer !! Volgende keer doe ik weer mee, en hopelijk worden we weer 1e !!!!! Pling

broertje

Re: springwedstrijd : 1e en 3e !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 14:53

Goed hoor! Leuk dat je vanwege je stijl toch nog een prijs had!! Nog ff door oefenen en je wordt voortaan alleen nog maar 1e Knipoog

joriien_foxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 16:40

Gefeliciteerd ho0r..Haha! Pling

kusies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 16:45

Gefeli Lachen en hard doortrainen nu...... en dan gaat het vanzelf helemaal goed komen!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 10:34

thanks iedereen !!! Pling Ik kon eerst niet oefenen omdat we bij mij op stal geen balken hebben, maar gisteren heb ik een geweldig springplekje in het bos ontdekt !! Tong uitsteken daar staan bankjes enzo en daar kun je takken tegenaan zetten en springen maar !! Pling ik ga vandaag weer springen met mijn vriendin. heb er alweer helemaal zin in !!! Haha!