oefenrondje in hogere klasse mag!!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

oefenrondje in hogere klasse mag!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 12:40

Citaat:
Ik ben nu L springen en wil binnenkort weer de overstap maken naar de M. Het zou natuurlijk makkelijk zijn als ik dat even kon proberen.
Mijn vraag u is:
Mag je nadat je M ch hebt gestart weer in het L starten zonder dat je daar dispensatie voor aanvraagt? Of ben je Als je M hc start officieel M

Dit was mijn vraag, maar heb nu het andwoord, want ik heb gebeld met de knhs.

Even voor de duidelijkheid:
Als je voldoende punten hebt voor de volgende klasse dan mag je dus gewoon een oefenrondje (HC moet duidelijk op de coupon staat) rijden in een klasse hoger dan je op dat moment bent.
Ben je dus L en heb je 10 of meer winstpunten dan mag je M-HC starten en de wedstrijd erna mag je gewoon weer L starten.
Zo kan je zonder stress dus kijken of je er al aan toe bent.
Laatst bijgewerkt door oosterhoff op 07-06-05 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

hesterv

Re: M hc en daarna weer L???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:59

In de regelementen staat dat de jury het wel goed moet keuren en de organiserende vereniging moet het ook toestaan (soms doen ze dit bijv. niet als er veel deelname is) Je moet eerst in de L starten, als de jury het dan goedkeurt mag je M hc.(er staat: ze mag uitkomen in een hogere klasse als de jury hiertegen op grond van de getoonde verrichting in de oorspronkelijke klasse geen bezwaar heeft).

Dus is het wel mogelijk. Zelf ben ik M en ben ik een paar keer L hc gestart. Best wel handig Clown

Je moet dan wel twee keer opgeven (dus L en M hc.) als je dan L bent gestart en de jury heeft verder geen praatjes mag je dan gewoon M hc starten.

Succes!