Levensnummer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Civic

Levensnummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 11:54

Hallo allemaal!

Ik ben een tijdje uit de wedstrijdsport geweest en ben nu weer bezig met het aanvragen van een startkaart. Maar nu kwam ik iets tegen: het levensnummer..
Ik voel me blond, maar is dit het chipnummer? In de papieren van mijn paard staat ook het "code transponder". Is dit HET nummer?
Clown Bloos

Wie helpt deze blonde muts! Hahah
Bedankt

groetjes

Ecudes

Re: Levensnummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 13:59

Code transponder is het chipnummer. Het levensnummer is het nummertje van je paard. Waar dat precies goed voor is weet ik eigenlijk niet.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 14:13

Levensnummer staat op de papieren, is als hij van 1998 is bijvoorbeeld een nummer beginnent met 98.00000 zoiets. Het is zijn geboortenummer/stamboeknummer.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 14:15

Het levensnummer is het nummer waarmee diegene die de paspoorten uitgeeft kan bijhouden welk paard het is, ook bij nog niet gechipte jonge paarden. het levensnummer en het stamboeknummer is hetzelfde. Het chipnummer wordt ook wel transponder nummer genoemd.

Civic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 14:25

Bedankt voor jullie reacties!

Ik begrijp het nu..
Maar het is zo vreemd, want op de papieren staat alleen het registratienummer en het chipnummer. Ben nu al 4x het boekje door aan het bladeren.. maar een levensnummer of stamboeknummer kom ik nergens tegen.

Ik vind het zo vreemd!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 14:57

Dan zal het registratienummer wel het stamboeknummer zijn denk ik.

Civic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 15:00

Ik zal aan de vader van mijn vriendin vragen of ik haar startkaart even kan zien.. misschien dat ik daar wat wijzer uit word. Staat natuurlijk ook meer op.
Ik moet namelijk ook nog weten hoe hoog ze is.

Bedankt! Haha!

illy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 09:59

JE MOET HET REGISTRATIE NUMMER HEBBEN!!!!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:29

'Het registratienummer' - waarvan? Verward Je hoeft overigens ook niet zo te schreeuwen, de meeste gebruikers hier hebben geen problemen met hun ogen. Knipoog

Volgens het paspoort van mijn paard (NRPS) is het levensnummer het nummer waaronder hij staat geregistreerd bij het stamboek. Begint met NPA 92... aangezien hij van 1992 is.

Het levensnummer c.q. stamboekregistratienummer van mijn paard is overigens niet terug te vinden op zijn startkaart. Maar die startkaart is eind 2001 uitgegeven, het kan zijn dat dat tegenwoordig anders is.

Civic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 09:17

Idd, ik kan het goed lezen!

Als ik nu zo kijk naar het registratienr dan zie ik dat t begint met 1.94 .. en Movie komt uit 1994.
Op het aanvraagformulier moet je namelijk ook een keer het registratienummer invullen van het stamboek EN dan het levensnummer.
Waarschijnlijk moet dit dan het zelfde nummer zijn. Er staat nadrukkelijk op het formulier vermeld, dat wanneer het levensnummer niet ingevuld is, dat de aanvraag niet verwerkt wordt.

Bedankt Karin, voor je uitleg!