Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
goldwing schreef:ben geen jury maar weet toch het een en ander al van de nieuwe proeven
De proeven worden in alle klasse zwaarder om het niveau meer gelijk te krijgen met de ZZ-L de overstap is nu te groot
komma schreef:Bent u streng? Ja, maar ik probeer wel altijd positieve zaken te ontdekken en deze ook te waarderen
Waar let u vooral op? Takt, regelmaat, aanleuning, stelling en buiging en het vloeiend verlopen van de proef zonder al te veel horten en stoten.
Wat kan bij iedereen beter? de basis.
WAt is het hoogste puntentotaal dat u ooit gegeve heeft? 211, toevallig afgelopen weekend bij een ontzettende goede ponycombinatie in de M2.
En het allerslechste? Weet ik niet precies, het was wel een verliespunt.
Heeft u wel is een 10 gegeven? jazeker.
En warvoor dan? voor iets dat een combinatie geweldig doet en zeker niet beter kan. Ik heb niet altijd iets aan te merken.
goldwing schreef:ben geen jury maar weet toch het een en ander al van de nieuwe proeven
De proeven worden in alle klasse zwaarder om het niveau meer gelijk te krijgen met de ZZ-L de overstap is nu te groot
In de B word er beter gelet op de houding en het correct gaan van het paard dan dat een volte nu precies de letter gemaakt moet worden
Het is niet zo dat als je paard in galop aanspringt als je een volte moet maken dat je het opnieuw mag doen maar je krijgt meer tijd om je paard voor te bereiden op een oefening
Waarschijnlijk word het weer 1 L en niet meer 2 zoals nu maar die word wel zwaarder
Ik heb van een jury-lid gehoord die ook helpt bij het maken van de nieuwe proeven dat ze in april 2006 toegepast worden!
Of dit waar is weet ik niet zeker, maar dat was wel de planning, heb van de eerste hand gehoord
Alle proeven worden zwaarder en de overstappen tussen de verschillende klasses niet meer zo groot
Dit als doel om het totale niveau omhoog te krikken omdat er nu zelfs in de Z mensen zitten die dan wel netjes op de lettes de oefeningen kunnen rijden maar die toch belabberd slecht rijden
En de nieuwe proeven komen 1 april 2006