Invlechten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KissMeQuick

Invlechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 14:34

Maakt het met dressuurwedstrijden uit hoeveel knotjes je hebt? Ik vind het bij mijn paard makkelijker om dunne vlechtjes te maken, wat dus automatisch betekent dat het er meer zijn, +/- 15...maakt het aantal uit?

anydale

Re: Invlechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 14:50

Volgens mij niet hoor, ik heb nog nooit mijn knotjes geteld Clown
Ik denk ook niet dat de jury daar veel zin in heeft..

OTTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:36

Nee hoor, dat maakt niets uit! Wat je zelf het mooiste cq het makkelijkste vindt...
Ik heb vroeger geleerd dat het wel een oneven aantal knotjes moeten zijn, maar waar dat op slaat?!?!?!?! Dat doe ik wel altijd, maar dat is meer bijgeloof... Bloos

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:41

ik heb ook eens gehoord dat er oneven konotjes moeten zijn. Maar heb het nooit geteld.

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:47

Ik heb ook wel eens gehoord dat het aantal knotjes officieel oneven moet zijn maar ook ik heb de knotjes nog nooit geteld en niemand die er wat van zegt hoor. Ik vind voor springpaarden kleine knotjes mooier en bij dressuurpaarden horen mi grote knotjes.

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:04

Heb ook eens gehoord dat je er minimaal negen moet hebben en altijd een oneven getal.

Wat ik al aangaf heb dit ookmaar van horen en zeggen.

Ikzelf tel ze nooit en heb nog nooit commentaar gehad.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:10

Het schijnt dat je er 'vroegah' een oneven aantal moest hebben. Met het knotje in de voorpluk erbij werd het dan weer een even aantal.

Volgens mij is er tegenwoordig geen jurylid dat het aantal knotjes gaat natellen. Knipoog

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:12

nee hoor.. ik maak er altijd zo min mogelijk (meestal 6 of 7).. Mijn paard vindt er echt niks aan.. Knipoog

KissMeQuick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 16:19

Mijn paard vindt vlechten ook niet super, maar manen trekken vindt ze pas echt afschuwelijk. Dat lukt dus ook niet. Daarom heeft ze geen fijne manen om te vlechten. Als ik dunnere vlechtjes maak, wordt het vaak wat mooier...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:41

KissMeQuick schreef:
Mijn paard vindt vlechten ook niet super, maar manen trekken vindt ze pas echt afschuwelijk. Dat lukt dus ook niet. Daarom heeft ze geen fijne manen om te vlechten. Als ik dunnere vlechtjes maak, wordt het vaak wat mooier...

Misschien een tip:
Als je na het rijden de manen gaat trekken gaat het een stuk soepeler, omdat de manenkamp dan goed doorbloed is.
Misschien dat je dit al wist, maar ik dacht laat ik het toch maar ff melden Tong uitsteken

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 17:06

ik heb idd ook gehoord dat t een oneven aantal moet zijn officieel.. maar wie doet dat nou Tong uitsteken ik heb meestal 6 tot 8 knotjes maar, oris heeft erg dunne manen, en ik vlecht dan met naald en draad, dus dan heb ik er maar een paar, ze heeft er selfs weleens 5 gehad zo weinig manen had ze

ikketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 17:24

neej al heb je er 20 is t nog volges mij goed....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 17:45

Die van mij heeft er meestal 18-20 inzitten. Ik vind kleine knotjes veel mooier dan grote knotten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 23:08

ik weet nog wel van vroeger dat je inderdaad minimaal 9 knotjes mocht en maximaal 13 geloof ik??
het preciese aantal weet ik niet meer hoor
maar nou zieje van 25 tot 4 knotjes en heb nog nooit een aanmerking gehoord...

Ik heb er zelf altijd 6 van die mooie dikke dressuur knotten!
Lekker makkelijk en heeeeeeeeeel snel klaar!
hihi

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:35

als je een paard hebt met een korte hals, dan kan je er beter meer in doen, wanneer je paard een hele lange hals heeft kan je er beter niet zoveelknotjes in doen, op die manier lijkt de hals van het paard een beetje anders... optisch bedrog maar het staat wel mooi. zelf vlecht ik met naald en draad en kom bij mijn paard op een stuk of 13 uit mdat ze een niet zo heel erg lange hals heeft. en 13 vind ik een leuk getal Lachen

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:18

mijn kleine frummel Tong uitsteken [d-pony] heeft ook niet zo'n lange nek dus maakte ik er altijd -/+ 23 Scheve mond
nu heb ik sinds vandaag de wereld van naald & draad ondekt en met voorpluk erbij heb ik er 9 Haha!
*stuk sneller klaar Tong uitsteken *

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:28

ik pak standaard bij alles 3/4 manenkammetje, dat is bij de D'tjes ong 11 knotjes, bij mn eigen E ong 13.... meestal kom ik tussen de 11 en 15 knotjes uit.....(en dan nog n voorpluk Tong uitsteken)

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 13:42

Volgens mij maakt het idd niet meer uit.
Ik pak altijd een hele manenkam, dan heb ik er iets van 8 of 9, van die dikke.
Ik doe het wel met naald en draad. Als je met elastiekjes knotjes maakt dan worden die dikke meestal niet zo mooi (vind ik).

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 13:46

SharirBobby schreef:
Volgens mij maakt het idd niet meer uit.
Ik pak altijd een hele manenkam, dan heb ik er iets van 8 of 9, van die dikke.
Ik doe het wel met naald en draad. Als je met elastiekjes knotjes maakt dan worden die dikke meestal niet zo mooi (vind ik).

ik pas precies dezelfde mnaier toe Tong uitsteken
groter en dikker vind ik mooier en t kost minder tijd.

bovendien gaan die met stiekjes dr altijd uit (of dr moeten 4 elastiekjes omheen Haha! )

Presley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 14:56

Ik heb er altijd 11. Haha!

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 16:11

ow wat heerlijk als je paardje dunne manen heeft. Die van mij heeft heel erg dikke manen, en als ik ga trekken ben ik na 2 dagen nog niet halverwege. Ik heb meestal 20 knotjes, met hele dikke vlechtjes. Naald en draad zal voor mij ook niet handig zijn he?

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:06

@Lizzy2 Je kunt het een keer proberen met naald en draad.. een pony van een meisje van onze ponyclub had ook hele dikke manen, en die deed bijna altijd met naald en draad, zag er heel apart uit, maar wel mooi! Tong uitsteken Knipoog

Volgens mij maakt het ook niet meer uit hoeveel knotjes je hebt.. ik zie wel eens mensen die wel 30 knotjes in de manen hebben, maar 5 knotjes heb ik ook wel eens gezien..
Ik heb meestal iets van 18 knotjes.. ( mn pony heeft nogal lange hals en dikke manen Clown )

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:08

Hmm, toevallig had ik er vandaag maar 13 Knipoog maar meestal zit ik toch wel tegen de 30, ergens tussen 23 en 30.. zoiets Knipoog Maar die 13 deze keer waren ook wel érg mooi moet ik zeggen Lachen misschien doe ik dat vaker...