We hadden het vanavond over een rechtsomkeert of linksomkeert.. Ik had laats een 4 zonder commentaar dus weet eigenlijk niet wat ik fout deed.. Hoeveer rijden jullie door na H.. en gaan dan beginnen met draaien Ik zie sommige helemaal de hoek in rijden en dan pas omgaan.. Wie helpt Alvast bedankt
Zal nu even reageren op jouw topic . Wat volgensmij de bedoeling is, is dat je een halve volte halve baan rijdt bij H, dus naar G, en dan van G naar E wendt. En zoniet, dan doe ik het ook altijd fout... Je gaat dus de hoek in, maar met een 'kortere' bocht, omdat je bij G uit moet komen.
Omdat de volte halve baan een afmeting van 5 mtr heeft vanuit het middelpunt rijd je 1 mtr naast de hoefslag op de korte zijde. Dat is nl heel makkelijk richten, omdat de afstand van het hoekbordje tot de korte zijde 6 mtr is. Dan raak je G aan en dan richt je 1 mtr voor de letter E dan ben je 1 mtr voor E met de neus van je paard en ben je precies bij B als je onderbeen daar is. Dus absoluut niet over de AC lijn heen komen.