dubbele teugel of pelhamriempjes?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarijkeBun

dubbele teugel of pelhamriempjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 11:49

Hallo allemaal.

Heb even een vraagje betreft Pessoa bit.

Met KNHS springen in de B mag je niet met Pelham rijden. (logisch), maar wel met Pessoa bit. dit bit wordt voornamelijk gereden met dubbele teugel, maar mag je zo'n bit nu ook rijden met Pelhamriempjes in het KNHS.

Hoor graag jullie reactie.

Groeten Marijke

xx_Irisje

Re: dubbele teugel of pelhamriempjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:50

volegns mij heb ik laast wel iemand gezien met een stang en trens met pelhamriempjes (vond het een vreemde combinatie of kan iemand dit mij uitleggen?)

maar hiervoor zou ik gewoon even naar de knhs bellen Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:59

of het reglement er even op naslaan Knipoog

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:12

Heb op de site van het KNHS gekeken en bij wijzigingen van het Disciplinereglement springen staat dat het toegestaan is om met pelhamriempjes te rijden aan een pessoabit.

Gr,

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 12:24

He thanks. nou voor mij weer een meevaller.

bedankt

Groeten

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 13:35

Je zou natuurlijk ook kunnen oefenen met dubbele teugel, wel zo fijn voor je paardje.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 14:05

inderdaad is ook zeker het oefenen waard(met dubbele teugel), maar ik heb in juni al die wedstrijd. ik reed met springen altijd met Pelham (dit op orde van de manege eigenaar en met heel veel begeleiding) ik heb dus geinformeerd bij het KNHS betreft dit bit. je mag hiermee dus niet starten. nu heb ik eerste geprobeerd om met een normale bustrens te rijden. op onze manege gaat dit perfect, maar op ander terrein is ze niet te houden, dus voor mijn eigen en paard zijn veiligheid ga ik het nu toch met Pessoa proberen. dit doe ik ook weer met begeleiding in de les. Ik ga zeker proberen om met dubbele teugel te rijden.

ik weet dat heel veel mensen tegen dit soort bitten zijn, maar met de goed hulp kom je heel ver. ik heb ook liever dat ik ontspannen een parcours kan rijden met een scherper bit, dan met een busterns waar je steeds aan loopt te sleuren. als je zoiets maar correct gebruikt. ik kan van mezelf zeggen dat ik dit ook wel doe.

in iedergeval bedank voor de tips en houdt jullie op de hoogte. Knipoog

Groeten