Waarom wint altijd dezelfde?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lisjah

Waarom wint altijd dezelfde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 11:36

Bij ons op de manege worden er regelmatig dressuurwedstrijden georganiseerd,ook voor de manegepaarden.Maar altijdwint hetzelfde meisje.1 van haar ouders zit namelijk in dat uhm ding dat beslist wie wint,dus wint zij altijd ,ook al donderd ze er tien keer af en rijd ze heel de proef verkeerd.

joriien_foxy

Re: Waarom wint altijd dezelfde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 12:55

owh.. dat is wel banketstaaf dat zij steeds wint.... :S

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:01

tsja..

Komt het dus omdat een van haar ouders jury is of omdat ze écht goed kan rijden?

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 13:57

Marrepar schreef:
tsja..

Komt het dus omdat een van haar ouders jury is of omdat ze écht goed kan rijden?

Ze rijd wel goed,maar sommige rijden toch beter,maarja,haar ouders zitten in de jury en zij beslissen Boos! .

love_my_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 14:14

Je moet ns bij de KNHS informeren want volgens mij mag je niet jureren als je familie bent van een deelnemer of zijn het geen oficieele wedstrijden?
Anders zou je misschien anoniem een brief aan het bestuur kunnen schrijven of met nog meer mensen die ertegen zijn naar het bestuur toe kunnen gaan.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 14:47

Ik zou er gewoon eens met de manege eigenaar over praten dat de jury een vader/moeder van een van de deelnemers is. Niet beginnen van jaaa en zij wint altijd, gewoon net doen of ben je volwassen Knipoog

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 15:30

dat is K U T bij ons wint ook altijd 1 meisje met FNRS dat is niet zo leuk want je wacht gewoon waneer je komt want zei komt toch altijd als laatste...(met de prijsuitrijking) voor de verandering werd ik 1 keer 1e en zei 2e maar dat kwam omdat ze in de verkeerde galop zat en bij mij was alles goed en als zei in de goede galop zat had zei gewonnen....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 15:35

Dat is jurysport en daar kan je niets aan doen.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 15:44

Misschien rijd ze wel gewoon het beste. Dan zit het er dik in dat ze altijd wint he?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:02

@ Gjilke: Nou ja.. als ze haar proef verkeerd rijd en er vaak van af valt, dan lijkt het me niet dat ze de beste is...

Het is wel heel erg flauw dat ouders jureren. Met een onderlinge wedstrijd had ik dat ook eens.. Maar als dan die dochter moest rijden, liet die moeder een vriendin jureren.. Werd tuurlijk ook eerste...

Knipoog

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:19

Rupsje schreef:
@ Gjilke: Nou ja.. als ze haar proef verkeerd rijd en er vaak van af valt, dan lijkt het me niet dat ze de beste is...

Het is wel heel erg flauw dat ouders jureren. Met een onderlinge wedstrijd had ik dat ook eens.. Maar als dan die dochter moest rijden, liet die moeder een vriendin jureren.. Werd tuurlijk ook eerste...

Knipoog

Dat geloof ik dus eigenlijk niet he...

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:23

Vind dit wel weer een beetje kinderachtig hoor. Ik geloof er ook weer helemaal niks van. Als jij echt grote fouten maakt kan geen enen jury jou laten winnen, al is het je moeder maakt niks uit. Dus dat meisje zal heus wel een beetje beter rijden dan jij hier voordoet.

En als je er nou echt zo'n moeite mee hebt moet je je mond open doen op het secretariaat, want dit is nutteloos

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 20:47

Ik heb ooit gehad.. dat een meisje won.. en de reed gewoon met zweep ( was in de klasse M1) Terwijl het helemaal niet mag.... vind ik echt oneerlijk !!!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 09:33

Je kan er weinig aan doen vrees ik voor je, alleen misschien de manege-eigenaar er volwassen op aanspreken Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 10:38

love_my_pony schreef:
Je moet ns bij de KNHS informeren...

De topicstarter woont in België, het is maar de vraag of zij wel iets met de KNHS te maken heeft. Knipoog

Misschien is het jurysysteem in België wel heel anders dan in NL.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 10:44

estherL schreef:
Ik heb ooit gehad.. dat een meisje won.. en de reed gewoon met zweep ( was in de klasse M1) Terwijl het helemaal niet mag.... vind ik echt oneerlijk !!!

Als de jury het niet in de eerste drie onderdelen ziet, heeft ze gewoon mazzel.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:28

tja is en blijft inderdaad en Jury sport.
als het een onderlinge wedstrijd is, dan moet het even opnemen met de mensen uit het secretariaat.

Groeten.

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 17:26

Ze valt er niet echt af,dat is maar een voorbeeldje Knipoog .Ze rijd wel goed,maar er moet toch wel iemand zijn die haar kan kloppen.Ze zal het ook wel niet leuk vinden steeds te winnen,maar ja.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 18:22

Blijkbaar toch niet. Lijkt me sterk dat een jury (ook al is het je moeder) iemand gaat laten winnen die het écht niet verdient. Ik neem aan dat het meisje zelf dan ook niet blij zal zijn.
Ik denk dat het meisje netter rijdt dan je denkt. Misschien volgende keer een blaadje met de proef erop erbij houden en zélf punten gaan geven bij iedereen. Zo objectief mogelijk. Dan zie je vanzelf hoe (on)redelijk de jury is.

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:09

dit is bekent , dat is bij ons ook op de manege .
Ik ben het al gewent Haha!
Maar bij ons is het niet altijd dezelfde die wint , maar sommigen krijgen wel wat meer punten ergens voor zodat ze bij de eerste eindigen . dit is me opgevallen toen ik iedereen heb zien rijden en daarna hun proef met commentaar heb nagezien Tong uitsteken
dat noemt m'n vriendjespolitiek Haha!
plezant is het natuurlijk niet , maar ik negeer 't , ik doe toch maar mee voor m'n plezier zeker op een manege Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:56

wij hebben weleens onderlingen wedstrijden georganiseerd op de manege en der is altijd kommentaar op de jury hoe lief hij/zij ook is!

Wij hebben dus ook toevallig een vrouw en die jureerd haar dochtertje en toevallig ook al 3 x op de 1ste plaats!
Maar ik als buitenstaander zag ook duidelijk dat zij nummer 1 was maar alle andere moeders zagen dit niet!

Echt geloof me der is altijd kommentaar en het is heel soms rechtvaardig maar ook lang niet altijd !

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 07:23

Heel eenvoudig op te lossen door de organisatie, laat manege- en eigen pony's een verschillende proef rijden en maak 2 klassementen op.
Geen gezeur ( althans hierover) meer achteraf.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 07:47

zie het maar zo... nu wordt ze misschien voorgetrokken en werkt ze misschien lang niet zo goed aan de dingen waar ze aan zou moeten werken omdat er steeds in haar oor wordt gefluisterd hoe geweldig dat ze is. En jij werkt er dus wel aan, jij wil steeds beter worden.
En wanneer de wedstrijden in de echter wereld eraan komen dan zal zij genadeloos door de mand vallen en jij niet...
En tja, anders kan jij altijd nog proberen ofdat je een familielid in de jury kan krijgen... hahahaha...

Of je legt je er gewoon bij neer, that´s life, so be it...

Misschien moet je niet zo je aandacht op haar leggen... gewoon lekker zelf je best doen, dat jij het maar eerlijk wint, eerlijkheid gaat boven alles...

( lees dit bericht met een Haha! )

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:04

Heb ik ook wel vaak genoeg gehad. Lachen
Maar het is idd mischien een idee om anoniem een brief naar het bestuur te sturen en daarin te zetten dat je het er niet echt mee eens bent. Lachen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:58

ik denk dat een anonieme brief niet echt veel uitmaakt,
Als hun vinden dat zei de beste was blijven ze dat ook wel vinden!!

Stel he! Stel dat ze dat meisje wel voortrekken dan zullen dat toch NOOIT toegeven!!