Blauw-geblokte blouse?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KissMeQuick

Blauw-geblokte blouse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 00:03

Mag je op wedstrijd een lichtblauw-geblokte blouse dragen? Ik heb er vanmiddag 1 gkocht, maar begin nu toch te twijfelen, de blouse heeft wel een witte kraag zeg maar. Wie rijd hier nog meer met een blauwgeblokte blouse?

Anoniem

Re: Blauw-geblokte blouse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 02:06

Ik heb zo'n blouse van pikeur, met springen zie je het geblokt geruite, met dresuuur zit er een plastron over, mag gewoon. Maar geloof als je in zomertenu rijd dat het dan weer niet mag. Maar komt hier in Nederland maar weinig voor.

Ik wil voor het springen nu een andere blouse, met een geruite boord.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 08:54

Volgens mij mag het wel.
Wat zijn ze mooi he Knipoog

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:14

Net wat Vonneke zegt. Het mag niet als zomertenue maar het mag (met witte kraag) wel onder je rij-jasje.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:06

Ja precies. Als je je jasje aanhoudt mag het gewoon hoor Lachen Ik heb er ook 3 ofzo. Ze zijn erg leuk, vind ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:17

Kun je tenmiste na het rijden je jasje uitdoen zonder dat je overal zo tegenaankijkt Tong uitsteken
En met losrijden is het ook wel mooier vind ik.

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:06

bij ons in de omgeving mag je best een blauwgeblokte blouse aan, met een wit kraagje (ook als zomertenue), maar dan moeten de mouwen wel de schouders bedekken, anders kun je gediskwalificeerd worden.
op concoursen zie ik veel mensen met verschillende kleuren blousjes aan, en zijn er nog maar weinig die echt een witte aanhebben (met springen dan)

misschien dat je op www.knhs.nl kunt kijken bij de regelementen??????

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:22

er staat in de reglementen:
- bij voorkeur een wit, beige of geel overhemd of dressuurblouse
dan moet je er maar van uit gaan dat alle andere kleuren mogen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:38

ik heb een wit-blauw gestreepte dressuurblouse. Ik draag er alleen geen plastron overheen, ik doe mijn speld gewoon op het boord..

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:12

patsur schreef:
Ik draag er alleen geen plastron overheen, ik doe mijn speld gewoon op het boord..

dan hoop ik voor jou dat je dat in de springring doet, want in de dressuurring is een plastron helaas toch echt verplicht (hoewel sommige juryleden er niet op schiijnen te letten)

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 00:23

rhijnauwen schreef:
patsur schreef:
Ik draag er alleen geen plastron overheen, ik doe mijn speld gewoon op het boord..

dan hoop ik voor jou dat je dat in de springring doet, want in de dressuurring is een plastron helaas toch echt verplicht (hoewel sommige juryleden er niet op schiijnen te letten)

Ja, dat is helemaal waar Haha!

Heb me als schrijfster zitten verbazen wat ie allemaal door de vingers zag...

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 06:57

Ik heb ook een wit met blaus geblokte blouse en ik heb er nog nooit probleme mee gekregen , dus het mag gewoon hoor.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:07

idd in het springen mag het, maar in de dressuur niet...(zomertenue dan Tong uitsteken)... ik zag van het weekend iemand die had n beige/bruin met blauw geblokte blouse... die was echt wel vet!!! Tong uitsteken!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:34

Och als het echt heel warm is zullen ze het echt wel door de vingers zien. Je zal er echt niet slechter of beter door rijden als je blouce nu wit of geblokt is Tong uitsteken

Ik heb overigens een keertje dressuur in zomertenue gestart en toen moest van de jury perse plastron af want dat vond ie maar rare wapperende dingen zo Haha!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:42

haha das wel beter Haha!
mag je in t springen ook starten met zo'n T-shirt blouse? zo'n T-shirt met kraagje? ik wil er op zich wel een hebben, want ik heb n vreselijk doorschijnende en lelijke blouse, en in de winter boeit t niet, maar in de zomer vind ik t neit zo Clown!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:45

Jep dat mag. Weet zo niet welk merk ze ook alweer heeft, volgens mij Happy Valley, maar daar kun je ook mee springen idd.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:11

ja je hebt ze van Anky en k geloof idd ook van Happy Valley, en ik dacht dat dat huismerk van Divoza ze ook heeft Tong uitsteken!!!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 17:45

ik heb ook pas geleden een nieuwe blouse gekocht van pikeur een blauw gestrepte en ik wou dus zaterdag graag zonder jasje rijden maar dat mag niet in de dressuur bij het sectariaat zeiden dat je met de dressuur een witte of 1 met lange mouwen maar ja ik weet het niet precies

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 17:53

Je mag elke kleur blouse aan die je maar wil. Als je er tijdens de wedstrijd een jasje over draagt en een wit kraagje ziet niemand het.
Dan heb je tenminste voor en na de wedstrijd niet zo'n witte doorkijk blouse aan.