Ben ik nu startgeld verschuldigd???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mondi

Ben ik nu startgeld verschuldigd???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 21:25

Ik ben laatst bij een vereniging via de reservelijst op de startlijst geplaatst, maar ik was hier niet van op de hoogte en ben dus ook niet op komen dagen.
Nu krijg ik een mailtje dat ik startgeld verschuldigd ben omdat ik op de startlijst stond. Boos!

Ik weet dat je moet betalen als je op de startlijst staat en keurig je coupons hebt ingestuurd etc. etc. Maar de vereniging is er van uitgegaan dat ik zou starten (hadden wel een mailtje gestuurd), zonder overleg/reactie van mijn kant af te wachten en waren ook niet in bezit van coupons.

Nu wil ik weten of iemand weet hoe dit reglementair geregeld is of dat de vereniging dit zelf mag bepalen. De meeste verenigingen sturen je een mailtje dat je kan starten en of je dat even wil laten weten en dan is het pas definitief.

Ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben.

broertje

Re: Ben ik nu startgeld verschuldigd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:41

Ik dacht dat ze je er pas bij mogen plaatsen als je ermee accoord gaat. Ik zou gewoon de vereniging een stap voor zijn en de KNHS opbellen en je verhaal vertellen, kun je kijken wat zij zeggen.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:54

ik denk dat je het startgeld gewoon verschuldigd bent. Je hebt je wel voor deze wedstrijd opgegeven, op de wachtlijst gezet en uiteindelijk dus wel geplaatst. Er wordt tegenwoordig toch van de deelnemers verwacht dat ze zelf de startlijsten in de gaten houden, had je dus kunnen zien dat je geplaatst was.
Vroeger werden de startlijsten nog gewoon per post gestuurd, tegenwoordig gaat alles via internet.
Hangt er ook nog vanaf wat er van te voren is afgesproken met de wedstrijdorganiserende vereniging, kan zijn dat ze hebben aangegeven dat bij afmeldingen automatisch wordt aangevuld vanaf de reservelijst?
Nogmaals, ik denk dat je er niet onderuit komt, maar in ieder geval succes

mondi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 09:34

Heb de KNHS een mailtje gestuurd. Hopelijk krijg ik van hun duidelijk antwoordt. Bloos

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:36

Ben ook heel benieuwd wat hier het antwoord op is !! Laat je het nog weten??

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:22

Ik denk dat je startgeld verschuldigd bent. Als je op de wachtlijst wordt geplaatst dan houd je in de regel de startlijsten in de gaten of je belt een keer naar het secretariaat op een door hun aangegeven tijd.
Het is eigenlijk heel simpel: je geeft je voor een wedstrijd op dus je houd er rekening mee dat je starten moet. Wordt je op de wachtlijst geplaatst dan houd je in de gaten of je ook wordt geplaatst of niet. Daar hoeft een secretariaat geen overleg met je over te plegen of je wilt rijden of niet. Je houd er toch rekening mee dat je moet rijden? Ik zie het probleem niet hoor. Tenminste, dat is mijn mening erover.

Als jij het niet in de gaten houd en dus niet start terwijl je wel geplaatst bent, dan zeg ik: het is toch wel je eigen schuld. Ach gut Bekijk het in ieder geval van de zonnige kant: ze hebben je geen boete gegeven. Dat wordt ook nog wel eens gedaan als je zonder geldige reden niet op komt dagen.

diegomarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:25

Ik vond het al zo raar, ik zag je op de startlijst staan en vervolgens kwam je niet. Ik heb het nog tegen de ringmeester gezegd dat je waarschijnlijk niet wist dat je kon starten, aangezien jij altijd komt opdagen voor je wedstrijd. Hij zei het ook niet te weten en aangezien je al de zoveelste was die dag....Wel vervelend voor jou, als je het had geweten was je gewoon gekomen en was er niks aan de hand geweest. Toch snap ik het ook wel een klein beetje van hun, er waren er die dag echt een hele hoop niet op komen dagen, ik zou in een groep van 5 rijden en we reden uiteindelijk met zijn tweeen. Kortom ook jij word de dupe van mensen die zonder reden gewoon niet op komen dagen.....Tenminste ik ga ervan uit dat het niet met allee (stuk of) 10 starters was dat ze niet wisten dat ze konden starten....

mondi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 10:34

Bij andere verenigingen heb ik bijv. op de reservelijst gestaan, omdat ik niet wist of ik zou kunnen starten ivm evtueel werk wat ik past op het laatste moment doorkreeg. Als ze dan belde of mailde dat ik mocht starten, kon ik gewoon ja of nee zeggen en werd ik vervolgens op de startlijst geplaatst als ik dat wilde.

Onderstaand het bericht van de KNHS. Zij geven dus geen 100% uitsluitsel, maar laten het aan de desbetreffende vereniging over. In de praktijk betekent dat dus dat je eerst goed moet nagaan wat de regels van de vereniging zijn... Weer wat geleerd: zorg dat je weet wat hun visie is hierover Bloos

(reactie KNHS) Op het vraagprogramma van de wedstrijd staat vermeld of de vereniging de startlijsten toestuurt of dat zij deze publiceren op internet. Wanneer dit laatste het geval is en u heeft bericht gehad dat u op de reservelijst geplaatst bent moet u de startlijsten op internet in de gaten houden of u geplaatst bent.

De vereniging had dit wellicht kunnen melden aan u met het bericht dat u op de wachtlijst stond.

Wij vinden het erg spijtig dat het zo gelopen is maar wij kunnen u geen concreet antwoord op uw vraag geven omdat dit afhankelijk is van het vraagprogramma van de desbetreffende wedstrijd.

Wellicht kunt u hier contact over opnemen met de organiserende vereniging.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 10:42

Ik heb natuurlijk hetzelfde meegemaakt bij deze vereniging.. Stond ook op de reserve en voordat ik me eraf kon laten halen omdat ik eerder in die week ook gestart was, stond ik al op de startlijst. Toen ik alsnog een mail stuurde om af te zeggen 4 dagen van te voren, kreeg ik een niet zo vriendelijke reactie van deze vereniging en werd min of meer verplicht om daar te starten anders zou ik daar nooit meer op de reservelijst of startlijst terrecht komen..... Uiteindelijk gestart voor de ervaring maar een prettig gevoel had ik hier niet bij...

mondi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 10:49

Enne, als je geen coupons hebt verstuurd. Sta je niet ingeschreven, dat staat overal heeeel duidelijk. Geen coupons, geen inschrijving! En bij een reservelijst wordt hier volledig vanaf geweken... Bloos

We zijn nu in ieder geval op de hoogte van hun beleid. Als het maar duidelijk is heb ik hier geen moeite mee. Persoonlijk vind ik het prettiger als ze je mailen en dan je antwoordt even afwachten. Geen antwoordt, geen plaatsing... En geloof me Knipoog het antwoordt erg lastig als je op een zeilboot in de Turkse zee ligt Cool

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 16:30

Welke vereniging gaat het om?? mag ook per pb maar dan kan ik daar bij plaatsing op de wachtlijst ook rekening mee houden !!
Ik kijk nooit op de startlijst als ik ergens op de reserve lijst sta en niet gebeld ben!! heb ook nog nooit gehoord dat ze je niet eerst bellen om te vragen of je wel of niet kunt!!

Ellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 16:59

ik zou als ik jou was gewoon even de veringing opbelen en uitleggen en ik vind het ook ene betej raar dat ze niet even een telefoontje kunnen plegen dat je der op staat zo moeilijk is dat toch niet.
ik zou een trailer ook voor die dag moeten huren dan moet ik wel zekker weten of ik start of niet want anders start ik niet en moet ik ook die trailer betalen dus ik vind dat ze je ook gewoon even kunnen bellen maar misschien denken hun daar anders over

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 17:58

Deze vereniging doet alles via de website van de vereniging. Ook de startlijst. Inschrijven en ook inschrijven voor de reservelijst.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 19:21

heb ik ook 1 x gehad in den ham vorig jaar!
Nooit verteld dat ze me op de wachtlijst zouden zetten en ik kreeg ineens een paar weken later een rekening van den-ham ik wist mijn god niet hoe ze daarbij kwamen!

Maar ook ik moest helaas wel dokken!

Ellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 23:47

okay ik doe dat eigenlijk nooit inschrijven via internet dus ik weet niet hoe het dan zou moeten gaan maar dan vind ik het wel logiser dat je moet betalen want dan moet je gewoon zelf in de gaten houden en kies je er zelf voor anders zou ik het niet pikken als ze je niet gebeld hadden