grote volte hoeken afsnijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lieferdje

grote volte hoeken afsnijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 09:41

ok ik zit met volgende probleem

de ene keer dan snij ik de hoeke af met de volte omdat t altijd moet van mijn instructrice en dan doe ik t op de proef en dan staat er een 7 voor me volte...

en in een andere proef doe ik het weer en dan krijg ik een 4 wegens hoeken afsnijden...

ik rij wel met stelling de volte rond

snapt iemand hier wat van of ligt het aan de jury??
Laatst bijgewerkt door Lielle op 24-05-05 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo's in titel

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re: grote volte hoeke afsnijde???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:45

volgens mij hoor je bij je volte zeg maar niet heel diep de hoek in te rijden, want dan wordt ie vierkant, toch? Ik heb idd ook geleerd om niet diep de hoek te rijden met een volte, dus volgens mij doe je het goed, als je ze niet te ver afsnijdt dan..! Lachen

Lielle

Re: grote volte hoeke afsnijde???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:50

een grote volte moet rond zijn. Als je het door de hoeken rijdt, kan dat niet. Voorin in het dressuurboekje staan alle figuren getekend.

Lieferdje, let je verder erop dat je geen MSN taal gebruikt?

lieferdje

Re: grote volte hoeken afsnijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 10:09

sorry....zal erop letten...maar volgens mij ligt het dan aan de jury toch???
of ligt het dan echt aan mij ik heb echt geleerd om met stelling en beetje de hoeke af t snijden

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:41

Tsja, op een volte hoor je idd niet de hoeken mee te nemen... I deed dat (per ongeluk) wel es, en kreeg er dus wel commentaar op... Normaal doe ik het nooit, en krijg altijd nette cijfers voor mn voltes... Haha! Dus gewoon niet inrijden die hoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:51

misschien heb je de hoeken teveel afgesneden? Je moetnamelijk wel op de hoefslag blijven "in " de hoeken.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:25

Hoeken afsnijden is iets anders dan op de hoefslag de hoek door rijden Lachen Zoals mlvanmelle al zei, zul je ze waarschijnlijk echt afgesneden hebben en dat hoort ook niet. Bij een volte moet je ze niet inrijden, maar ook niet afsnijden. Gewoon de hoefslag volgen dus Haha!

Sommige jury's zijn er strenger op dan anderen. Laatst was ik aan het schrijven bij een jury en die gaf bij iedereen die de hoek in reed een 5, mensen die wel netjes de volte rond maakte gaf ze een 7. Kan toch veel verschil maken in je punten hoor!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 12:16

Ik heb van mijn instructrice geleerd om met name vlak voor een figuur altijd extra de hoeken in te rijden. Bijv. vlak voor een gebroken lijn, of van hand veranderen, want dan kom je netter uit bij de letter waar je je figuur moet beginnen. Bij een volte bij A of C rijd je dus de eerste hoek heel nadrukkelijk in, dan passeer je de A of C en begint je volte, dus stel je je paard in met de stelling en buiging van de volte en dan mag je dus een beetje uit de hoek blijven, om je volte rond te kunnen rijden. Vlak voor je weer bij A of C komt, blijf je weer een beetje uit de hoek, je bent hier immers nog bezig met je volte. De hoek die dan na de A of C komt, rijd je wel weer extra diep door, zo wordt het verschil tussen de volte en de hoek ook goed duidelijk.
Dus niet echt de hoeken van de volte afsnijden, maar de andere hoeken extra diep doorrijden. Dit resulteerde bij bij altijd in goede cijfers voor de voltes.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 12:56

De hoeken rond je uiteraard af (kenmerk van een volte he: geen hoeken Clown ), maar je moet je wél de hoefslag een paar passen raken, misschien heb je wat teveel afgesneden op de korte zijde?