hoi, ik had een vraagje over proef 11, vorige week had ik wedstrijd en toen toen kwamen we op de discussie hoe je nu die volte halve baan moet rijde kortom hoe moet hij nou? *het gaat om de halve volte x- a , moet je vanaf x gaan wenden en bij f zeg maar op de hoefslag komen en de hoek inrijden of moet je bij x gaan wenden en pas bij a op de hoefslag komen.en hoe zit het dan met c-x halve grote volte x-a halve grote volte .. (bijv. proefje 7) moet je die ook zo rijden of gaat dat weer anders?
nou je moet bij de a of c waar je moet beginnen moet je daar de hoek al niet meer meenemen net zoals in de volte . dan draai je net als een volte naar de x toe en verander je van stelling. je doet daar vanaf x weer een halve volte tot de c als je dan bij de a begint en anders andersom. dan ga je de eerste hoek weer niet in. en daarna wel weer, dus eigenlijk rij je in totaal 2 x de hoek in en geen 4 x. . ik hoop dat het een beetje duidelijk is .
je snijd de hoek idd af, maar je komt een stukje voor F wel op de hoefslag (eigenlijk alleen maar aantikken zeg maar) en gaat dan weer van de hoefslag af, door de hoek af te snijden, en dit geld ook voor C-X X-A.... xxx
je gaat E-afwenden en dan maak je hem van af de X naar de A rond!! Je tikt inderdaad de F wel even aan maar gaat de hoek niet in! ik heb die proef namelijk ook gehad vorig weekend,, hehehe
Teken het maar eens uit op een papiertje. Er staat dat je een halve volte moet maken tussen X en A. Dat is dus een halve cirkel met een diameter van 20 meter.
Teken maar eens een rijbaan op een papiertje (in verhouding, dus bijv. 8 cm bij 16 cm lang) en maak dan met een passer een mooie halve cirkel in de ene helft van de baan. Kijk maar eens waar je op de hoefslag komt en hoe lang je daar moet blijven.
hoe je nu die volte halve baan moet rijde kortom hoe moet hij nou?
Volte halve baan is iets anders dan een halve grote volte Niet door elkaar halen want in de L1 krijg je wel (halve) voltes halve baan en dan doe je het misschien verkeerd!