Zal ik het doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Zal ik het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 18:57

Zal ik het wagen? Officieel B dressuur starten.
Ik wil het heel graag maar Josje vind altijd veel eng vooral ander terrein want als ze op het land staat (dat is ergens anders dan mijn manege) vind ze het gedeelte buiten de bak erg eng maar in de bak valt het best wel mee.
De oefeningen gaan super goed, ik rijd nu F8 op de manege dus dat is hoger dan B niveau en dat gaat altijd wel goed.

Gr. Roos

Quidou

Re: Zal ik het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:24

ik zou het gewoon doen hoor... als je vaker op wedstrijd gaat went je paard / pony er vast snel aan om op ander terrein te rijden... Ja

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 20:00

Ja dat is zo, ik ga nog een met me ouders praten en dan de aanmelding opsturen Haha! Haha! Haha! Haha!

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 20:09

Zo das snel beslist Knipoog
Ik zou het ook gewoon doen, mijn pony is ook een schijterd. De eerste wedstrijd ging verschrikkelijk, ik kreeg haar niet eens op de hoefslag, maar het gaat steeds beter! Veel succes alvast Haha!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 20:15

Gewoon doen! Gewoon eerst lekker voor de ervaring rijden. Misschien de eerste keer Hors Concour starten? Kan je even kijken hoe het allemaal gaat. En als het goed gaat ga je de volgende keer gewoon echt starten! Komt vast wel goed! Succes!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 20:19

haha ja! ik ilde het eigelijk wel maar ik wist het niet zeker.

bedankt voor de reactie's

hoe zit dat hors concour?

meer ervaringen van bange ponys?

gr. roos

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 22:18

dan doe je mee buiten mededingen toch? dus niet voor prijzen etc. puur voor de ervaring.

djennke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 22:57

jah je reid buiten mededelingen dan.. je krijgt geen prijzen ofzo.. maar je punten die je dan haalt tellen niet mee.. dus dat is b.v handig al je nog niet uit de B wil en je teveel wpten hebt.. dus als je dan eventueel minpunten haalt tellen die ook nie mee...

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 23:14

Ik zou niet HC gaan starten hoor, tenzij je geen startkaart hebt. Verliespunten rij je niet zo snel, gewoon lekker starten komt wel goed! Meestal is een wedstrijd op een groot grasveld en daar zijn inet zoveel enge dingen. Bedenk wel dat FNRS proeven vaak minder streng gejureerd worden dan B proeven.. Succes ermee, en vertel even hoe je eerste wedstrijd ging!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 23:34

zou juist gaan als je pony ander terrein eng vind. Zo kun je hem ervaring laten op doen. vooral eerst outdoor, dat is minder eng dan indoor. Tenminste volgens mijn pony. Tong uitsteken

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 07:15

ja dat weet ik Haha! maar als het goed gaat haal ik altijd hele hoge punten.
Ja daar dacht ik ook aan:D ik was laats nl. op zo'n outdoor wedstrijd en dat zag er wel rustig uit. je hoeft niet een end te lopen als je de ring binnen gaat, het lag gewoon naast het inrij terrrein dus dat is wel lekker dan heb je dat probleem niet dat ze schrikt en nog helemaal bang de ring in gaat.

Bedankt!

Gr. Roos

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:17

ach dan gaat ze maar bang de ring in! Na een paar keer wordt het echt wel minder hoor, zelf ook gewoon vol zelfvertrouwen zijn en brutaal rijden. Ook is het zo dat er heel erg veel mensen zijn die je best even willen helpen!

marijkuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:58

mijn paard was ook altijd heel erg schrikachtig op ander terein en dan vooral op wedstrijden, maar de laatste tijd is het steeds minder, het enigste wat ik doe is thuis van te voren nog ff een kwartiertje rijden en dit helpt echt, zo is ze minder gespannen en dan is ze ook lang niet meer zo druk en kan ik haar beter langs aparte dingen rijden...
Veel succes met je wedstrijden!!

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:48

sophie_kurk schreef:
Ik zou niet HC gaan starten hoor, tenzij je geen startkaart hebt. Verliespunten rij je niet zo snel, gewoon lekker starten komt wel goed! Meestal is een wedstrijd op een groot grasveld en daar zijn inet zoveel enge dingen. Bedenk wel dat FNRS proeven vaak minder streng gejureerd worden dan B proeven.. Succes ermee, en vertel even hoe je eerste wedstrijd ging!

Idd, gewoon starten. Maar Sophie in de B kun je geen verliespunten rijden, omdat ze dat gewoonweg niet weggeven. Ik geloof 116 pnt een verliespunt is, maar in de B krijg je dan gewoon GEEN winstpunt of verliespunt.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 16:02

bedankt voor de reacties! mijn moeder en ik gaan vanavond er even voor zitten en alles uitzoeken. dus als je nog een goede club weet in noord holland Bloos....

Gr. Roos