wel of geen M2 starten??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

l0esjj

wel of geen M2 starten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 17:02

ik heb nu met m'n pony 14 winstpunten in 't m1 en heb 1 selectiewedstrijd in 't M1 gereden (2e geworden) en heb nu dus nog 3 selectiewedstrijden.
alleen ik ben bang dat ik niet overkom met mijn winstpunten en dan alsnog de kringkampioenschappen m2 moet starten

dus ik dacht dan ga ik de volgende wedstrijd m2 starten maar toen zeiden verschillende mensen op concours tegen me dat het een hele grote stap is en dat je dat nooit te snel moet doen enz.(daar werd ik eigenlijk wel een beetje onzeker van Bloos ) dus ben ik benieuwd wat jullie zouden doen.
uitgestrekte draf, keertwendingen en achterwaarts zit er goet in net als de verzameling en oprichting

dus wat zouden jullie doen? en miss eventueel nog tips voor m2?

Raiza

Re: wel of geen M2 starten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:13

Ik vind het moeilijk om hier een advies in te geven. Bij sommige gaat de overstap makkelijk en bij anderen valt het gruwelijk tegen (zoals bij mij Huilen )

Met alleen uitgestrekte draf, achterwaarts en de keertwendingen goed kom je er niet.
Ook travers, schouderbinnenwaarts, contragalop etc moet goed gaan.
Ik merk dat er in het M2 nog veel meer gelet wordt op voldoende buiging, overgangen etc dan in het M1 en je overgangen moeten al minder progressief zijn.

Ik haalde in het M1 redelijke punten. Niet altijd en winstpunten, maar meestal wel. Ik heb nu 5 proeven in het M2 gereden en de punten waren om te janken. (met als dieptepunt 118 !)

Ik heb nog 1 wedstrijd, de rest heb ik allemaal afgezegd om eerst verder te trainen.
Als ik jou was zou ik een keer hors concours M2 starten om te kijken of de jury vind dat je er klaar voor bent. Dan kun je altijd nog beslissen wat je doet.

Veel succes in ieder geval.

Sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:15

Hoe is je traver en wat waren je punten gemiddeld in de M.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 17:21

m'n travers op links gaat lekker, rechts nog ietsje minder en ik rij de laatste tijd meestal tussen de 166 en 171 punt. Sb zit er ook goed in alleen in galop is hij soms wat stout.

Dat hors concours starten is idd een goed idee alleen mag je eigenlijk op een wedstrijd m1 starten en daarna een proefje hors concours m2?

Sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:32

Ik zou de stap wel durven en inderdaad H.C starten.
Je moet dan wel start coupons inleveren. En daar voor m1 starten moet je even na vragen.
Veel succes.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:35

Ik zou het gewoon proberen!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:58

l0esjj schreef:
.

Dat hors concours starten is idd een goed idee alleen mag je eigenlijk op een wedstrijd m1 starten en daarna een proefje hors concours m2?

In het springen sowieso, zie het wel eens dat mensen bijv.eerst HC M starten, en dan daarna gewoon Z springen, dus met de dressuur moet dat dan vast ook mogen....

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 18:03

[/quote]
In het springen sowieso, zie het wel eens dat mensen bijv.eerst HC M starten, en dan daarna gewoon Z springen, dus met de dressuur moet dat dan vast ook mogen....[/quote]

dat is waar maar dan starten ze eerst een klasse lager HC
en ik wil graag een klasse hoger HC starten,

ik heb wel gezocht in het regelement maar kon alleen dit vinden:
op combinaties die hors concours deelnemen is onverminderd van toepassing hetgeen is bepaald voor alle andere deelnemers.

daar wordt ik ook niet veel wijzer van Boos! zou ik de knhs kunnen mailen?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 18:11

Ik kan het je aanraden, mij punten in het M1 waren niet echt geweldig en ik heb er ook best een tijdje over gedaan. Vervolgens ging ik M2 starten en daar was ik in 6 wedstrijden doorheen, de proeven zitten voor mijn gevoel veel fijner in elkaar dan de M1 proeven.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 18:21

Ik vond de M1 weer fijner, het is echt verschillend per combinatie Ja

En als de ene kant travers niet lukt dan kan je nog makkelijk winst halen Ja

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 18:26

oke, iedereen bedankt voor de reacties
en ik ga gewoon de 2e selectiewedstrijd m2 starten
't moet tog een keer gebeuren heah Tong uitsteken
vin 't nu al spannend Bloos (glukkig heb ik daar nooit last van in de proef)

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:18

succes ermee, ik heb ook niet echt problemen gehad met de overgang, wel vind ik dat sommige jury´s vrij streng zijn vergeleken met L2/M1. Maar goed dat is pas 1 eer voorgekomen dat ik het er niet mee eens was en ik kan me vaak super in het commentaar vinden. Mijn travers is pas 1 keer voor een voldoende geweest en heb alsnog al 4 wpen gehaald. Let goed op de verzameling dat wordt nog het meest aangerekend in de M2!