Draaiboek organiseren concours

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

Draaiboek organiseren concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 09:18

Op de stal waar ik met een aantal paarden sta willen wij een onderlinge wedstrijd organiseren. Nu hebben we geen van alle ervaring met het organiseren van een wedstrijd. We willen alle stalgenoten de gelegenheid bieden mee te rijden maar ook mensen van buitenaf aantrekken om zich in te schrijven.
We bieden de klassen B t/m Z2 aan volgens het proevenboekje.

Ik weet dat hier een heleboel mensen zijn die veel meer ervaring hebben met de organisatie van een concours. Kunnen jullie me wat tips en info geven en hoe we e.e.a. het beste kunnen organiseren. Is er bijvoorbeeld een standaard draaiboek voor de organisatie van een concours?

Alvast bedankt!!!

Kelan

Re: Draaiboek organiseren concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:22

Ik weet niet of er standaard draaiboeken zijn, binnen onze vereniging hebben we wel een draaiboek. Dat wil ik je evt. wel mailen. Dat gaat wel om een redelijk groot concours (24 dressuur ringen - 2 springringen) dus misschien is het iets te veel voor jullie, maar dan kun je altijd wegstrepen wat je niet nodig hebt.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:26

stuur anders tazz een pb, zij organiseert de KNHS wedstrijden in Maasdijk, zij kan je zeker verder helpen!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:11

Zorg iig. eerst voor juryleden en ga dan pas bekijken hoeveel ringen en deelnemers je aan wilt nemen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 20:19

Je moet kijken naar hoeveel ringen je kwijt kan op je terrein. Dan kan je een schatting maken van hoeveel mensen er kunnen starten. Doe je 1 proef of 2? Da's ook belangrijk voor het aantal deelnemers. (je hebt dan nl 2 ringen nodig voor 1 groep ruiters) Pas dan de juryleden "bestellen". Wij hebben max. 30 ruiters in een ring (officieel zouden de jury's dan een korte pauze moeten hebben nog tussendoor) en hebben dat zowel 's ochtends als 's middags. Maar dan ben je wel laat klaar. Dus kijk van hoelaat tot hoelaat je de wedstrijd wilt houden. Je kan in t proevenboekje zien hoe lang de proeven duren, dus kan je zelf uitrekenen hoeveel mensen je kan plaatsen in een ring. Probeer als je combinatieringen maakt, de lagere klasses bij elkaar te doen, en de hogere. Da's makkelijker jureren. (let wel op dat je de juiste juryleden hebt, die die klasses mogen jureren) 1 op de 4 ruiters moet een prijs krijgen, en als je geen prijzengeld wil geven, moet je inschrijfgeld onder de 7,50 blijven.
Verder zou ik t zo snel ff niet weten.
Waar is die wedstrijd tzt?

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 20:40

PB me maar hoor, ik wil je wel op weg helpen. Heb alleen geen draaiboek, zit in m'n hoofd.