juryleden selectiewedstrijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sanne_

juryleden selectiewedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 20:37

hoi hoi,
ik kon het zo gauw niet gevonden krijgen in de regelementen van de KNHS en kon er ook geen topic over vinden hierzo...
Maar weten jullie misschien hoe het zit met de eisen aan juryleden op kring-selectiewedstrijden? Ik begrijp dat zij gediplomeerd moeten zijn om die bepaalde klasse te beoordelen, maar maakt het ook nog wat uit waar zij vandaan komen/van welke vereniging zij lid zijn oid? En door wie worden dit soort zaken gecontroleerd?
Alvast bedankt!

Kylan

Re: juryleden selectiewedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:54

Nee hoor, welke vereniging oid maakt niets uit voor een jury. Het enige is dat een jury zijn of haar diploma moet hebben om te mogen jureren.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:44

Dit is per kring/regio verschillend. De ene regio wil alleen juryleden van buiten de regio en bij de andere maakt het niet uit. Als het een KNHS wedstrijd is, dan moeten de jury's opgeleid zijn door de KNHS en bevoegd zijn, de klasse te jureren die ze die dag moeten jureren.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 22:01

op de kringselecties gaat het wel anders, wij hebben bv afgelopen weekend selectie gehad in kring 2 en op die wedstrijd mogen dus geen juryleden jureren die zelf uit kring 2 komen, dan moeten er dus jury's zitten uit een andere kring, op de "normale" wedstrijden maakt het niet uit.

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 23:31

oh okee...ik zal het eens binnen de kring navragen...niet dat het heel belangrijk is hoor, ik vroeg het mij gewoon even af!
anyway, bedankt!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 08:54

judithh schreef:
op de kringselecties gaat het wel anders, wij hebben bv afgelopen weekend selectie gehad in kring 2 en op die wedstrijd mogen dus geen juryleden jureren die zelf uit kring 2 komen, dan moeten er dus jury's zitten uit een andere kring, op de "normale" wedstrijden maakt het niet uit.

Ik vind ik eigenlijk dat dat zo ook moet gaan. Bij ons in de kring gaat dat jammergenoeg wel anders, daar jureren erg veel juryleden uit de kring zelf en bijna geen van buiten de kring, en dat is erg jammer en doet de selectie geen goed. Zitten maar genoeg instructeurs hun eigen leerlingen te jureren.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:27

confetti schreef:
judithh schreef:

Ik vind ik eigenlijk dat dat zo ook moet gaan. Bij ons in de kring gaat dat jammergenoeg wel anders, daar jureren erg veel juryleden uit de kring zelf en bijna geen van buiten de kring, en dat is erg jammer en doet de selectie geen goed. Zitten maar genoeg instructeurs hun eigen leerlingen te jureren.

het mag dus niet, alleen bij hele hoge uitzondering als er bv een jury afbeld op het laatste moment en er is echt geen ander te krijgen uit een andere kring, dan mag je bij uitzondering een jury vragen uit je eigen kring.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:42

Dat zijn nu de onderlinge verschillen tussen de kringen en regio's, want hiet in West Brabant is dat dus niet zo geregeld.

versace

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:44

Bij ons in de kring is het ook zo dat er juryleden van buiten de regio komen jureren. Wat ik alleen wel raar vind is dat er juryleden zitten die pas 3 wedstrijden hebben gejureerd dat heb ik namelijk met de indoor meegemaakt.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:46

confetti schreef:
Dat zijn nu de onderlinge verschillen tussen de kringen en regio's, want hiet in West Brabant is dat dus niet zo geregeld.

Dit is niet kringgebonden, het staat in het regelement van de KNHS dat er tijdens selectiewedstrijden jury's van een andere kring moeten jureren...dus ik neem aan dat kringen die zich hier niet aan houden in "overtreding" zijn.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 23:19

Ach ja, laten we maar zo zeggen dat ze hier in het zuiden regelmatig eigen regels handhaven. Vandaar dat ik geen kringselecties meer rij Haha! . In Zuid Holland zijn ze daar idd strikter mee, heb daar al een paar keer selecties gejureert.

Rozamaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:01

volgens mij wordt er meestal geprobeert juryleden van buiten de regio te krijgen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:24

Er zijn ook regio's (oei oei oei, wat zeg ik nu toch allemaal weer...... Haha!) die willens en wetens met opzet alle vroeger gemaakte afspraken met ruiters aan hun laars lappen en gewoon een hele zooi jurys uit hetzelfde DORP halen waar de regiokampioenschappen worden georganiseerd............

Netjes is toch anders.......... Nagelbijten / Gniffelen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:26

Rozamaz schreef:
volgens mij wordt er meestal geprobeert juryleden van buiten de regio te krijgen.

Volgens mij moet jij eens even een briefje schrijven aan het bestuur van de regio Drenthe........... Haha!

Die proberen volgens mij juist om zoveel mogelijk mensen van binnen de regio te charteren........ Nagelbijten / Gniffelen