vraag over A- en B-proeven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

phillien

vraag over A- en B-proeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 12:42

Ik kom net terug van de pony club, boos.
volgende week hebben we dresuur wedstrijd, ik heb geen 1 keer kunnen oefenen omdat ik geen bak meer had (er kwam nieuw zand in alleen bestuur kwam pas na ruim 2 week in actie om het vlak te maken)

Nu mag ik geen A proef doen met Yrsa en moet ik een b proef doen.
en maar kijken wat ik kan met die pony.
Yrsa is nu iets meer dan 3 maand onder het zadel denk ik.
Galop kan ze kleine stukje, maar omdat ik al een tijd geen galop heb kunen doen, beginnen we daarme overnieuw.

en uitstrekken, ik ben al blij als die pony in 1 tempo blijft in draf en voorwaarts blijft.

omdat ik geen a/b pony heb mag ik geen A proef doen, en dat terwijl vorig jaar iemand wel een A proef deed.

ik ben echt boos, ik deed mee voor de lol, gewoon simpel a proefje, maar B proef moet bijna alles in draf 6 min, ik vind dat te veel voor yrsa.

voor mij hoeft het zo niet.

ik dacht dat op officele wedstrijden jonge paarden/pony`s gewoon een A proef mogen rijden, wie kan em hierbij helpen
Laatst bijgewerkt door Karin op 22-05-05 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

liberty

Re: Spoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:52

Op offciele wedstrijden hoor je te starten wat je moet starten, dus als je een D pony hebt rij je de normale B proef voor D pony's. Anders gewoon even de galop verder trainen en dan pas meedoen...

phillien

Re: vraag over A- en B-proeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 14:41

ik dacht dat ik net al had gereageert in dit topic, zal wel iets mis zijn gegaan

het is geen officele wedstrijd, alleen van deponyclub, yrsa is rond de 1,45 (fjord net 3 jr)

vorig jaar was er wel iemand ide gewoon een a proef mocht rijden (fires die wel kon galoperen alleen de ruiter niet)
En nu mag het niet.

ik wilde pas volgend jaar B proef rijden, dit jaar gewoon simpel A proef, stappen en draven (ze kan niet lang achter elkaar draven dat vind ze heel moeilijk, ik stap erg veel met haar)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:26

joh, dan draaf je de galop gedeeltes toch gewoon! Probeer t en als t echt niet gaat dus gewoon gaan draven. Dat deed een vrouwtje bij ons op de club ook met r jonge ding. En 6 min. draven zou toch wel lukken? Gewoon niet te lang inrijden.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 19:46

yrsa houd 6 min draven achter elkaar niet vol.

inrijden kan ik dan wel schudden , maar goed ik bel nog even met iemand anders van de club, kan ik niks anders rijd ik de wedstrijd niet.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:56

kan een pony die 3 maanden is ingereden niet die 6 minuutjes (niet eens 6) even draven. ik heb paarden die pas een maand of twee waren ingereden meegenomen op kamp en die hielden dat makkelijk vol.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 22:10

en als je pony niet eens 6 min draven volhoud wat zoek je dan op een wedstrijd? ga eerst lekker thuis oefenen en ga op wedstrijd als je pony er klaar voor is...

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 22:50

het is een ponyclub wedstrijd, gewoon thuis op terrein wordt 1 keer per jaar gehouden.

Heeft hier niemand dan een A proef, een proef zonder galop of een site waar ik die kan vinden

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:56

Proeven zonder galop zijn ook met erg veel draf, ongeveer even veel als die met galop. Ik denk eigenlijk dat je je pony iets te voorzichtig inrijdt. Een pony zonder conditie moet toch wel 6 minuten kunnen draven, zeker als ze gewoon weidegang hebben. Is er iets mis met haar gezondheid? Verder, rijd je wel bij de ponyclub? Hoe doe je dat, als je maar zo weinig kan draven? Ik zou iig niet starten als dit nog te zwaar is voor je pony, eerst maar lekker opbouwen.

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:50

ik zou zegge gewoon niet meedoen als je pony niet eens 6 min ken draven vind ik dat wel erg kalm opgebouwd en ik zou zeggen ga wedstrijd rijden als jij en je pony er klaar voor zijn...
en nog iets..
ga gewoon is zijn conditie opbouwen want ook al is hij zo kort onder zadel dan nog moet hij gewoon 6 minuten kunnen draven ...zeker nog nooit gelongeerd??
en al doe je t wel veel suc-6 en in de nieuwe dressuur proeven boekjes die je op de manege moet rijden staan ook a proeven in maar daarin moet je ook veel draven...