Eindelijk weer eens op wedstrijd en eerste keer L1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Eindelijk weer eens op wedstrijd en eerste keer L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 20:15

Vandaag voor het eerst sinds september weer op wedstrijd gegaan.

Ik start altijd alleen in het buitenseizoen, maar dat was dit jaar nog niet gelukt. De eerste wedstrijd was niet op tijd aangemeld bij de KNHS en ging niet door. Toen besloot ik me in te schrijven voor een concours van 2 dagen en dat is helemaal afgelast vanwege het slechte weer. Met andere woorden: al eind mei en nog geen wedstrijd gereden.

In de B had ik vaak dat ik er niet echt aan kon rijden in de proef en dat ik veel impulsverlies had. In mn lessen hebben we daar erg op geoefend.

Dit was mn eerste keer L1. Eerste proefje ging niet goed. Kevin was kijkerig en schrikkerig. Als een soort giraffe liep hij de eerste helft van de proef door. Tweede helft van de proef ging een stuk beter Haha!. Uiteindelijk 144 punten (met op de coupon eerst een rij 4-en en 5-en en later in de proef 6-en en een enkele 7).

Tweede proef. Had net 2 onderdelen gehad. De bel. Bleek dat door een regenbuitje de jury het niet meer goed kon zien, dus toen hebben we een regenpauze gehouden. Was maar goed ook, want ik was net weer binnen en toen begon het flink hard te regenen.
Na deze interruptie weer gestart. Ik mocht gewoon weer opnieuw beginnen. Kev was ondertussen een stuk meer ontspannen en ik kon veel afgewerkter rijden. 161, dus eerste winstpunt in de L1 is binnen OK dan!.

Verder had ik in de proeven een mooi voorwaarts paard dus geen opmerkingen over impulsverlies. De lessen hebben dus succes gehad Haha!.

Goed begin van de L1 dus Haha!.

Ptries

Re: Eindelijk weer eens op wedstrijd en eerste keer L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 20:19

Mooi zeg, dat is een goed begin. Fijn dat er zoveel vooruitgang inzat. Ik heb 10 juni mijn L1 debuut, ben er best wel nerveus over.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 21:08

gefeliciteert! succes verder!!!
@ ptries ---> succes!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 13:57

Bedankt Lachen.

Ptries, het zal vast goed gaan Lachen. Ik heb beide proefjes een keer gereden zodat even duidelijk was wat vrij kort op elkaar zat Lachen.