wedstrijd probleem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

katinkaaa

wedstrijd probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 16:41

Ik rij nu al een tijdje wedstrijden. Ik ben de B nu uit dat ging allemaal prima. netjes gereden geen spanning of stress. Nee het ging keurig.

Sinds een paar keer rij ik nu L1 en sindsdien is Katinka vet druk. Als ik aan het inrijden ben loopt ze super relaxed en super netjes Pling
Totdat ze in de ring komt. Ze gaat dan heel erg opgefokt doen. En de galop daar doet ze heel erg raar in. Ze trapt dan zo met der achterbeen tegen mijn beugel aan en springt heel raar aan. (heel irri). en ze vindt alles op eens heel eng. Verward
Ik weet niet wat ze heeft en waarom ze dit doet. Terwijl ze dit nooit in de B heeft gedaan. Weten jullie misschien wat ze heeft. Te veel spanning ofzo nu ze opeens heel wat sneller achter elkaar moet doen Verward

Sullie97

Re: wedstrijd probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:18

Misschien even laten controleren door een dierenarts ofzo! Als je dat al gedaan heb en er is niks aan de hand, dan zou ik de volgende keer dat ze dat doet nog een tikje geven met je been en anders met je zweep. Dit noem ik verzet, waarschijnlijk ligt het wel aan jezelf omdat je haar niet de ruimte geeft om naar voren te springen. Wat betreft het opgefokt doen net voor de ring, maak een aantal overgangen naar stap en tempowisselingen, zo kun je haar even laten zien dat ze naar jou moet luisteren.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:39

dit hoort bij RT thuis Knipoog
maar nu je probleem:
ik denk dat het meer onbewuste spanning is van jezelf, als ze nooit zo in de B heeft gedaan en nu in de L1 wel zal jij ook wel meer zenuwen hebben...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:49

Ik heb hetzelfde gehad met mijn volbloed. In het B ging alles prima. Het L1 is echt niet zo moeilijk, maar zij kan nogal zenuwachtig worden. In het L1 kwamen de oefeningen iets sneller achter mekaar en daar kon ze niet zo goed tegen. Het heeft een paar wedstrijden geduurd.
Gewoon door blijven gaan en met wat meer ervaring komt het wel in orde.

katinkaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 10:34

owkee dank jullie wel allemaal nu weet ik tenminste eeen beetje wat er aan de hand is:D