2 proeven op concours?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_

2 proeven op concours?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 15:28

hallo,
ik ga binnenkort op concours maar ik zie dat bij 2 concoursen dat je daar 2 dressuurproeven moet rijden?
ik snap er niks van.
kan iemand het me uitleggen?

groetjesssssssssssss

Mexx

Re: 2 proeven op concours?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:31

Uh, nou dan rijd je gewoon twee proeven Afbeelding Ik begrijp niet goed wat je daar niet aan snapt eigenlijk...

Sommige wedstrijden mag je maar één proef rijden, dan rijd je de eerste proef die voor die maand in het proevenboekje genoemd wordt. Als je twee proeven mag rijden, rijd je als tweede proef de proef die die maand als tweede in je proevenboekje genoemd wordt. Je rijdt de proeven in een andere ring met een andere jury, je hebt dus 2x kans op winstpunten en een prijs. Maar je moet ook 2x startgeld betalen Knipoog

Je moet overigens geen twee proeven rijden, je mag je ook gewoon voor één proef opgeven. Maar persoonlijk zou ik dat zonde vinden, ik vind het juist veel fijner als ik twee proeven mag rijden. Wat in de eerste proef fout gaat, daar kan je in de tweede proef dan nog wat meer aan werken.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:35

Ik rijd ook altijd twee proeven dat is eigenlijk heel normaal hier dat je er twee rijd ipv een

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:38

Saartje_kip schreef:
Het geld geloof ik alleen voor N-H, die twee proven, verder in het land rij je er 1

Hoe kom je daar nou bij Verward Ik woon in Friesland en rijd ook meestal twee proeven hoor.

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:38

Het geldt geloof ik alleen voor N-H, die twee proeven, verder in het land rij je er 1

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 15:40

oohw dankje voor de uitleg:P
ik heb nog nooit 2 proeven hoeven te rijden.. maar dat is inderdaad wel handig...

het is dus in Limburg en je moet 2 proeven rijden... dus niet alleen in noord holland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:51

Oud NKB kent geen 2 proeven
NBVR kende het wel in de regio Brabant en Limburg.
Het is hier dus erg zeldzaam.

Maar wel fijn als het wel kan.
Je paard helemaal opgedoft voor 2 proeven is fijner als voor 1, plus meer kans op een wp.

Als ik dan andere hoor, ja in 6 wedstrijden de L uit of zoiets, denk ik vaak, dat zijn er hier 12 Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:02

@ Runnigkawa: Dat hoor je zo vaak bv 6 wedstrijden, maar dan hebben ze inmiddels wel 12 proefjes gestart Haha!
En als je dat dan vermeldt in het topic krijg je er nog vaak geen reactie op ook Tong uitsteken

Ik kan dit seizoen 2x 2 proeven rijden de rest is allemaal enkel. En dan heb ik in dit seizoen 9 proeven gereden Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:20

Het is bij ons vaak zo dat je als je gaat springen maar één dressuurproef mag rijden en wanneer je alleen dressuurt mag je er zoiezo twee rijden, maar soms mag je ook beide, hangt er een beetje van af waar je start..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:55

nadine14 schreef:
oohw dankje voor de uitleg:P
ik heb nog nooit 2 proeven hoeven te rijden.. maar dat is inderdaad wel handig...

het is dus in Limburg en je moet 2 proeven rijden... dus niet alleen in noord holland

Ga je naar Panningen toe dan? In Limburg is het idd niet gebruikelijk dat je 2 proeven mag rijden, maar ik hoorde dat Panningen 2 proeven heeft. Vind ik wel leuk, hopelijk gaat de rest van Limburg nou ook volgen.

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:17

Ik ga wel naar panningen daar mag je indderdaad 2 proeven rijden.
Ik hoop ook dat de rest van LB dit gaat volgen maar in panningen is geen springen he..

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:21

Hier in ZH is het ook heel normaal om 2 proeven te rijden..
Anders duurt het helemaal zo lang, vooral als je net als ik meestal 1 wedstrijd in de maand rijdt.. Dan gaat het toch 2 keer zo snel!
En als ik op uitwedstrijd bent, gaat de 2e ook meestal beter dan de eerste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 18:29

Idd lang
!x in de 2 weken in de zomer en 1x in de maand in de winter ging ik gemiddeld weg.
Nog wat varkenspest ertussen
En dan ook nog alles uitrijden.
Toch goed te doen hoor binnen een leuke tijd Haha!

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:52

Ik woon in provincie Utrecht en rijd altijd 2 proeven

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:54

Maaiikii schreef:
Ik woon in provincie Utrecht en rijd altijd 2 proeven

Ik ook.!

annetjuh1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:55

Saartje_kip schreef:
Het geldt geloof ik alleen voor N-H, die twee proeven, verder in het land rij je er 1

Nee da's niet waar. Ik woon en rijd in Drenthe en op buitenconcours is bijna altijd 2 proefjes...

Ik heb ook wel eens 2 dressuurproeven en 2 springparcoursen met 1 pony op 1 dag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:57

Volgensmij is het overal
Behalve ZO brabant en een deel van Limburg.
Hier zijn verschrikkelijk veel combinaties en is het vaak niet mogelijk 2x te starten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:43

Ik rijd dus in Limburg. Daar is het erg schaars om 2 proeven te rijden. in een jaar ongeveer 2x.

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 22:41

nee ik ga niet naar panningen maar wel naar kerkrade en beek daar moet je 2 proeve rijden
vorig zomerseizoen alleen enkel

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 22:49

ik kies meestal de wedstrijden waar je 2 proeven kan rijden, als je dan toch weg gaat, kan je net zo goed 2 keer starten vind ik Clown

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:49

Ik woon ook in limburg. Maar het komt hier gelukkig steeds vaker voor dat er twee proeven gereden kunnen worden. Ik vind dit erg prettig, want als mijn paard de eerste proef niet goed loopt, kan ik dat in de tweede proef goed proberen te maken.
Alleen jammer dat ik tot nu toe bij alle twee de wedstrijden waar ik 2 proeven kon rijden jury's had die mijn tweede proef toch altijd minder vinden. Maar ja als het gevoel maar goed blijft en dat is zeker.

5 juni in Well ook weer twee proeven.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:50

Hier in Gelderland is het bijna altijd 2 proeven. Als het maar 1 proef is ga ik er meestal niet heen Behalve de selecties das meestal maar 1 proef.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 16:44

Ik denk dat het in Limburg heel moeilijk te doen is. Laatst in Herkenbosch waren er allemaal ringen met 30 deelnemers. En dan 5 B ringen, % L1 ringen, enz. Om nog maar te zwijgen over het aantal springstarts. En dat was dan ook nog eens een 2daags concours. Er zitten gewoon zoveel ruiters in Limburg dat dat niet te doen is.
Aan de andere kant denk ik ook wel eens: er zijn verrekte weinig wedstrijden in Limburg voor die hoop ruiters. Als je nou eens elk weekend ergens kon rijden, dan was dat met die 2 proeven best wel te regelen.

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 16:55

maar dan snap ik nog 1 ding niet... van welke proef krijg je dan prijs of een winstpunt, toch niet van allebei?
kijken ze dan naar het hoogste of wat?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 20:10

Ik hier in friesland.. mag je altijd 2 Haha! ..