Mijn debuut in de B, nog tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Mijn debuut in de B, nog tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 11:10

Jaja, ik heb m'n pony nu alweer 8 jaar we hebben alweer 1,5 jaar priveles en ik vond ons nu wel een keertje toe aan een officieele wedstrijd Haha!

5 juni is het zoveer, Heemsker - Commandeurs. Erg veilig, een 'thuiswedstrijd' Haha!

Nog dingen die ik moet weten? Ik rij met een pony tussen de paarden, neem aan dat dat niet zo heel veel verschil geeft?

Moet nog even een goede cap zien te versieren (die van mij valt van narigheid uit elkaar en ik heb 'm praktisch nooit gedragen Verward zo'n casco-ding...).
Blouse heb ik, rijjasje heb ik ook, witte rijbroek uiteraard. En mooi een excuus om m'n laarzen en zadel weer te poetsen Haha! Plastron moet ik ergens hebben, zal ik deze week wel opzoeken. Wit schabrakje ook in huis.
Haarnetje/strikje moet ik ook nog halen...

Nog iets vergeten? Inrij tips? Of andere tips?

carool

Re: Mijn debuut in de B, nog tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:13

Lekker van genieten, vertrouwen hebben in je pony, dan komt het allemaal goed.

Wij zullen wel voor je duimen. Pling

Succes

carola

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:44

goed de hoeken doorrijden, netjes de figuren en overgangen voorbereiden en afwerken, en vooral; er veel plezier in hebben!

Ellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:53

enw wite handschoentjes Knipoog en heel veel succes toegewenst

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:04

Gewoon rustig proberen te blijven en rijden zoals altijd. Netjes op de letter, rechtop zitten(dat vergeet ik namelijk als ik zenuwachtig ben Koe ) en overtuigd zijn van jezelf doet al een hoop!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:18

Witte handsschoentjes! .. Vooral je zweep (als je daar mee rijdt) NIET mee nemen naar achtere... als je groet... die fout maakte ik bij mijn eerste wedstrijdje.,.. umm een voorlezer regelen als die er niet is... *was ik dus ook vergeten*

Maar natuurlijk veel plezier hebben ! Laat je ons het resultaat weten? Veel succes!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:20

goed op de letter rijden.. zenuwen onder bedwang houden en gewoon lekker je proef rijden zoals je hem thuis ook rijdt ! Haha!
Succes en laat maar weten hoe het is gegaan Haha!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 13:54

Thanks allemaal! Uiteraard doe ik verslag van de wedstrijd, ongeacht de uitslag Haha!

En witte handschoentjes moet ik idd regelen! Geweldige tip Knipoog Voorlezer ook, zou ik dus ook totaal vergeten Bloos!

Tja, zenuwen in bedwang houden wordt moeilijk want dat ben ik nu al Haha! (erg he, en dan ben je 24....)

Maar ik verwacht er gewoon niet te veel van, moeten nog een beetje in het ritme komen en mijn pony heeft vaak last van 'bakkabouters' op vreemd terrein.
Dus als ik al een normaal een heel rondje door de bak kom vind ik het al onwijs Haha! Rij verder ook gewoon voor m'n plezier, we zien wel waar we eindigen...

Urko schreef:
Vooral je zweep (als je daar mee rijdt) NIET mee nemen naar achtere... als je groet... die fout maakte ik bij mijn eerste wedstrijdje.,..

Ik rij niet met zweep, maar vind het wel een hele goede tip!

Enne, groeten was toch met rechts? Bloos

Gulpje schreef:
goed de hoeken doorrijden, netjes de figuren en overgangen voorbereiden en afwerken, en vooral; er veel plezier in hebben!

Thanks, de hoeken zullen misschien nog wel een probleempje worden. Thuis rij ik namelijk bijna altijd op de tweede hoefslag...
En overgangen voorbereiden moet ik idd ook opletten, daar heb je in de B ruim de tijd voor maar dan moet je dat wel benutten natuurlijk Haha!

Plezier dat gaat zeker lukken! Als is het maar om een paar mooie foto's te maken (vind mijn pony helemaal prachtig als ze is ingevlochten etc, maar dat vind iedereen denk wel met z'n eigen paard Haha! )

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:06

NIET STRESSEN! daar word je helemaal gek van.! en.. als je gestressd word. gaat het minder goedtenminste... heb ik altijd! dus doe goed je best! maak je geen zorgen!... tenminste.. heb je al eens wedstrijden gereden? bij de pony's?

groetjes karlijn HEEEEEL VEEEL SUCCES!!!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:12

Allereerst veel succes he! Knipoog Ben echt reuze benieuwd hoe het gaat met jou welsh poooony Knipoog
Hahah! Zal vast lukken hoor!

Meeste tips zijn al gegeven! Netjes alles poetsen, tip heb ik ook gekregen om je zadel met haarlak te poetsen en dat werkt, uitwrijven met een panty en bling bling. Geeft ook niet af aan je rijbroek (veel dingen geven bij mij af Boos! )
Maak ook je bit goed schoon, vaak zie je ruiters met gras resten eraan, bah!

Ben benieuwd naar de foto's. Gewoon lekker ontspannen je proef rijden, hoeken door, nageeflijk, aan het been houden dan moet het wel lukken hoor!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 14:33

Goed nadenken tijdens je proef, dat helpt ook heel erg! Dus echt kijken waar je heen gaat en als je bijv. een volte moet maken bij A-X-A dat je voor A heel diep de hoek in rijdt en na A hem niet inrijdt, zodat je duidelijk het verschil laat zien!
En probeer met aanspringen lekker vloeiend aan te springen en verder een flitsende, maar toch ontspannen proef te laten zien..

Veel succes!