[ZH]Concours hippique Colinsland (Tinte) 2005 18/19 Juni

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[ZH]Concours hippique Colinsland (Tinte) 2005 18/19 Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 22:51

Wie gaat hier allemaal heen?
Een aantal bij mij op stal gaan hier heen, en het schijnt best een behoorlijk groot concours te zijn.

Totaal geldprijzenpakket is €5000-,

Ik heb vandaag mijn coupons de deur uitgedaan, 29 mei heb ik eerste nog selectie, mocht ik die niet goed rijden, start ik op Colinsland L1, rijd ik wel goed, waarschijnlijk nog B.

Michelle77

Re: [ZH]Concours hippique Colinsland (Tinte) 2005 18/19 Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 00:00

Ik doe uiteraard mee, samen met de eigenaresse van Olivier (we zijn lid van het Colinsland Knipoog ) Misschien durven we elkaar nu wel aan te spreken.... haha

Oja, we starten beiden M1

en het is inderdaad een groot concours, (vorig jaar 4 gewone ringen en 2 Z ringen en als ik het goed begrepen heb zijn er nu meer ringen, maar aangezien er meer mensen van de vereniging op bokt zitten wordt ik ongetwijfeld gecorrigeerd als het niet goed is haha)

Er is ook een demonstratie van Arabian Horses. Bovendien is er ook een Z kur op muziek, ik geloof (ik weet erg weinig zeker merk ik Knipoog) alleen op uitnodiging

t was vorige jaren erg gezellig, dus vooral allemaal komen!!!

www.rvhetcolinsland.nl

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:45

Echt een heel goed georganiseerd concours!!! Ben er de eerste editie bij geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:51

Dat komt wel goed hoor denk ik michelle Knipoog
Er start van onze stal in ieder geval iemand Z2 (als de tijden gunstig zijn, rijd ik waarschijnlijk met haar mee) er start iemand L2, en ik weet niet wie er nog meer allemaal mee doet. Ik heb er wel zin in, ik weet nu wel iig dat jij het echt bent

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 22:35

Ja, ik ben ook van de partij, is nl het concours van m'n eigen vereniging. Bij de dressuur zit ik als het goed is een dagdeel te schrijven bij de Z-ring, het andere dagdeel moet ik zelf starten in de M2. En zondag ga ik voor 't eerst officieel springen met Duvel. Dat zou eigenlijk vorig jaar al gebeuren, maar een week voor het concours lazerde ik op een ander concours van hem af op een dressuurhekje en werd afgevoerd naar het ziekenhuis met een deels ingeklapte long en 5 gebroken ribben.
Vorig jaar heb ik dus alleen een stuk van het springen als toeschouwer meegemaakt, ik hoop dat ik dit jaar het hele concours ook als deelnemer kan meemaken.
Het jaar daarvoor was het voor 't eerst en toen vond ik het al erg leuk.
Volgens mij zijn er trouwens weer 6 dressuurringen, meer kunnen ze ook niet echt kwijt op het terrein, meer ringen betekent immers ook meer trailers en dus meer ruimte nodig op het parkeerterrein.
En als ik me goed herinner werden er op de vrijwilligerslijst 2x 6 schrijfsters gevraagd.
Wel weet ik dat ze het springen op de zondag dit jaar voor 't eerst in 2 ringen doen, dat was de eerste 2 keer in 1 ring.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 02:18

ik dacht me nl te herinneren van de ledenvergadering dat Robin zei dat er meer dressuurringen zouden zijn

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:21

Nou, dat zou kunnen, daar was ik nl niet bij, ik had endere bezigheden die avond.

Het wordt vast weer een erg leuk concours, ik heb er iig erg veel zin in! Ik hoop dat Duvel er dan ook een beetje zin in heeft, zou wel weer eens een punt willen rijden, ipv elke keer in de 150 maar net gee winst (2x 154, 1x 155, 2x 150 en 1x 52 in m'n laatste drie wedstrijden).

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:32

hoeveel punten heb je int M2 dan?? kijk maar uit, strax haal ik je nog in....Knipoog

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 18:03

Ik heb er pas 1. Je komt me maar inhalen hoor! Ik heb geen haast. Ik hoop natuurlijk wel verder te komen dan dit, maar zolang de scores zo blijven kan ik er nog wel mee leven. Ken ook mensen die in de M2 na een paar winstpunten ineens terug vallen naar 136 of nog lager, en dat dan 4-5 wedstrijden achter elkaar. Dat is vervelender dan dit, denk ik.
Ik vind de M2 zelf best een lastige klasse en we rijden ook gewoon nog niet goed genoeg voor winst, het is niet zo dat ik super rijd en dan geen punt krijg hoor, het is het gewoon nog nèt niet.
Er zit elke wedstrijd wel verbetering in, alleen meestal nog net niet genoeg. Maar dat maakt niet uit, ik zie wel waar we komen, we doen ons best en we hebben er nog plezier in, dat is voor mij het belangrijkste!
Maar wie weet, groot concours waar veel te zien valt, heb ik net dat beetje extra inpuls in Duvel zitten dat het wel lukt! Dat zou leuk zijn, toch?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 18:40

de sfeer is er wel naar ja! grote entourage doet vaak veel voor een paard ja!!!

voorlopig zijn oli4 en ik er ook echt nog niet aan toe (wendy haar woorden, nou we moeten maar flink gaan oefenen, tis augustus voor je t weet... haha enne die galop moet toch echt beter wil je een beetje zo door blijven rijden als nu int M1...) maar tis zo hard gegaan, heb er nu al 9 in 9 proeven! gelukkig loopt ie buitenwedstrijden vaak veeeel beter dan binnen en als ik zie hoe we vorig jaar in korte tijd enorm vooruit zijn gegaan....

jammer dat ik op tinte concours niet al M2 start, anders zouden we met zn 4en van tinte starten!! nu gaan As en ik lekker tegen elkaar rijden hahahaha!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 23:17

Ik ben ook van de partij als groom van Shanna Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:11

miesie schreef:
Ik ben ook van de partij als groom van Shanna Haha!

Eindelijk Haha!

San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:16

Tot wanneer kan je je nog opgeven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 13:01

Nou het is nu pas mei, dus ik denk wel dat dat gaat lukken?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 13:04

Ik geloof Dat de inschrijving 5 juni sluit, maar ik weet niet of er nog plaats is. Anders moet je even bellen. Het nummer staat als het goed is in de P&S of anders in de wedstrijdkalender op www.knhs.nl.
Anders moet je even pb'en, dan stuur ik je het nummer wel even door.

San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 14:52

Oke, ga straks even vragen of mn ouders dan ook kunnen, en dan ga ik vanavond even bellen!

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 15:12

Hier meld zich nog iemand die dit jaar weer van de partij is.

Het is inderdaad een goed georganiseerd concours en altijd reuze gezellig.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:43

hardi schreef:

in welke klasse startj e dan hardi??

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 10:08

Michelle77 schreef:
hardi schreef:

in welke klasse startj e dan hardi??

Ben nogniet zover als jou en Marije hoor. (maar komen eraan Tong uitsteken )
Start samen met mijn zus nu L1. Jij kent ons wel van Tinte. Ons paard ken je ook. (Niwiona) De eigenaresse van Olivier kennen wij ook en zij kent ons.
Jij hebt toch in het verleden altijd op Dusty gestart?

Gr,

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 10:13

Gaan er trouwens ook nog mensen springen dit jaar op het concours?

Mijn zus (droefje hier op bokt) springt voor het eerst KNHS, dus B.
Ben benieuwd hoe dit gaat. Ikzelf ben niet zo'n springwonder, dus ik moedig wel aan op zondag de 19de. Haha!

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 10:17

he luitjes.

ik doe ook mee.
ik heb er nu al zin in hoor.
ga dit jaar ook voor het eerst meespringen.
Ben benieuwd. moet zeggen dat ik meer tegen het springe op zie dan het dressuren, maar het komt goed.

He Marije. niet van Duvel vallen he, anders takelen we je wel ff op je paard.

Groeten een Colins-lander.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 10:42

[/quote]

Start samen met mijn zus nu L1. Jij kent ons wel van Tinte. Ons paard ken je ook. (Niwiona) De eigenaresse van Olivier kennen wij ook en zij kent ons.

Gr,[/quote]

Haha tuurlijk ken ik jullie, wel een leuke uitleg hoor (als je alleen jullie naam had gezegd had ik t ook wel geweten hoor, of t woord tweeling.... haha)

ik heb idd altijd op Dusty gereden. We mochten M2 starten, maar ik ben toen gestopt, heb zelfs het jaar niet afgemaakt, had t een beetje gehad, was iets te groot en dat waarderen de meeste jury's niet zo helaas.

Heb wel zin in juni, elke week lekker op concours!!! maare wij houden het bij dressuren, springen is voltooid verleden tijd haha

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 10:55

Michelle77 schreef:

Gr,
[/quote]

Haha tuurlijk ken ik jullie, wel een leuke uitleg hoor (als je alleen jullie naam had gezegd had ik t ook wel geweten hoor, of t woord tweeling.... haha)

ik heb idd altijd op Dusty gereden. We mochten M2 starten, maar ik ben toen gestopt, heb zelfs het jaar niet afgemaakt, had t een beetje gehad, was iets te groot en dat waarderen de meeste jury's niet zo helaas.

Heb wel zin in juni, elke week lekker op concours!!! maare wij houden het bij dressuren, springen is voltooid verleden tijd haha
[/quote]

Ikzelf heb het springen wel weer opgepakt. Nu alleen nogmaar onderling. Na een aantal keer flink te zijn gelanceerd, heb ik toch nog steeds een beetje de schrik, maar gaat echt steeds beter.

Leuk hoor dat je in juni zoveel kan starten. Wij hebben zelf geen vervoer, dus ben je afhankelijk van anderen. Moet zeggen dat dat best goed gaat. Je kan alleen niet ieder week.

Start jij op het concours 2 proeven?

Ben benieuwd wat de starttijden straks zijn. Dan kom ik je zeker aanmoedigen.

Nog even over die uitleg van mij. Creatief ben ik he? Haha!
(Ben nooit zo handig met het omschrijven van iets. )

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:24

Ik heb ook mijn startcoupons ingeleverd voor het springen!
Een jaar later dan gepland zullen Duvel en ik dus eindelijk ook ons debuut in het springen gaan maken. Ik ben heel erg benieuwd...
Was trouwens ook niet van plan om nog te gaan vallen, heb de kur op muziek op het Groene Dak ook maar niet ingeschreven dit jaar (wilde ook geen ruzie met Michel, haha).
Overigens heeft Wodan me van de week wel bijna een gebroken arm of ribben geschopt, hij ging er gelukkig net tussendoor, anders had ik dus alweer pech gehad dit jaar...
Komen er nog meer bokkers naar Tinte dit jaar? Is echt heel gezellig concours hoor!

Oja, mijn instructrice, Sandra Zoutendijk doet als het goed is ook mee in de M1. Volgens mij rijdt ze 1 proef. Ze heeft nl een redelijk jong paard, maar mag niet lager dan M1 beginnen (ivm start op ander paard in ik meen Pr. St George). Hij loopt wel heel goed, maar als ze steeds twee proeven start, moet ze zo snel over, omdat ze dan teveel winsptunten heeft en ze wil hem eerst meer concourservaring op laten doen en wat volwassener laten worden, voordat ze hoger met hem gaat starten.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:15

Was dat toen je met Wodan aan het wandelen was?? ik reed je vorobij en zag m flink steigeren!