een paar domme vragen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

een paar domme vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 12:32

Eigenlijk voel ik me best dom op dit moment Bloos
28 Mei hebben flash en ik onze 2e wedstrijd in Didam.
Nu gaat er alleen niemand mee, alleen mn vader (die totaal geen verstand heeft van paarden of wedstrijden).
Maar hoe gaat het, als ik daar aankom in Didam? moet ik me dan ergens aanmelden? En hoe kom ik aan mn puntenlijst?
Sorry de vorige keer was er iemand mee die dat deed, ik weet echt niet hoe dat nou moet gaan? Sorry maar ik wil gewoon goed voorbereid daar heen kunnen Haha!

Frantic

Re: een paar domme vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:45

Probeer een clublid o.i.d op het terrein om hulp te vragen.
Meestal moet je je melden op het secretariaat en evt betalen.

Als je op je paard zit zoek je de ringmeester en vraagt hoeveel er nog voor je zitten( weet in welke ring je moet rijden)

Zet je vader bij de ringmeester zodat hij op kan letten.

Rij de proef uit je hoofd.
Zet je paard op de trailer en ga naar de tent(met koffie e.d.)

Kijk of je mensen met roze briefjes ziet wapperen en vraag waar ze liggen. Zoek ook even op de voorlopige uitslagenlijst hoe je ervoor staat. Die hangen vaak dichtbij de rekenkamer.

Maar als je dus een bekende ziet kan die je mooi helpen.

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:46

als je aankomt vraag je gewoon naar het wedstrijdsecretariaat, daar meldt je je en betaal je. Vraag of het eventueel in of uitloopt en hoe laat ze ongeveer de prijsuitreiking plannen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:02

En vraag of iemand die je kent en die daar rondloopt of ze je willen voorlezen!!! Vaak ben je door de wedstrijdspanning zo je proef kwijt!!!

jetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:07

heej

helemaal niet dom hoor, die vragen! je kunt het toch niet weten als je nog niet eerder op wedstrijd bent geweest? ik zal je proberen een paar tips te geven, zelf rij ik al vier jaar wedstrijd, maar ook mijn eerste wedstrijden waren een beetje in de soep gelopen, dat is te verwachten...

je belt eerst naar de wedstrijd, of je kijkt op internet hoelaat je moet rijden, zorg dan dat je op de wedstrijddag minimaal een uur van te voren aanwezig bent.

als je er bent ga je je eerst aanmelden bij het secretariaat en betaal je, je vraagt dan eventueel meteen of het in- of uitgelopen is. en in welke ring nummer je moet rijden

daarna ga je (hoelang je er ongeveer voor nodig hebt..) losrijden. let wel op dat het opzadelen een beetje onhandiger gaat en het dus wat langer duurt dan thuis.

zet je paps bij de ring waar je moet rijden en laat hem in de gaten houden wanneer jij aan de beurt bent.

je kunt je proef uit je hoofd rijden, maar de kans is groot dat je hem vergeet, door de spanning enzo, dus is het slimmer om iemand die daar rondloopt te vragen om voor te lezen, er zal heus wel iemand zijn die dat wil doen (vraag het wel op tijd!!)

als je twee proeven rijd ga je tussendoor ff stappen ofzo, je pony is al los en je hoeft dus eigenlijk niet nog een x los te rijden, anders loopt tie niet meer in de proef...

als je klaar bent kun je vragen wanneer de punten bekend gemaakt worden, vaak is dat aan het einde van je klasse...

ik hoop dat je er wat aan hebt en ik wens je veel succes en wedstrijd plezier!!!!!

(nog 1 tip: verwacht niet teveel van je 1e wedstrijd, anders heb je veel kansdat het tegen valt)

groetjes, jetje

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:13

Ik weet niet hoe handig paps is, anders kun je paps ook nog het paardenpaspoort/startkaart geven. Dan kan paps je aanmelden bij de jury als je de ring in mag. Soms willen die de inentingen zien of de startkaart dus dat kan paps dan regelen Lachen.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:25

even tussenhaakjes ..... vragen zijn nooit dom, antwoorden daar en tegen kunnen soms wel heel dom zijn Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 18:11

Nog een tip als je een voorlezer zoekt, biedt gewoon een euro aan! Zeker jonge meiden willen die graag verdienen.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 19:03

Iedereen super bedankt voor de tips!
Iemand had al aangeboden om me voor te lezen (ik zou dan bij haar lezen) Alleen ik ben vergeten wie... Koe
het is trouwens mn 2e wedstrijd Tong uitsteken
Maar dus eerst aanmelden bij het secretariaat, (ik hoef niks aan de jury te geven ofzo?) en na mijn klasse moet ik zelf ff zoeken waar ik mijn punten kan halen...? Dat is het zo'n beetje?
Natuurlijk zal ik er op tijd zijn, er kan zoveel fout gaan en niemand mee die verstand heeft van paarden.........dat vind ik echt oliebol gewoon.....

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 19:16

Je moet soms je startkaart en paardenpaspoort laten zien aan de jury, dus die moet jij (in dit geval zal ik die lekker aan paps afgeven) meenemen.

En veen succes natuurlijk!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:39

Meestal staat er wel op een bord of bij het secretariaat (vaak in een keet ,tent,of kantine van de manege te vinden) waar staat aangegeven hoe laat je uitslag is en waar je de coupons kunt halen.Vraag anders degene die voor jou heeft gereden of die wilt voorlezen.Of gewoon de dichtsbijzijnde aardige mevrouw/meneer met een boekje Haha! .En als je dus aankomt dan ga je kijken waar je ring ligt en waar je kunt losrijden, je meld je even bij het secretariaat (gewoon je naam + de klasse zeggen) dan vraag je eventueel of er nog uitvallers zijn zodat je weet of je rustig aan kunt doen of dat je even moet opschieten.Als je tijd over hebt dan drink je nog lekker wat.Als eenmaal aan het rijden bent dan hou je dus via de ringmeester of andere deelnemers in de gaten of je al aan de beurt bent.Voor je je proef start meld je dus te paard bij de jury en zeg je je naam en die van je paard.Dan zegt de jury dat je mag beginnen ( of dat je nog eventjes een rondje mag draven in de ring ) Hij geeft een teken door middel van een belletje of door zijn hand op te steken.Dan begint het voorlezen en kun je dus bij A-X binnekomen Knipoog
Heel veel succes!!

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:59

Succes met je wedstrijd! En als je je paps vaak meeneemt wordt hij vanzelf handiger Tong uitsteken

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 15:18

Citaat:
Succes met je wedstrijd! En als je je paps vaak meeneemt wordt hij vanzelf handiger

Dankuwel! Haha!
Maar paps vaker meenemen?? Hij baalt nu al gigantisch dat hij me moet brengen........ Nee, meestal brengt mn buurman me, maar ja volgende week kan hij niet...