kring wedstrijd? clubtenue?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loonie

kring wedstrijd? clubtenue?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 09:40

hoi hoi.

ik heb een brief gekregen over alle kring wedstrijden en de regio kampioenschappen maar ik heb wel een paar kring wedstrijden gereden allen wel gewoon met mijn jasje.
ze zijden dat het opzich best wel mocht.
maar op dat papier stond ook dat het wel verplicht is.
ik heb wel een clubteneu allen vind ik het rijden in mijn rij jasje wel veel mooier!

wat doen jullie altijd?

groetjes ellen
Laatst bijgewerkt door Lielle op 19-05-05 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo in titel

XUlyssesX

Re: kring wedstrijd? clubteneu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:08

met kring is het verplicht dus ga ik altijd in clubteneu

blauwe broek met blauwe trui met het logo de welleruiters erop

Puera

Re: kring wedstrijd? clubtenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 17:42

Klopt, op kringwedstrijden moet je het clubtenue dragen. Dus voor ponyruiters geld dat de betreffende clubtrui (of bodywarmer), tenzij je in de Z rijdt. Dan mag je een jasje aan.
Op CH's mag je in jasje rijden. Ik weet niet precies of dat de kleur van het clubtenue moet zijn zoals bij de paarden (naar mijn idee lijkt me het logisch) maar veel zie ik het niet.
Over het algemeen wordt er veel door de vingers gezien maar kijk niet op als er toch iemand vervelend gaat doen omdat een ruiter zich simpelweg niet aan de regels houdt.
Ik rijd zelf bij de paarden dus ik rij altijd in jasje. Veel ponyruiters vinden een jasje veel mooier om te rijden. Nou, ik zou graag in een clubtrui rijden. Je hebt veel meer bewegingsruimte, het zweet minder dan zo'n strak jasje. Vooral op warme zomerdagen. Als je trui vies is, gooi je 'm veel gemakkelijker in de wasmachine dan zo'n duur jasje. Ik heb dan gelukkig een wasbaar exemplaar maar je hebt ook jasjes die je alleen maar mag stomen. Kost je ook weer extra. Om niet te spreken over de aanschaf van die jasjes. Dat is ook niet kattenpis. Een jasje staat wel netjes maar ik zou er ook geen problemen mee hebben om in een trui te rijden.