Hoe vind ik 't wedstrijdverleden van een paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Hoe vind ik 't wedstrijdverleden van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 23:28

De titel spreekt voor zich...
Ik heb ooit wel gehoord dat je via internet (knhs-site?) kan vinden wat je paard in het verleden ooit heeft gereden (bij L+3wp dressuur of zo).
Maar het enige dat ik kan vinden is de huidige stand van een bestaande combinatie, via de knhs-site.
Maar als je bijvoorbeeld een paard koopt, moet je daarmee starten in de laagste gezamenlijke klasse (jij L, paard M, dan moet je L starten), dus het is wel handig als je het op kan zoeken.
En dan zoeken op 'levensnummer' of stamboeknummer of zo, want het combinr ken je dan niet?
Wie weet hoe dit zit??

Avelienvd

Re: Hoe vind ik 't wedstrijdverleden van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 23:34

Ik heb het opgezocht van een nakomeling van de oude merrie van ons en heb gewoon gebeld en heb alle informatie gekregen.
Heb wel het levensnummer genoteerd en doorgegeven.

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 00:34

Chipnummer noteren, de KNHS bellen en vervolgens rollen alle gegevens uit de computer

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 15:12

Hmm, t ging niet om mijn paard, maar zn eigenaresse heeft inmiddels gebeld. Bij de KNHS hebben ze alleen maar gegevens vanaf 1997, en t betreffende paard is al oud, en heeft zn carierre vóór die tijd gelopen. Daar is dus helaas niet meer achter te komen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:58

nou, ze hebben mijn gegevens nog van 1993, dus dat klopt niet helemaal. Dat zijn mijn hoogst behaalde satanden destijds, mss dat ze die wel bewaren. Overigens moet je in de hoogst (en niet de laagst) gemeenschappelijke klasse starten.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:56

voor een paard geldt toch hoogst gemeenschappelijke klasse, voor de ruiter geldt dit altijd.... maar voor een paard geldt dit toch maar een beperkte tijd?
Of gaat het hier niet om?

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 13:19

Bij de KNHS zijn de gegevens van best lang geleden aanwezig. Op basis van het levensnummer van het paard (stamboeknummer) kunnen ze deze vinden. Ik ben eens gestart met een al wat ouder paard dat volgens de eigenaren van dat moment geen wedstrijd verleden had. Kreeg keurig netjes een brief dat ik in een te lage klasse was gestart omdat het paard ook al een prsetatie op z'n naam had.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 23:41

Moet ik wel ff zeggen dat het een paard van 23 betreft haha. We mogen m lenen voor een studentenwedstrijd, en nu blijkt dat ie echt alles kan, pirouettes, appuyementen, keertwendingen, alles. Dus hij schijnt ooit Z te hebben gelopen. KNHS zegt dat zij t niet meer weten. Huidige baasje heeft m gekocht, daarvoor heeft ie 10 jaar op een wei gestaan of zo. Maar hij kan alles nog, echt leuk!