Droomdebuut Sunrise en Imke Schellekens

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Droomdebuut Sunrise en Imke Schellekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:43

Citaat:
Droomdebuut Sunrise en Imke Schellekens 16-05-2005

Met een derde plaats en een overwinning hebben Imke Schellekens-Bartels en de merrie Sunrise een droomdebuut gemaakt in Wiesbaden

Zojuist startte Imke Schellekens als laatste deelneemster in de Kür op de prachtige Kürmuziek waar haar moeder Tineke de KWPN-hengst Jazz zo voornaam op naar binnenreed. Cees Slings en Victor Kerkhof maakten een nieuw intro en de muziek bleek Sunrise wonderwel te passen. Het werd lest best: met 75,575% pakte Imke net de overwinning op de 75,400% van Grand Prix-winnaar Sterntaler Unicef en Ann-Kathrin Linsenhoff! Niet helemaal foutloos, niet helemaal zonder spanning, maar wel met voldoende vertrouwen om de Kür zonder grote problemen door te komen en met veel uitstraling.

"Wat een droomdebuut, acht maanden na de Olympische Spelen weer meedoen met een nieuw paard en dan zo scoren", verzuchtte moeder en trainster Tineke.
In de Grand Prix eindigde Imke als derde (70,25%) en stond Emma Hindle, de nieuwe eigenaresse van Imke's Olympische paard Lancet met een paar puntjes meer op plaats twee met haar andere hengst Wie Weltmeier (70,79%).
"'t Was even raar om gewoon met elkaar te praten over Lancet, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Emma zei eerlijk dat ze er soms te veel druk op zet en dat Lancet dan helemaal afslaat, zoals in München gebeurd was vorige week", vertelde Imke.

Bij de Kür op muziek kreeg de Britse Emma ook problemen met Wie Weltmeier. De hengst blies zich helemaal op van de spanning door de spannende omgeving met het felle kunstlicht en de combinatie werd laatste.

(CvA, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

figora

Re: Droomdebuut Sunrise en Imke Schellekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:10

Super! Ik wens haar echt alle goeds!

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:16

Jaaa leuk he voor haar na de verkoop van Lancet is dit een extra opsteker!!! Ik vind het erg goed hoor hopelijk worden ze nog veel beter.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:32

Wow Imke gaat al goed van start zeg!
Wat moet dat een heerlijk gevoel geven!