Bodyprotector B dressuur paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pyrrhus

Bodyprotector B dressuur paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 15:08

Hallo ik heb even een vraagje. Mag je in de B dressuur bij de paarden een bodyprotector aan tijdens de proef??

Binnenkort ga ik met mn jonge paard voor het eerst op concours. Nou is het nog al een heethoofd en wil ik dus eigenlijk wel mn bodyprotector aan voor het geval dat. Maar als het niet mag dan trek ik hm gewoon uit voor ik de proef in ga.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 18-05-05 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo in titel

MilesNF

Re: Bodyprotecter B dressuur paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:17

Ja, het mag wel.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:19

Ja, dat mag. Je mag zelf weten of je hem over of onder je jasje wilt dragen.

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 17:33

Nou dat is mooi!! Dank jullie wel voor jullie reactie!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:30

BHet is bij ons in de kring( dat is dan wel pony's maar toch) zelfs echt niet raar om in de B met n BP te starten... je ziet het nog wel aardig veel en met springen al helemaal!!!

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:06

Ja dat mag. In het springen zie je het al steeds vaker (vooral bij de pony's) en in de dressuur af en toe.
Zelf vind ik het een beetje overdreven Bloos

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:52

Overdreven? Veiligheid gaat voor alles!
En ik vind het heel verstandig van je dat je een bodyprotector aan doet, zeker bij de paarden zie je het niet veel omdat het niet mooi staat. Verward Petje af voor je, aan jou zouden veel meer mensen een voorbeeld moeten nemen!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:02

Ik vind het absoluut niet mooi, maar als je een paard hebt dat nogal eens een rare sprong wil maken vindt ik het geen raar besluit hoor. Daarin ben ik het in principe wel met Neonlight eens.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:14

Remember schreef:
Ik vind het absoluut niet mooi, maar als je een paard hebt dat nogal eens een rare sprong wil maken vindt ik het geen raar besluit hoor. Daarin ben ik het in principe wel met Neonlight eens.

ik ben het ook met jullie eens ik heb ook net een jong paard gekocht en ik ga daar eerst ook zeker met body protector op rijden ik wil het risico niet lopen om er eens per ongeluk af te vallen en mijn rug te breken. ik rij met mijn pony altijd bij het springen op concours en les met de protector.. ik vind het niet bepaald lelijk maar ook niet mooi... ik denk gewoon om mijn eigen veilig heid.. ik ben nog maar 1 keer gevallen maar mijn pony gleed uit en viel midden in de hindernis en rolde over mij heen ik had mijn rug op de hindernis balk en op mijn buik mijn pony... ik heb niets gevoeld en alles was goed gekomen..( ook met mijn pony) dus .. ik was blij dat ik hem om had anders hadden die balken me rug behoorlijk pijn gedaan. ook met dressuur kun je lelijk vallen hoor meid ik vind dat je er alleen maar goed aan doet toppie meid!!!! Haha!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:15

Het is absoluut niet overdreven, het ligt aan je pony en aan jouw rijervaring!

Ik heb er nooit mee gereden, maar mijn huidige merrie (wil springen) is nogal 1tje met teveel bloed, schiet snel in stress en dus soms ineens onvoorspelbaar. Nou doe mij maar zo'n ding (heb hem thuis liggen).

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:58

Het mag inderdaad en lijkt me alleen maar verstandig, alleen al omdat je jezelf dan veiliger voelt. Misschien kun je daardoor met wat meer lef rijden en gebeuren er daardoor juist minder snel ongelukken. Gewoon lekker met bodyprotector rijden, eigen veiligheid voor alles!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:05

andrea16 schreef:
Ja dat mag. In het springen zie je het al steeds vaker (vooral bij de pony's) en in de dressuur af en toe.
Zelf vind ik het een beetje overdreven Bloos

overdreven.........tot je tot 2x toe erg ongelukkig terecht bent gekomen en de laatste keer 9 weken in het ziekenhuis hebt gelegen en niets meer kon...................dan is het niet meer overdreevn hoor.
Mag blij zijn dat ik weer op een paard KAN zitten......... Knipoog

Ik ga met Maddox over een tijdje (als we wat beter zijn Knipoog ) ook starten en ja, dan gaat ook mijn bodyprotector over m'n jasje

Uriel4ever

Re: Bodyprotector B dressuur paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:28

Vind dat je dat voor je zelf moet uitmaken als je 1 draagt of niet , moest ook met zo'n heethoofd rijden zou ik ook zo 1 aandoen hoor ! helemaal niet overdreven .
Ik weet eiglijk niet of je het mag aandoen maar ik denk het wel Lachen

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:38

ik heb er zelf ook 1tje een rode ik vind hem best wel mooi EN veilig!

Afbeelding
dit is hem...

ik draag hem trouwens alleen bij springen Ik het bij dressuur toch niet zo mooi lijken, maar het zou wel beter zijn Knipoog

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 15:33

Zoals hierboven al meerdere keren gezegd is, dat mag. En daarbij mag je zelf weten of je hem over of onder je jasje aan doet.
Ik heb vorig jaar in de M2 bij de paarden met BP gereden. Niet zo zeer omdat ik Duvel niet vertrouwde, maar omdat ik een paar maanden daarvoor gevallen was en 5 ribben had gebroken. Ik mocht als ik geen pijn meer zou hebben na 6 weken wel weer paardrijden, maar moest wel nog erg voorzichtig doen, aangezien botbreuken na een maand of 3-4 pas weer helemaal hersteld zijn.
Ik heb dus tot 4 maanden na het ongeluk alleen maar op een paard gezeten met BP aan. En inmiddels wilde ik ook weer gaan starten, dus dat heb ik ook met BP aan gedaan.
Toen de 4 maanden weer voorbij waren, heb ik het weer afgebouwd met dressuur, vooral ook omdat ik merkte dat ik toch losser in mijn rug zat zonder bodyprotector en daardoor minder zat te stuiteren, waardoor Duvel beter loopt.
Met springen draag ik hem wel altijd.
Je hebt maar 1 lijf en als het kapot valt, kun je jezelf toch voor je hoofd slaan als je zonder BP gereden hebt!