[JV] Jury in de kou....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gerrie

[JV] Jury in de kou....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 22:34

Ik wil even wat delen met de jury's onder de bokkers...

Vandaag als schrijfster oa het volgende meegemaakt:combinatie is haar proef aan het rijden als de jury plots tot de ontdekking komt dat de combinatie een niet toegestaan hoofddeksel op heeft!(doppie)

Oeps, wat te doen?

Twijfel slaat toe...toeteren of niet?

Vreemd dit is haar tweede proef,heeft de eerste jury het niet opgemerkt?

Laat maar doorrijden....

Zal ik haar na de proef wel aanspreken...

Aldus geschiedde..
Ze had er zogenaamd geen weet van dat ze verkeerd zat en nam het enigzins sportief op dat er werk van gemaakt zou worden ...aangezien het in de eerste proef niet opgemerkt was en het aldaar opgedane wp kon bijhouden.

Hoe hadden jullie gehandeld, en hoe staat dit beschreven in jullie juryhandleiding??

Ben erg benieuwd naar jullie reacties Haha!

Exit13

Re: [JV] Jury in de kou....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:42

Geen jurylid, maar is het niet zo dat dit telt als een vergissing als de jury het niet op tijd opmerkt en er -2 gegeven moet worden?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 22:46

Ik ben ook geen jurylid maar wat ik ervan weet is dat er een -2 gegeven kan worden over het gereden zijn, niet over het niet opvolgen van de reglementen van een ruiter/amazone...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:14

OK hier is HET ENIGE JUISTE ANTWOORD........

De jury moet binnen 3 onderdelen de proef stil leggen. Dan krijgt de amazone een minuut (dacht ik zo) om een juist hoofddeksel op te doen. (Dat lukt eigenlijk nooit). Vervolgens wordt de combinatie UITGESLOTEN .... (2 verliespunten dus).

Als de jury het pas ziet NA 3 onderdelen, mag de jury de proef niet meer stillegen. De combinatie rijdt de proef uit, maar krijgt 2 aftrekpunten op het totaal.

Tot zover het OFFICIËLE gedeelte.
Op de jurybijeenkomst in april meldde Adriaan Hamoen dat deze regel toegepast hoort te worden.
ECHTER........ in het geval de jury het niet ziet binnen 3 onderdelen is het WEL zo netjes om die 2 aftrekpunten NIET te geven, maar om die aan JEZELF (als jury dus) te geven, omdat je gewoon niet goed opgelet hebt.......... Ja

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:18

CGJ heeft gelijk, behalve over de minuut volgens mij....

Officieel moet je de amazone uitsluiten (als je het tijdig hebt gezien), maar ik denk dat ik mijn collegajurylid niet zou willen afvallen. Ik zou de amazone na de proef bij me geroepen hebben en vertellen dat ze de volgende keer met een ander hoofddeksel moet starten.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 23:19

Vreemd toch dat een ruiter nog de hand boven het hoofd gehouden wordt door die vermaledijde KNHS?
Het gaat toch om 'veiligheid...'

" Iedere " ruiter hoort te weten hoe ie op concours verschijnt zo niet dan Whoosh!

Maar dat is mijn bescheiden mening Haha!

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:22

Gerrie schreef:
Het gaat toch om 'veiligheid...'
Is na de tweede proef toch geen probleem meer??

Wordt een keer een regel in het voordeel van de ruiter uitgelegd, is het weer niet goed Cool

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 23:27

Deze ruiter was niet voor het eerst van haar leven op concours... en de regel dat je t/m M2 met veiligheidscap/helm moet rijden is uitgebreid in de P&S behandeld..

Dus vandaar mijn mening.. Haha!

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:27

als je cap heb met dat ene nummer is het toch goed

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:43

Als je moet ingrijpen in de proef is het leed al geschied......... dan had je moeten ingrijpen bij het opstijgen vóór het inrijden....... Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:47

Gerrie schreef:
Deze ruiter was niet voor het eerst van haar leven op concours... en de regel dat je t/m M2 met veiligheidscap/helm moet rijden is uitgebreid in de P&S behandeld..

Dus vandaar mijn mening.. Haha!

Ik steun burgerlijke ongehoorzaamheid als het algemeen belang er mee gediend is............
Het verzet heeft in de jaren 40-45 ook veel goeds gedaan........ en die kregen wel iets anders dan 2 strafpunten als ze gepakt werden........ Bloos

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 23:48

En toch blijf ik het krom vinden..
De ruiter hoort het te weten..
En toch wordt de jury niet in het gelijk gesteld..

Bij het opstijgen ;wie moet daar ingrijpen?
Bij het inrijden? Wie?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:49

Gerrie schreef:
" Iedere " ruiter hoort te weten hoe ie op concours verschijnt zo niet dan Whoosh!

Als de amazone bij mij de eerste proef zou hebben gereden en ik had het direkt gezien, dan zou ze er bij mij ook uitgegaan zijn. Maar ja, een jury ziet niet altijd alles... Ik heb laatst iemand met peesbeschermers in de ring gehad. Ik zag het pas halverwege. Niet goed opgelet? Misschien niet, ik heb het simpelweg niet gezien. Ik heb na afloop van de proef wel gezegd dat ze ze voor de 2e proef even af moest doen...

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:54

KarinvdM schreef:
CGJ heeft gelijk, behalve over de minuut volgens mij....

Officieel moet je de amazone uitsluiten (als je het tijdig hebt gezien), maar ik denk dat ik mijn collegajurylid niet zou willen afvallen. Ik zou de amazone na de proef bij me geroepen hebben en vertellen dat ze de volgende keer met een ander hoofddeksel moet starten.

Ben het eindelijk eens met KarinvdM Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:55

arie53 schreef:
Ben het eindelijk eens met KarinvdM Knipoog

Bel de Telegraaf, dit is voorpagina-nieuws!! Haha!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 23:56

Nee, een jury ziet inderdaad niet altijd alles..samen met een schrijfster zie je meer Knipoog

De jury in kwestie was dan ook ontdaan wat te doen, want je zit daar niet om politieagent te spelen..
Maar aangezien dit de tweede proef was had ze misschien kordater op mogen treden..

Dit niet durven /willen ingrijpen zal bij deze jury ook nooit meer gebeuren denk ik .. Haha!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:57

Gerrie schreef:
Nee, een jury ziet inderdaad niet altijd alles..samen met een schrijfster zie je meer Knipoog

De jury in kwestie was dan ook ontdaan wat te doen, want je zit daar niet om politieagent te spelen..
Maar aangezien dit de tweede proef was had ze misschien kordater op mogen treden..

Dit niet durven /willen ingrijpen zal bij deze jury ook nooit meer gebeuren denk ik .. Haha!

Ik denk het wel we zijn er allemaal voor ons plezier !!! Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 00:00

Gerrie schreef:

Ja, als jij zit te schrijven misschien wel... Maar soms krijg je schrijfsters die niet fatsoenlijk kunnen tellen en/of schrijven. Laat staan dat ze de reglementen kennen...
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 17-05-05 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 00:01

Tuurlijk zijn de meeste er voor hun plezier!

Maar draai het nu eens om jury laat uit coulance alle combinaties doorrijden ongeacht wat ze aan hebben of wat ze aan/ in hun paard hebben hangen.
Vervolgens komt de federatievertegenwoordiger met kennis van het hele wedstrijdregelement en spreekt de jury erop aan op straffe van uitsluiting..

Wat zou jij dan vervolgens met zulke combinaties doen?!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 00:02

KarinvdM schreef:
Gerrie schreef:

Ja, als jij zit te schrijven misschien wel... Maar soms krijg je schrijfsters die niet fatsoenlijk kunnen tellen en/of schrijven. Laat staan dat ze de reglementen kennen...

Slingerent
Achterwaards
diagenaal
...

Haha!

' mijn' jury's waren inderdaad blij met mijn expertise ...

Bloos

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 00:02

Gerrie schreef:
Vervolgens komt de federatievertegenwoordiger

Die komen tegenwoordig niet meer...

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 00:04

Misschien niet op alle wedstrijden, maar dit weekend was ie er wel!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 00:05

Gerrie schreef:
Tuurlijk zijn de meeste er voor hun plezier!

Maar draai het nu eens om jury laat uit coulance alle combinaties doorrijden ongeacht wat ze aan hebben of wat ze aan/ in hun paard hebben hangen.
Vervolgens komt de federatievertegenwoordiger met kennis van het hele wedstrijdregelement en spreekt de jury erop aan op straffe van uitsluiting..

Wat zou jij dan vervolgens met zulke combinaties doen?!

Nou jureer ik toch al zo*n 25 jaar, en sta als soepel bekend, ik heb nog nooit commentaar van een Federatievertegenwoordiger gehad,als ik het zelf al niet ben !!!!! Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 00:07

Gerrie schreef:

........ of juist minder............ Bloos

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 00:10

Gerrie schreef:

In een dergelijk geval heb ik het "niet gezien"................ daar kan geen federatie-vertegenwoordiger tegen op. Ik ontken alles!
Mocht zo'n FW alsnog doordrammen dan weet je in ieder geval dat zijn opa in de oorlog fout zat......... of dat ie een hele kwaaie vrouw heeft. Nagelbijten / Gniffelen