Eerste keer op gras..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Eerste keer op gras..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 13:20

Volgende week start ik voor de 2e x L1 in Weesp. Ik zag net dat ik op gras moet starten. Hebben jullie handige tips? Is het heel erg anders dan op zand?

Zoro

Re: Eerste keer op gras..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:29

oh moet je je niet zo druk overmaken, het is niet heel anders dan op zand, maar ze hebben veel meer ruimte dat is wel even wat anders, het beste is even oefenen in een weiland ofzo..
Succes op de wedstrijd

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:35

Het is niet echt anders, ik heb er eigenlijk nooit voor geoefend, alleen soms als het heel warm is, rijden we welleens in de wei, het is wel handig om kalkoenen te hebben, maar het kan eerst wel hoor, maar asl het regent vooral

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:52

Kalkoenen meenemen Haha!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:15

Als je paard/pony niet op ijzers staat, niet meteen de hoefsmid bellen hoor.
Ik heb 3 outdoorseizoenen (B/L1) mijn paard op blote voeten gestart en ik ben nooit in moeilijkheden gekomen. Ook in het springen. Ok, als het vlak voordat je het inrijterrein op gaat stortregent, dan is het met de galop wel iets gladjes maar ik heb nog nooit een uitglijer gemaakt. Gewoon iets meer ondersteuning met het been erbij in de galop. Moet ik er wel bij zeggen dat ik een niet al te groot paard (1.60m) heb die stevig op haar benen staat.
Ik heb mijn paard nu alleen voor op een hoefijzer omdat het netter staat voor de keuring (waar ik in juni met haar heen ga) en voor het springen. Ik ben zelf een ontzettende chicken op de springwedstrijden dus ik ga proberen of een hoefijzer ook iets meer (psychologische) stabiliteit geeft. Blijkt het niet te werken dan gaan die hoefijzers er gewoon weer onder vandaan.
Ik zou zeggen, gewoon een keertje oefenen op gras en dan merk je vanzelf hoe het gaat. In de L1 vragen ze niet verschrikkelijk krappe wendingen dus in principe is het heel goed te doen. Succes alvast!

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:16

Idd kalkoenen meenemen en verder geen zorgen over maken!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 23:00

Dees heeft geen ijzers, dus kalkoenen zijn niet nodig. En ik ga haar ook liever geen ijzers onderdoen. Verder ga ik het allemaal wel zien, zal vast wel goedkomen Lachen

Bedankt voor de tips!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 00:05

succes Haha!