Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:
Art. 143 Kledingvoorschriften
...
Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen, dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:
- ...
- een paar zwarte of donkerblauwe rijlaarzen, al dan niet voorzien van bruine kappen of
zwarte jodhpurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladlederen chaps
.
...
De combinatie van beugel en rijlaars/jodhpurlaars dient zodanig te zijn dat in geval van nood de voet de beugel ongehinderd kan verlaten.
Citaat:
Art. 256 Kleding en groeten
...
1.5...
Tevens is het verplicht om zwarte rijlaarzen, al dan niet voorzien van bruine kappen of
zwarte jodhpurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladlederen chaps
te dragen.
...
De combinatie van beugel en rijlaars/jodhpurlaars dient zodanig te zijn dat in geval van nood de voet de beugel ongehinderd kan verlaten.
chantal_cs schreef:het moet idd zoveel mogelijk lijken alsof je rijlaarzen aan hebt.
Ariat jophurs met veters mogen, die lijken in combinatie met leren chaps veel op leren rijlaarzen met een vetertje voorop.
Ik start zelf ook met ariat's met veters en leren chaps.
Citaat:De combinatie van beugel en rijlaars/jodhpurlaars dient zodanig te zijn dat in geval van nood de voet de beugel ongehinderd kan verlaten.
Zoro schreef:Ik heb een poosje met ariat schoenen, en cavallo chaps gereden omdat mijn laarzen naar de fabriek waren en ik anders geen laarzen had, maar het was nooit iemand opgevallen en ik heb er wel 6 wedstrijden mee gereden..
Ik vind het onzin als je niet met vetertje mag rijden
want in een rijlaars mag dat tegenwoordig ook..
Gerrie schreef:Leuk topic en de vraag is al beantwoord, ware het niet dat ik als schrijfster vandaag een combinatie in de ring zag met gewone suede chaps en haar 'gewone' schoenen eronder...
We zaten stomverbaasd in de auto en omdat er helaas toch geen wp inzat hebben we haar uit laten rijden..
Op de vraag van de jury hoe ze het in haar hoofd haald om zo in de ring te verschijnen antwoordde ze met een" ík heb het aan de KNHS gevraagd of het mocht..." De KNHS had alleen "vergeten" te melden dat het wel gladleren chaps en dito schoenen hoorde te zijn